Toon posts:

nieuwe pc (geen beeld)

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Probleem:

Heb sinds kort eindelijk mijn samengestelde pc ontvangen.
Toen ik hem opstartte kreeg ik geen beeld meer.

Wat opvalt:

Heb de pc geopend en toen aangedaan. De ventilator van de videokaart werkt normaal, en de LED van de pc brandt ook normaal. Alleen mijn cpu koeler maakt overtoeren en blijft overtoeren maken, totdat ik bovenop de koeler druk of naast de koeler op de moederbord druk. Daarna stopt de koeler met overtoeren en gaat weer langzaam draaien, en onmiddelijk daarna start mijn pc en alles is werkt naar behoren. Het probleem herhaalt zich als ik de pc uit doe en daarna weer aan doe.

PC specificaties:

Behuizing:
Antec NSK6500 € 93,-

Processor:
Intel Core Duo 2 E 6600 € 293,63

Koeler:
Scythe Infinity € 38,04

Geheugen:
Kingston, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 116,82

Harddisk:
Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II € 78,94

Moederbord:
GigaByte GA-965P-DS3, € 112,17

Dvd Brander:
Samsung SH-S183A, Serial ATA150, Zwart, OEM € 32,71

Videokaart:
Club3D GeForce 8800GTS, 320 MB, DDR3, PCI Express x16 € 283,60

Vragen:

-Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?
-Heeft er iemand ervaring mee?
-Zit een kabeltje misschien los of de koeler?
-Is het tandje van de cpu gebroken?

Ik heb de probleemshooter van gathering tweakers doorgespit en kan niks zinvols uit halen.
Graag vraag ik jullie aandacht voor dit vervelend probleem.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2007 14:46 ]

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-05 20:48
Misschien maakt de koeler geen goed contact met de processor? Controleer eens of alles goed vast zit :)

Verwijderd

Vragen 3&4 zou jij het beste kunnen beoordelen. Dat moet je dus zelf even controleren. En verder: Ik heb er ook ervaring mee. Toen was mijn videokaart kapot. Misschien moet je dat even bekijken. Maakt hij verder geluidjes? Heb je windows al geinstalleerd?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2007 18:23 . Reden: Spellings fouten... ]

Verwijderd

Je geeft zelf al aan waar je probleem ligt: de koeler is niet juist gemonteerd en maakt geen of slecht contact met de processor.

De sensor bemerkt een te warme processor en de fan gaat toeren maken, deze kan de processor niet koelen daar er geen goed contact met de processor is en deze wordt afgesloten via de thermische weerstand, dat is wat er nu gebeurd.

Dus kijk goed na of je de koeler wel juist hebt gemonteerd.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2007 19:02 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 18:24:
Je geeft zelf al aan waar je probleem ligt: de koeler is niet juist gemonteerd en maakt geen of slecht contact met de processor.

De sensor bemerkt een te warme processor en de fan gaat toeren maken, deze kan de processor niet koelen daar er geen goed contact met de processor is en deze wordt afgesloten via de thermische weerstand, dat is wat er nu gebeurd.

Dus kijk goed na of je de koeler wel juist hebt gemonteerd.
Dit is niet geheel waar. Als het goed is is een prossecor pas na ongeveer 10 Minuten warm genoeg om af te kunnen slaan. Hij verteld dat er helemaal geen beeld komt (hij kan niet meteen afslaan.) en de koelers maakten bij mij ook heel veel geluid, maar het bleek dus niet aan de koeling te liggen. Ik denk dat het misschien te maken kan hebben met een verkeerd bios (?). En check je videokaart ook even. Of je alles wel hebt aangesloten etc.

Verwijderd

De processor wordt al heet na vijf seconden ongeveer.

