kabel werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Mythix
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-02 12:10

Mythix

www.ctrl-f5.net

Topicstarter
Ik heb een nieuwe kabel maar deze doet het niet gesodankts dat de kabeltester zegt dat alles goed zou moeten zijn...

als ik een andere kabel gebruik dan werkt het internet wel maar met de nieuwe kabel doet het niets...

de man van de winkel zegt dat de kabel moet werken als de kabeltester zegt dat alle sin orde is en dat het aan een instelling zou liggen...
router resetten/modem resetten... helpt ook niet...

router: Dlink 604
ISP: telenet
netwerkkaart: marvell onboard op een asus mobo
iemand een idee?

[ Voor 8% gewijzigd door Mythix op 08-04-2007 14:02 ]

Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:20

rapture

Zelfs daar netwerken?

Een UTP-kabel hoort fatsoenlijk geknepen te worden, de enige goeie manier voor straight. Dus controleren en indien nodig zelf opnieuw knijpen.
Afbeeldingslocatie: http://www.incentre.net/incentre/images/ethcable568b.gif

En crossover kabel ziet zo eruit.
Afbeeldingslocatie: http://www.incentre.net/incentre/images/ethcablerj45cr.gif

[ Voor 38% gewijzigd door rapture op 08-04-2007 14:06 ]

Verwijderd

Hoeveel aders zitten erin

Is het een standaard kabel, of zelf door een winkelier gemaakt

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2007 14:03 ]

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:50

_Arthur

blub

Ja. Kabel stuk of niet goed gemaakt.

Verwijderd

Moet het geen cross-cable zijn?

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 19:55

gjs

Scoobydoobydoo

Wat meer info zal wel handig zijn.
Ik neem aan dat we het over een utp-kabel hebben ?
Toevallig niet een verschil in cross en straight kabel ?

[edit] te laat....

[ Voor 7% gewijzigd door gjs op 08-04-2007 14:04 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

tussen pc en router niet nee.
sowieso heeft het meeste netwerkspul wel autosensing.

• Mythix

Mythix

www.ctrl-f5.net

Topicstarter
Het is een straight UTP kabel, gemaakt door de winkelier en getest met een kabeltester...
en de kleurcodes ken ik vanbuite en heb ik al nagekeken.
Na het plaatsen van de kabel ben ik de kabeltester nog eens gaan halen om hem opnieuw te testen omdat het niet werkte... maar de kabeltester zegt dat de kabel in orde is....

daarom zei de winkelier mij dat het een instelling is...

en bijkomend is nog dat wanner ik de kabel in de router plug, ipv snel flikkeren pinkt hij met lange pauzes, met een vaste tusseperiode van ong 1 sec

[ Voor 25% gewijzigd door Mythix op 08-04-2007 14:08 ]

Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect

Verwijderd

Lijkt toch dat die kabel bagger is, want als een andere kabel werkt en deze niet en beide UTP kabel is, kan het gewoon niet aan een instellingen liggen. Wat zegt windows dan? Kabel niet aangesloten, of ingeschakeld of verbonden? Eventueel IP: 169.xxx.xxx.xxx??

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2007 14:16 ]

• Mythix

Mythix

www.ctrl-f5.net

Topicstarter
xp zegt dat local area network cable unplugged is, en ook het ledje aan men mobo brandt niet... daarom denk ik ook dat het de kabel is... maar waarom zegt de kabeltester dan dat alles in orde is?

Verwijderd

Mythix schreef op zondag 08 april 2007 @ 14:18:
xp zegt dat local area network cable unplugged is, en ook het ledje aan men mobo brandt niet... daarom denk ik ook dat het de kabel is... maar waarom zeg da kabeltester dan dat alles in orde is?
Zou zeggen wissel hem om naar een nieuwe. Wel raar dat de kabeltester wel zegt dat alles in orde is. Laat die kabel eventueel testen in de winkel, kan hij hetzelf zien

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2007 14:21 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 14:19:
[...]

Zou zeggen wissel hem om naar een nieuwe. Wel raar dat de kabeltester wel zegt dat alles in orde is. Laat die kabel eventueel testen in de winkel, kan hij hetzelf zien
Een kabeltester kan bijna nooit zien of je aderparen goed hebt zitten (klueren op de juiste plek)
en ja dat maakt uit 1 op 1 is niet genoeg, daar moet bijna gewoon je fout zitten, controleer nog een keer.

of de kabeltester heeft misschien een stuggere conector die de pinnen harder aandrukt,
controleer even of alle metalen contacten er wel goed zijn ingedrukt

[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 08-04-2007 15:48 ]

Iperf

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03 09:35

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik heb laatst ook een kabel gehad waarbij in mijn kabel tester alle 8 aders oplichten, maar niet op 100 mbit wilde connecten, 10 wilde wel. Nieuwe connectoren en probleem opgelost, tot op de dag van vandaag begrijp ik niet waarom, blijkbaar is stroompje over de ader niet altijd voldoende om te kijken of het een correcte connectie is.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• rapture
  • Laatst online: 00:20

rapture

Zelfs daar netwerken?

Een huishoudkabeltester is geen 10000-euro-apparaat, verwacht niet teveel ervan. Herknijp je UTP-kabel eens fatsoenlijk en hoe rekening met straight/crossover-cable, je router heeft geen Auto-MDIX.
Pagina: 1