Toon posts:

AC'97 onboard geluid probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oké, allereerst mijn systeemspecificaties.
AMD 3500+ Venice
A8N-SLI (non-deluxe/ultra)
XFX 6800gt
2x512MB TwinMOS (Prochip)
HDD1 WD Raptor 74GB 8MB cache (oudere versie dus)
HDD2 WD 3200KS (320GB, 16MB cache).

En nu de probleemstelling.
Na een heleboel gekloot met een creative SB Live! wil ik gewoon weer onboard geluid instellen. Na de nieuwste drivers van de Realtek site te hebben geinstalleerd (3.99), en de SB Live! uit de kast te hebben gehaald, wil ik bij het configuratiescherm het geluid weer op onboard zetten. Tot mijn grote verbazing kon dat niet, want er werd nergens een geluidskaart gedecteerd, maar bij apparaatbeheer staat de realtek geluidskaart aan.
Voor de visueel ingestelden hier:
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y102/Redhead1802/audiodoetutniehellepie.jpg

Ik heb het ding uitgezet en weer aangezet, de hele BIOS uitgekamd, gezocht op het wereldwijde web, gezocht op GoT, en een DM gestuurd naar BalusC of dit topic hier op zijn plek was.

Nu open ik ten einde raad een topic.
PS:
-Ik sta open voor commentaar op de TS, via DM
-excuses voor de paint-jpegartifacts.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2007 14:34 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Draait je AudioService wel?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Err, waar kan ik dat aan/uitzetten?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De reden waarom ik daarover begin is omdat je wel alle hardware detectie goed hebt doorlopen, apparaat wordt ook listed alleen zijn alle instelmogelijkheden grijs.
Dat gebeurt hier met XP namelijk als ik
code:
1
net stop audiosrv
inklop.

Normaal gesproken draait Windows Audio (audiosrv) als Service altijd automatisch, dus kijk dat even na.

Eventueel even een
code:
1
net start audiosrv
inkloppen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
\o/
Die draaide dus niet.
Daar had ik niet aan gedacht, omdat ik alle nutteloze services heb uitgezet in de hoop het gekloot met de Creative drivers (of het gebrek daaraan) te verhelpen, kennelijk dat ook per ongeluk aangevinkt.

Te vroeg gejuicht, ik dacht dat omdat Windows alles nu goed herkent, het allemaal wel zou werken.
Niet dus :/
Ik heb een flauw vermoeden dat de frontluidsprekerconnector kapot is. Ik weet niet hoe het komt, maar als ik geluidtest, dan willen de speakertjes alleen geluid geven als ze aangesloten zijn op níet de frontlijnaansluiting, dit alles is gechecked met de RealTek Sound Managertool van Asus.

Geluid op deze pc is vervloekt. :(

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2007 23:10 ]

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 22:14
Ik heb het idee dat het probleem bij deze realtec, ook het probleem bij de sblive was.....
Trouwens, weet je 100% zeker dat je alle oude drivers er helemaal af hebt gehaald?

Verwijderd

Topicstarter
elmertje schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:43:
Ik heb het idee dat het probleem bij deze realtec, ook het probleem bij de sblive was.....
Trouwens, weet je 100% zeker dat je alle oude drivers er helemaal af hebt gehaald?
Bij de SBlive kreeg ik een error als ik geluid wou afspelen. De driver wil er ook niet echt helemaal afgaan.

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 22:14
met drivercleaner moet dat wel lukken.

Verwijderd

Topicstarter
elmertje schreef op maandag 09 april 2007 @ 16:17:
met drivercleaner moet dat wel lukken.
Dat ik daar niet aan gedacht heb zeg 8)7.
Ik zal eens kijken, maar ik heb er toch een hard hoofd in, aangezien Creative dingsel zei dat alles goed geinstalleerd was, maar dat was niet zo.

--update--
2 BSOD's en wat gekloot later doet ie het. Ik kreeg zelfs errors met drivercleaner.
Denk toch dat het zo langzamerhand tijd wordt voor nieuwe windows install.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 20:54 ]

Pagina: 1