Toon posts:

Div:10px height werkt niet in IE?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn website (www.sverschuren.com) een aantal div's die er zo uitzien:
code:
1
<div style="height:10px;clear:both;">&nbsp;</div>

In FF zijn ze ook daadwerkelijk 10px hoog, maar in IE lijkt het alsof het zich aanpast aan de   in de div's. Toch balen, maar hoe los ik het op?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

overflow:hidden en anders font-size en/of line-height kleiner instellen ;)

Overigens kan je float-clearing ook voor elkaar krijgen door overflow:hidden of overflow:auto op te geven voor het containing element van de floats, scheelt je weer een hoop loze markup ;)

[ Voor 56% gewijzigd door crisp op 08-04-2007 16:49 ]

Intentionally left blank

• michieldg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-01-2022
Stel het lettertype van de Div in op een minder aantal pixels. Waarschijnlijk wordt de &nbsp in het standaard lettertype neer gezet, wat groter is als 10 pixels waardoor in IE de div uitgerekt wordt.

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12 13:16

Sebazztiaan

sebas!

Jep, je non branking space verneukt het, maar je hoeft geen & nbsp; neer te zetten om een div een hoogte te geven meer.

Haal gewoon die content weg. Of zoals de andere poster zei, maak het font in die div kleiner als je bewust die & nbsp; er in wil hebben

#divnaam
{
font-size:2px;
height:10px;
}

Maar over het algemeen, waarom wil je een lege div? Kan je niet de volgende div een padding geven? padding:10px 0 0 0;? Ik weet niet waarvoor je het wil gebruiken, maar een lege div is over het algemeen een overbodige div!

[ Voor 28% gewijzigd door Sebazztiaan op 09-04-2007 07:46 ]

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-10 21:41

Zillion01

Obey your screen!

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 16:46:
Ik heb op mijn website (www.sverschuren.com) een aantal div's die er zo uitzien:
code:
1
<div style="height:10px;clear:both;">&nbsp;</div>

In FF zijn ze ook daadwerkelijk 10px hoog, maar in IE lijkt het alsof het zich aanpast aan de   in de div's. Toch balen, maar hoe los ik het op?
Gebruik een margin-bottom bij de bovenliggende div.