Oké, allereerst mijn systeemspecificaties.
AMD 3500+ Venice
A8N-SLI (non-deluxe/ultra)
XFX 6800gt
2x512MB TwinMOS (Prochip)
HDD1 WD Raptor 74GB 8MB cache (oudere versie dus)
HDD2 WD 3200KS (320GB, 16MB cache).
En nu de probleemstelling.
Na een heleboel gekloot met een creative SB Live! wil ik gewoon weer onboard geluid instellen. Na de nieuwste drivers van de Realtek site te hebben geinstalleerd (3.99), en de SB Live! uit de kast te hebben gehaald, wil ik bij het configuratiescherm het geluid weer op onboard zetten. Tot mijn grote verbazing kon dat niet, want er werd nergens een geluidskaart gedecteerd, maar bij apparaatbeheer staat de realtek geluidskaart aan.
Voor de visueel ingestelden hier:

Ik heb het ding uitgezet en weer aangezet, de hele BIOS uitgekamd, gezocht op het wereldwijde web, gezocht op GoT, en een DM gestuurd naar BalusC of dit topic hier op zijn plek was.
Nu open ik ten einde raad een topic.
PS:
-Ik sta open voor commentaar op de TS, via DM
-excuses voor de paint-jpegartifacts.
AMD 3500+ Venice
A8N-SLI (non-deluxe/ultra)
XFX 6800gt
2x512MB TwinMOS (Prochip)
HDD1 WD Raptor 74GB 8MB cache (oudere versie dus)
HDD2 WD 3200KS (320GB, 16MB cache).
En nu de probleemstelling.
Na een heleboel gekloot met een creative SB Live! wil ik gewoon weer onboard geluid instellen. Na de nieuwste drivers van de Realtek site te hebben geinstalleerd (3.99), en de SB Live! uit de kast te hebben gehaald, wil ik bij het configuratiescherm het geluid weer op onboard zetten. Tot mijn grote verbazing kon dat niet, want er werd nergens een geluidskaart gedecteerd, maar bij apparaatbeheer staat de realtek geluidskaart aan.
Voor de visueel ingestelden hier:

Ik heb het ding uitgezet en weer aangezet, de hele BIOS uitgekamd, gezocht op het wereldwijde web, gezocht op GoT, en een DM gestuurd naar BalusC of dit topic hier op zijn plek was.
Nu open ik ten einde raad een topic.
PS:
-Ik sta open voor commentaar op de TS, via DM
-excuses voor de paint-jpegartifacts.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2007 14:34 ]