Toon posts:

XXODD Laptop brander

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje lukt het me niet meer om cd's of dvd's te branden. slechts 1 op de 10 pogingen is succesvol. Elke keer de melding 'calibratiegebied vol' bij het branden met Nero. na heel wat zoekwerk schijnt dat het te maken kan hebben met hardwarematig defect, of firmware. Nu is het probleem dat er gewoon niets duidelijk word over firware. Met SIW ben ik erachter gekomen dat de brander een COMPAL TSD80Y1 is met firmware versie D010 . De laptop zelf is XXODD . Wie o wie kan mij helpen aan een goede firmware, of andere oplossing voor dit probleem.

Laptop:
XXODD 812U
Vista Home Premium (legaal)
Nero 7

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:51
En eerst lukte het je wel om cd's en dvd's te branden? Gebruikte je toen de zelfde merk schijfjes als nu (ook met dezelfde mediacode)?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik had daarvoor nog nooit DVD's gebrand met deze brander, CD's wel altijd en altijd van hetzelfde merk dat ik nu ook gebruik

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Firmware flash zal niks helpen he als de hardware een probleem heeft. Mijn exteren drive ook merk XXODD (COMPAL drive) is ook laatst kapot gegaan, wilde geen cd's of dvd's meer lezen. Terug gestuurd en nieuwe gekregen.

[ Voor 6% gewijzigd door Dukey op 08-04-2007 19:47 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)