Dit soort opties wordt meestal aangeduid met "Rotate" in de naam.
Ik weet niet wat voor kaart je hebt omdat je dit simpelweg niet vermeldt, waarmee je het lastig maakt voor ons om je goed te helpen. Ook weet ik niet wat voor OS en in welke taal, dus ik ga maar even uit van een WinXP NL met een nVidia kaart.
Ga naar Eigenschappen voor Beeldscherm, dmv rechtermuisknop op leeg stuk bureaublad -> Eigenschappen.
Ga naar het tabblad Instellingen en klik daar op de button 'Geadvanceerd'.
Een nieuw venster zal verschijnen met daarin een tabblad van je drivers, grote kans dat er GeForce in de naam van het tabblad staat, ga daar dus heen.
Bij een klassiek controle panel schuift er nu links een lijst uit. Kies uit die lijst NVRotate en ga eens kijken naar de rotatie opties

Met het moderne controle panel ga je naar Beeldscherm -> Beeldscherm Draaien, en succes.
Met ATi kaarten zal het in dezelfde straat liggen maar zul je misschien ergens een andere afslag moeten nemen.
Mocht je er nou echt niet uit komen, dan stel ik voor dat je de nieuwste videodrivers voor je kaart download, je oude drivers verwijderd en vervolgens opnieuw opstart, waarna je de nieuwe drivers installeert. Hopelijk wordt dan teruggevallen op defaults waardoor je weer normaal beeld hebt.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.