[Vista] Onder remote desktop geen geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ruud2all
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-03 19:15
Ik heb hier twee pc's een met WinXP SP2 en een met Win Vista.

Ik heb het al voor elkaar om via extern bureaublad een verbinding van de XP machine naar de Vista te maken (helaas wel firewall in vista moeten uitschakelen). Maar op het moment dat ik inlog via extern bureaublad zie ik rechtsonder een luidspreken met een kruisje erdoor en de melding"geen apparaat voor geluidsweergave geinstalleerd". Wanneer ik rechtstreeks (achter de pc) inlog op vista met dezelfde account is er wel geluid beschikbaar.

Hoe/Waar kan ik zorgen dat het geluid werkt?

semi-offtopic:
Ik heb al diverse artikelen doorgelezen maar helaas niets kunnen vinden. Hoe kan ik in het grote vista topic zoeken? Je moet alle pagina's onder elkaar kunnen zetten door het webadres aan te passen....

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:16
Als je extern bureaublad opstart druk je op Opties > Lokale bronnen > Geluid van externe computer.

Daar kan je instellen wat je met het geluid wil doen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Je hebt bij het verbinding maken bij een tabblad 'Lokale bronnen' aangegeven dat geluid 'Op deze computer afspelen' staat? Kan iets afwijken met de Vista rdp, maar het idee is het zelfde.

Maak je gebruik van de SP2 rdp in XP, of de inmiddels bijgewerkte Vista rdp? Heel misschien dat het daar in zit.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• ruud2all
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-03 19:15
Ik maak gebruik van de rdp die in XP zit (dus XP sp2). Ik zal eens kijken of ik op de xp machine een update kan plaatsen met de bijgewerkte vista rdp.....

extern bureaublad -->Opties > Lokale bronnen > Geluid van externe computer..... Dit heb ik allemaal goed staan....

Ik zal morgen eens berichten over mortrax's verhaal....