Toon posts:

Optiarc dvd-rw kan geen dvd lezen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een nieuwe optiarc ± dvd brander gekocht welke in principe prima werkt. Hij wil branden en bepaalde dvd's en cd's worden keurig gelezen. Maar ik heb een aantal open multisession dvd's die hij niet herkend, terwijl deze wel in mijn laptop gelezen kunnen worden. In explorer kan ik de dvd ook niet verkennen, hij geeft de melding "niet toegankelijk". Waar kan dit mee te maken hebben ? Is het de firmware van de dvd speler, misschien de multisession die niet goed werkt bij dit type ? Het gekke is dat ik ook niet vanuit verkenner naar de dvd kan schrijven.

op zowel mijn pc als laptop draai ik windows XP. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat hier aan de hand is.

Verwijderd

Ik heb (exact) hetzelfde probleem, maar ik ben zeker dat het niet aan je hardware ligt.

Als ik een data dvd schrijf (met Nero 6.6) dan kan ik die afspelen in mijn stand-alone dvd speler,
maar als ik dezelfde dvd in mijn pc wil lezen, geeft hij de foutmelding "medium niet beschikbaar" of
"medium niet toegankelijk".
Wanneer ik echter een dvd-video schrijf is er geen probleem.

Heb geprobeerd met dvd-r, dvd-rw, dvd+r en dvd+rw : allemaal hetzelfde probleem.
De writer zelf was een Aopen.
Dus ik dacht, na advies van een collega, dat het zou zijn opgelost met andere hardware.
Het de optiarc ad-7173A geprobeerd, maar exact hetzelfde probleem.

Een nogal verveldend wan ik heb mijn dvd writer vooral gekocht om foto's en bestanden te backupppen.

Hoop dat iemand een oplossing kent voor dit probleem

Verwijderd

Videvo,

Ik heb gisteren (vannacht eigenlijk), na een paar uur proberen en
googelen eindelijk een oplossing gevonden : ik heb de raid - controllers
van mijn win xp-pro opnieuw geinstalleerd.
En als bij wonder is het probleem opgelost.

Ik kan nu data dvd's schrijven (foto's in jpg) en opnieuw lezen op mijn pc !

Misschien ook voor jou het proberen waard.

groeten,

Pieter

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tip! Ik heb geprobeert via de windows installatie cd de raid drivers opnieuw te installeren maar dit werkte niet. Heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ik een aantal weken terug er een nieuw bios op heb gezet. Dus nieuwe drivers gedownload van de intel site. Maar ook dit werkt niet. De raid driver is nu niet goed geinstalleerd en een bijkomend probleem is dat het tobo en de muis niet goed meer werken.