Orange ADSL Family Telefonie-probleem

Pagina: 1
Acties:

• SmartS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-04 23:17
Hai luitjes,

Ik heb mijn adsl-lite abbo om laten zetten naar een family abbo.
Bij het installeren ging het aardig goed. Ik kon gelijk internetten, nadat ik het cd'tje en de livebox geinstalleerd had. De volgende dag ging m'n telefonie ook werken en kreeg dus een orange-kiestoon.

Sinds gisteren brand m'n telefonielampje opeens niet meer en kan niet meer telefoneren via orange.
Aangezien m'n kpn-abbo pas aan het eind van deze maand afgesloten wordt, heb ik de helpdesk gelukkig :| nog kunnen bereiken.

Na de handleiding doorgelezen te hebben plus enkele telefoontje richting de helpdesk gepleegd te hebben, lukt het me nog steeds niet.

De volgende dingen heb ik gedaan:
- Livebox resetten
- Livebox 24 uur aan gehad ivm mac-adres
- Software (livebox cd'tje) opnieuw installeren

De helpdeskmedewerker gaf aan dat waarschijnlijk m'n telefoonkabel niet goed was, wel vreemd want ik kan wel internetten. En aangezien telefonie het daarvoor ook deed, neem ik aan dat m'n kabel wel goed is.

Heeft iemand een idee? Bvd

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:28
Livebox ook al een hard reset gegeven? (stroom er af, resetknop indrukken, stroom er op reset knop vast blijven houden tot lampjes 1,3 en 5 branden dan reset knopje loslaten.)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

De helpdeskmedewerker wil dat gewoon uitsluiten. Die gaat gewoon een standaard lijstje af van waar het bij de meeste bellers aan ligt. Die moet je even checken en als dat allemaal gebeurt is, gaan zij verder onderzoek doen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• SmartS
Bedankt voor de reacties

Ik heb een hard reset uitgevoerd, maar lijkt niet te helpen. Mocht het echt aan de bekabeling liggen, zou de signaalsterkte dan echt alleen invloed kunnen hebben voor het telefoneren?
Aangezien ik wel kan internetten.

• SmartS
Per ongeluk heb ik nog een livebox toegestuurd gekregen. :P En ja hoor, m'n telefonie werkt
gewoon. Ik ben benieuwd of ie het de komende dagen blijft doen.

Hier mag een slotje op.