Als de videokaart is aangesloten op onjuiste wijze zou het systeem ook niet normaal booten na aandrukken van de koeler

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2007 20:31 ]

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 13:28

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 19:21:
[...]
Dit is niet geheel waar. Als het goed is is een prossecor pas na ongeveer 10 Minuten warm genoeg om af te kunnen slaan. Hij verteld dat er helemaal geen beeld komt (hij kan niet meteen afslaan.) en de koelers maakten bij mij ook heel veel geluid, maar het bleek dus niet aan de koeling te liggen. Ik denk dat het misschien te maken kan hebben met een verkeerd bios (?). En check je videokaart ook even. Of je alles wel hebt aangesloten etc.
10 minuten? Met een 386SX misschien. 5 seconden is de max voor de huidige processoren.
Je kunt nog even checken of de cpu fan goed is aangesloten op het moederbord. Anders zet ik mijn kaarten op een niet corrrect gemonteerde koeler.

Verwijderd

Topicstarter
@ hitman333

Ja ik heb windows al geinstalleerd, zoals ik al zei als ik die cpu fan een beetje aandruk dan doet alles het naar behoren. Alleen als ik hem afsluit en weer aan wil doen dan herhaalt het proces zich weer.

Videokaart ventilator draait gewoon en maak geen abnormale geluiden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu alles verricht.
Videokaart er in en eruit, koeler bevestigd etc.
Maar nu kom ik zelfs bij het aandrukken niet meer in windows en hangt hij compleet vast!!

Hulp graag

Verwijderd

Het is niet erg slim om in een systeem te gaan rommelen welke je net aangeschaft hebt, zeker als je niet zeker weet wat je doet.
Me dunkt dat je voor garantie gaat omdat gezien je omschrijven de hardware niet fungtioneerd zoals zou moeten.
het kan zijn dat het koelblok niet goed bevestigd is of dat er op het bord zelf iets niet helemaal in orde is.
Met je graka heeft dit weinig te maken.
Hoe bedoel je hij hangt compleet vast?

Verwijderd

Wat is de temperatuur van je CPU als je dat in de POST of via MBM bekijkt?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hem opstart is het beeld volkomen zwart en blijft mijn cpu koeler maar overtoeren maken.
Daarvoor kon ik in windows komen door de koeler een beetje aan te drukken en nu lukt dat zelfs niet meer. Dus ik zit hier met een splinternieuwe pc die niet wil opstarten...

Verwijderd

Het kan zomaar dat de socket niet goed is waarop de processor gemonteerd is of de processor zit niet goed op de socket, belangrijk is dat als je de koelblok verwijdert en terugzet dat je eerst beide (proc en koelblok) schoonmaakt en nieuwe koelpaste erop doet voor een goed contact.
In jouw geval zou ik hem retourneren, want je mag verwachten dat je harde waren in orde zijn en daar is garantie tenslotte voor.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 22:34:
Het kan zomaar dat de socket niet goed is waarop de processor gemonteerd is of de processor zit niet goed op de socket, belangrijk is dat als je de koelblok verwijdert en terugzet dat je eerst beide (proc en koelblok) schoonmaakt en nieuwe koelpaste erop doet voor een goed contact.
In jouw geval zou ik hem retourneren, want je mag verwachten dat je harde waren in orde zijn en daar is garantie tenslotte voor.
Gewoon ff rma'en! Ben ik het helemaal mee eens.Als je zeker weet dat het je CPU is moet je dit echt doen. Als je dat niet zeker weet zou ik het niet doen want sommige internet winkels hebben dan een policy dat je moet betalen voor het opsturen ofzo... rare troep.

Veel succes en we horen het graag!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 10:26:
Als je zeker weet dat het je CPU is moet je dit echt doen.
Da's ook een goeie. Niet weten wat er precies kapot is, maar toch maar iets opsturen. En dan nog hetgeen dat minste kans heeft van kapot te zijn!

Mobo of geheugen lijkt me dan stukken voor de hand liggender. Heb je de laatste BIOS?
Heb je het probleem ook als je de fan header van het moederbord haalt? Heatsink moet blijven zitten, uiteraard, maar de koeler niet laten draaien. Die CPU overleeft booten in Windows en meteen weer afsluiten echt wel, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Yes, but no.

Pagina: 1