Zelf harddisk vervangen van laptop Acer aspire 1356LCi

Pagina: 1
Acties:
  • 5.030 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215254

Topicstarter
Matched: vervangen, laptop, schijf, harde
Hallo beste collega tweakers,

De harddisk van mijn laptop is niet meer zo best, (al een keer gecrasht maar met een beetje kunst- en vliegwerk weer aan de gang gekregen). Maar goed, ik wil (moet) dus de harde schijf vervangen van mijn laptop:

ACER ASPIRE 1356LCi, met 40gig harde schijf, 512, intern, en een AMD ATHLON XP-M 2800+

Nou wil ik jullie vragen of er mensen zijn die ervaring hebben met dit type laptop en mij een stap voor stap instructie kunnen bezorgen, zodat ik zelf een nieuwe harddisk kan inbouwen zonder de laptop direct naar de eeuwige jachtvelden te helpen |:(

Ik heb al een soortgelijke instructie gevonden op internet, maar deze was voor het vervangen van een videokaart en ik kan niet inschatten hoeveel verschil er in zit m.b.t. het vervangen van een harde schijf.

Ps. ik moet jullie er misschien bij vertellen dat ik wel ruime ervaring heb met het zelf bouwen en repareren van "normale" computersystemen, maar dus (nog) niet met het repareren van laptops. Dus als er iemand is die mij hiermee van dienst kan zijn dan ben ik diegene zeer dankbaar.

Met vriendelijke groet,

R.v.Klinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147672

Matched: laptop, schijf, harde
Een harde schijf verwisselen van een laptop is best simpel. Kijk eens op de onderkant van je laptop voor plaatjes, schroef deze eraf, en kijk wat er onder zit, als het een harde schijf is dan draai je die er gewoon uit... heel simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Geen matches
Heuj, deze notebook hebben m'n schoonouders. Weet maar al te goed hoe dat ding open gaat.

Boven je toetsenbord zit plastic wat vastgeklikt zit, en met (ik dacht) een schroefje vast zit. Het schroefje wat los moet zit aan de achterkant, op het middelste scharnierklepje. Daarna is het voorzichtig met een dunne schroevendraaier los te wrikken, als het scherm helemaal open staat.

Vervolgens zie je drie schroefjes van het toetsenbord, die moeten los, dan kan je het toetsenbord eruit wippen en kun je overal bij.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Matched: laptop
Hebben ze geen "hoe haal ik mijn laptop uit elkaar"- handleiding bij Acer :? Koop volgende keer een echte laptop, dan kan je dat precies in de handleiding opzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Matched: vervangen, laptop
EclipX,strandbal, en Termi,

Dank voor jullie reply.
Even ter aanvulling; ik heb ook een mailtje naar Acer gestuurd maar nog geen reply gekregen.
Volgens een handleiding die ik van internet geplukt heb, gaat dit over het vervangen van een videokaart. Achter het/een betreffend plaatje aan de onderkant zit het geheugen geprikt.
Volgens de handleiding voor het vervangen van de videokaart moet ik eerst de accu verwijderen, vervolgens alle schroefjes aan de onderkant EN aan de achterkant eruit schroeven. Vervolgens de laptop terug op zijn voetjes zetten en het scherm in zijn geheel openklappen. Daarna zou ik het toetsenbord en het klepje boven het toetsenbord moeten kunnen verwijderen. Kan iemand dit verhaal bevestigen en/of het verhaal verder afmaken a.u.b.

Alvast bedankt,

Greetzz

R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-06 13:44
Geen matches
zoek is de disassembly instructions op google op.

Edit: Service Manual van de 1350: http://www.eserviceinfo.com/download.php?fileid=10197
De 1350 heeft dus een klepje aan de zijkant. `k weet niet zeker of de 1350 de zelfde behuizing heeft als de 1356.

idd ALTIJD eerst de accu eruit ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Nijn op 08-04-2007 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijbro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 14:53
Laatst nog een laptop harddisk vevangen, weet niet meer of de laptop
in kwestie een Acer was, wél heel simpel te doen overigens.
De schijf was in ieder geval een Toshiba 40gb.
Op de onderkant van die laptop zaten wat klepjes en achter
één van die klepjes zat de harde schijf in een soort van "houder" met weer wat schroefjes.
Kon gewoon de kapotte schijf eruit schuiven, uit de houder schroeven
nieuwe schijf in de houder schroeven en weer terug schuiven.
Lijkt me dat dat ongeveer overal wel hetzelfde zal zitten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-06 13:44
wijbro schreef op zondag 08 april 2007 @ 13:48:
één van die klepjes zat de harde schijf in een soort van "houder" met weer wat schroefjes.
De meeste laptops beschikken inderdaad over klepjes hiervoor. Echter zitten de schroefjes en soms knopjes niet altijd op dezelfde plaats. Alhoewel ik het vreemd zou vinden als deze laptop niet over een gemakkelijke toegang tot de hdd beschikt, is dat alles wat ik er over kan zeggen. Schroefjes, schuifjes het kan beide. Of de hdd in een craddle zit of gewoon los valt ook niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geen matches
Bedankt Nijn,

Maar deze file had ik al in mijn bezit, maar bedankt voor de moeite.
Nijn schreef op zondag 08 april 2007 @ 13:43:
zoek is de disassembly instructions op google op.

Edit: Service Manual van de 1350: http://www.eserviceinfo.com/download.php?fileid=10197
De 1350 heeft dus een klepje aan de zijkant. `k weet niet zeker of de 1350 de zelfde behuizing heeft als de 1356.

idd ALTIJD eerst de accu eruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Matched: laptop
Alleen klepje voor geheugen mods aanwezig maar niet voor de HDD.
Misschien ga ik zelf wel een foto reportage/ instructie maken als ik verder geen exacte
info meer krijg. belangstelling? :*)
Nijn schreef op zondag 08 april 2007 @ 14:14:
[...]

De meeste laptops beschikken inderdaad over klepjes hiervoor. Echter zitten de schroefjes en soms knopjes niet altijd op dezelfde plaats. Alhoewel ik het vreemd zou vinden als deze laptop niet over een gemakkelijke toegang tot de hdd beschikt, is dat alles wat ik er over kan zeggen. Schroefjes, schuifjes het kan beide. Of de hdd in een craddle zit of gewoon los valt ook niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Matched: vervangen, laptop, schijf, harde
Beste Wijbro,

Jij had gelijk, maar ik ben op het verkeerde been gezet doordat de unit die uitschuifbaar is, (links voor aan de flank van de laptop) tevens voorzien is van de audio uit microfoon, firewire en infrarood onderdelen. Maar inderdaad, deze hele unit is door aan de onderkant eerst twee schroefjes los te draaien in zijn geheel eruit te schuiven, waardoor de harddisk eenvoudig is te vervangen.

Hier kwam ik eigenlijk pas achter doordat ik een reply van Acer had gekregen inclusief de foto's en artikelnummer van de eventuele spare parts.

Maar toch, langs deze weg iedereen bedankt voor jullie gedane moeite. _/-\o_

Greetzzzzzzzz

Rudy
wijbro schreef op zondag 08 april 2007 @ 13:48:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30
Matched: schijf, harde
mijn harde schijf is waarschijnlijk ook kapoet,
ga dit dus vanavond eens proberen (kon gisteren ook de hd niet vinden) :o

de foto's die je van acer hebt zijn trouwens altijd welkom!
Pagina: 1