Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Stereo mix gebruiken voor opname

Pagina: 1
Acties:
  • 774 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,

Ik zit met het volgende probleem. Ik wil het muziekje wat gebruikt word in een flash bestand opnemen en hem onder een filmpje gebruiken. Normaal deed ik dit gewoon met Adobe Audition onder Windows XP door middel van Stereo Mix. Het probleem is dat ik dit absoluut niet kan vinden in Vista. Ik heb hieronder een afbeelding staan van de apparaten die ik kan kiezen en configureren.

Ik gebruik nu Windows Vista Ultimate en Adobe Audition 2.0. Dit in combinatie met een HP Compaq NC8430 notebook

Wie o wie helpt mij verder???

Afbeeldingslocatie: http://www.bouhuizen.nl/misc/opname.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2007 16:37 ]

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:37

BaRF

bijna kerst

heb je de drivers van je geluidskaart fabrikant geladen?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
BaRF schreef op zondag 08 april 2007 @ 16:35:
heb je de drivers van je geluidskaart fabrikant geladen?
Ja, standaard HP drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders nog een idee?

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-11 14:42
rechtermuisknop in die lijst, verborgen apparaten weergeven, en daar is je stereo-mix :)

Verwijderd

Topicstarter
Mayco schreef op zondag 08 april 2007 @ 22:35:
rechtermuisknop in die lijst, verborgen apparaten weergeven, en daar is je stereo-mix :)
Helaas niet, als ik rechts klik krijg ik de volgende opties

Afbeeldingslocatie: http://www.bouhuizen.nl/misc/opname2.jpg

Met beide aan, uit of wat dan ook blijf ik hetzelfde krijgen. Probleem is er nog steeds dus.

Verwijderd

Topicstarter
Help?

Verwijderd

Topicstarter
Dit gaat toch niet betekenen dat niemand weet hoe ik dit in kan stellen?

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Misschien een compatibiliteits probleem met Adobe Audition? Ken het programma verder niet maar ik dacht dat ik mensen met problemen tegen kwam toen ik Fireworks compatibiliteit onderzocht. Kijk eens met google naar vista problemen met je programma.

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
De versies die er nu zijn zijn volgens Adobe niet compatibel met Vista, dat is bekend. Echter werkt alles zonder problemen. Maar het grote probleem blijft dat ik niet de stereo mix of "Wat men hoort"(om even in creative termen te spreken) als opname bron kan selecteren. Probleem blijft dus ook als ik het opname tooltje van Vista elf gebruik.

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
blijkbaar heb je een creative geluidskaart. Waarom neem je het daar dan niet mee op? (met de bijgeleverde tools)

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Beste Terry,

Mag ik je er even op wijzen dat de modjes (en de gebruikers ook) het niet leuk vinden als jij binnen 24 uur je topic gaa "kicken"... Geef mensen even de tijd om te reageren, sommigen hebben ook nog een leven naast Tweakers.net...

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 10:31

Gulli

100% Unwiderstehlich

Ik zit met hetzelfde probleem, een simpel veelgebruikt programma waar je het voor kan gebruiken is Windows Live Messenger (nieuwste versie), kan je bijvoorbeeld laten horen aan je contactpersoon wat voor geluid er op dat moment uit je speakers komt. De bron is dus letterlijk de uitgang van je geluid. Aangezien je hiervoor inderdaad de zgn Stereo Mix moet kunnen selecteren is dit ook niet in Live msg mogelijk. Dit even om uit te sluiten dat het aan zijn Adobe programma zou liggen.

Ik gebruik de onboard geluidskaart van mijn mobo, en in XP kon ik de functie altijd prima gebruiken. Er zijn nog geen drivers voor Vista 64bits dus ik heb de XP 64bits geprobeerd zonder resultaat. Nog steeds niemand die deze functie kent of gebruikt onder Vista?

EDIT

Ik heb het gevonden;
Some people suggest you purchase some virtual patch panel software for $30, and while that may give you infinite control over mixing, setup is complex, and you really don't need it to do simple things, like record both sides of a Skype call and pull the music out of a DRM encrusted file.

To get Stereo Mix back in Vista...

Right-click on the speaker icon on the system tray
Select "Recording Devices"
In the resulting dialog,ensure that the "Recording" tab is selected
In the middle of the dialog, right click on the empty area and select "Show Disabled Devices". The Stereo Mix device will be selected.
Right click on the Stereo Mix device and select "Enable".
You may have to reboot, but you will now have your precious Stereo Mix back.
Bij mij heeft het geholpen.

[ Voor 35% gewijzigd door Gulli op 10-04-2007 23:21 ]

Connaisseur des femmes

Verwijderd

Topicstarter
Gulli schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:16:
Ik zit met hetzelfde probleem, een simpel veelgebruikt programma waar je het voor kan gebruiken is Windows Live Messenger (nieuwste versie), kan je bijvoorbeeld laten horen aan je contactpersoon wat voor geluid er op dat moment uit je speakers komt. De bron is dus letterlijk de uitgang van je geluid. Aangezien je hiervoor inderdaad de zgn Stereo Mix moet kunnen selecteren is dit ook niet in Live msg mogelijk. Dit even om uit te sluiten dat het aan zijn Adobe programma zou liggen.

Ik gebruik de onboard geluidskaart van mijn mobo, en in XP kon ik de functie altijd prima gebruiken. Er zijn nog geen drivers voor Vista 64bits dus ik heb de XP 64bits geprobeerd zonder resultaat. Nog steeds niemand die deze functie kent of gebruikt onder Vista?

EDIT

Ik heb het gevonden;

[...]

Bij mij heeft het geholpen.
Helaas, geen resultaat. Zie de afbeelding die hierboven gepost staat. Zou dit kunnen betekenen dat ik geen Stereo Mix meer kan gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels een week geleden, en helaas nog geen gepaste oplossing gevonden. Ben ik bijna verplicht om een mengpaneel bij m'n laptop te hebben?

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Nou ik zit met hetzelfde probleem :/

• sterredag
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 15:57
Beste mensen,

Ik heb hetzelfde probleem, DE schijnbare oplossing (uitgeschakelde apparaten weergeven) werkt bij mij ook niet, ik krijg helaas GEEN stereo mix te zien, alsof vista het in eerdere versies alleen verborgen heeft en in latere versies misschien echt verwijderd???

Vind het wel bruut grof dat microsoft voor mij bepaald of ik geluid van mij pc wil opnemen omdat ik er misschien wel eens illegale dingen mee zou kunnen doen. Ik gebruikte het vaak om geluidjes uit spelletjes mee op te nemen. Nou echt ernstig zeg, dat kan dus niet meer.

Echt hulp is welkom, hoe krijgen wij vista gebruikers stereomix weer terug op de pc????

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

sterredag schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:53:
Beste mensen,

Ik heb hetzelfde probleem, DE schijnbare oplossing (uitgeschakelde apparaten weergeven) werkt bij mij ook niet, ik krijg helaas GEEN stereo mix te zien, alsof vista het in eerdere versies alleen verborgen heeft en in latere versies misschien echt verwijderd???
Nope :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GOTGbTZv0tKSQ0fGqcQdcMyk/full.jpg
Vind het wel bruut grof
Overdrijven is ook een vak apart dus :)

Maar het zit er nog steeds in, mits de drivers van je device leverancier die functionaliteit niet uit kostenbesparingsoverwegingen *3x woordwaarde uitgeschakeld hebben.

Dat komt namelijk voor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1