Zepto Znote 6615WD Gamer - Deel 2

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 5.085 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:28
Als het wel met je tv is en niet met je koptelefoon komt het misschien omdat je een lus creëert warme je storing opvangt. Dit is het resultaat van het niet aarden van de electronica.

Heb je ook die piep op je tv als je laptop op de accu draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
Kan er iemand het exacte model van de geluidskaart posten?
Het is voor een OSX86 projectje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:28
Mijn laptop wordt ook laaiend heet. Zelfs nog maar van de beetje open-gl screensaver... Vroeger speelde ik eens 2 uur guildwars, hoogste settings op 1680*1050, warm, maar geen problemen.

2 maand geleden speelde ik iets meer dan een uur en hij viel uit! Ik heb em al eens open gedaan, alleen de buitenkant zodat ik de processorcooler kon zien. Een keer uitgeblazen, en niet dat er veel stof op zat. Ik blockeer ook nooit de fan-in, hij staat op een vlakke bureau.

Wat ik ook heb, is meer een linux probleem, als Compiz in ubuntu 8.04 opstaat, dan wordt zo een fractie van een seconde half het scherm zwart. En dat gebeurt dan zo elke 20sec. In windows heb ik het niet voor. Of als ik compiz afzet.

Nog een probleem: ik kan geen enkele afstandsbediening aan de praat krijgen. Ik heb op windows winLirc geïnstalleerd.
- Mijn afstandsbediening werkt goed (gechecked met fototoestel)
- Winlirc heb ik met de juiste config uit de config-db geconfigureerd
- De COM-poort is normaal ook juist, er is er maar 1 die hij aanvaard.
- Als ik in winLirc om een signaal te versturen zie ik met mijn fototoestel dat de IR op mijn laptop werkt.

Maar hij laat nooit merken dat hij een signaal binnenkrijgt als ik de remote zelf gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
Je zal hem eens moeten binnensteken dan. Zal ik deze zomer ook moeten doen. Ik heb:
- verticale strepen in het scherm
- mousepad die bijna niet meer reageert
- valt uit na 10 minuten spelen, draait idle op 90 graden ofzo :p
- audiojack neemt mijn oortjes niet meer detftig, ik hoot het geluid via de oortjes EN via de boxen.
- slot in drive wordt niet herkend in vista
- ongeveer om de 5 boots hangt hij na het bios
- af en toe bluescreens waarbij hij reclameert over het geheugen

Vrees dat ik laptop een lange tijd zal kwijt zijn. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:28
En hoe ga jij die binnendoen? Want als ik naar zepto.nl surf, dan verkopen ze daar geen zepto meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 15:15
Ik heb wat problemen met mijn Zepto 6615WD. Nou heb ik twee jaar garantie, dus het leek mij dat het probleem redelijk snel en onder de garantie verholpen zou kunnen worden. Dus snel gemeld bij de leverancier.....

N4ALL levert geen service meer en doet niks meer met Zepto. Ze hebben mij wel een e-mailadres van een medewerker van Zepto in Denemarken gegeven.

Gemaild met Zepto Denemarken. Een groot aantal keren ondertussen, met verschillende e-mailadressen, maar er komt geen enkele reactie.

Gemaild met het bedrijf die nu in Nederland Zepto verkoopt. Zij doen alleen iets als ze toestemming van Zepto Denemarken krijgen.

Weer met N4ALL gemaild. Zijn hebben vervolgens weer met Zepto Denemarken gemaild, die wederom gewoon niet reageren.

Nou houdt het, denk ik, gewoon een beetje op. Wat kan ik nou nog meer doen?

Je koopt een vrij dure laptop en laat je een beetje (positief) beïnvloeden door de vele mooie woorden over de geweldige service, maar als er dan echt iets aan de hand is laat alles en iedereen die ook maar iets met Zepto te maken heeft je gewoon in de steek. Ik heb er spijt van ooit een Zepto laptop gekocht te hebben en zal NOOIT meer iets van dat merk kopen....... Best jammer, want verder ben ik best tevreden over die 6615WD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
Als je van belgie bent kan je een beetje druk op de ketel zetten door op deze site een klacht in te dienen: http://www.internetsociety.be/safeinternet/indexNL.htm

Volgens de mail die ik gekregen heb van de offciele verkoper in nederland moet ik contact opnemen met http://uk.zepto.com/Information/Contact.aspx
Raar dat je geen reply terug krijgt, hij zal miss ziek zijn of op vakantie, heb ik ook nog gehad.
Waarss Roelof zijn email dat je hebt gehad?

[ Voor 47% gewijzigd door crazyheinz op 14-06-2008 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:50

kraats

Ik rol

:( mijn 6-cell accu houdt het tegenwoordig nog maar érg kort uit. Een paar maanden geleden is 'ie opeens van ongeveer anderhalf uur op een acculading naar minder dan een uur gegaan. En het wordt alleen maar minder. Nu kan ik er nog geen 40 minuten op draaien. Heeft één van de andere 6615 bezitters dit ook? Ik kan wel een nieuwe accu bestellen, maar als die ook na een jaar kapot gaat, dan heb ik niet zo'n zin daar veel geld voor neer te tellen.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
de mijne doet maar een half uur meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-07 21:27
iemand wel eens de webcam aan de praat gekregen? De vista32 drivers in de OP doen helemaal niks, de Bisoncam drivers van Zepto zelf installeren goed, maar het beeld blijft zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

stefijn schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 10:46:
iemand wel eens de webcam aan de praat gekregen? De vista32 drivers in de OP doen helemaal niks, de Bisoncam drivers van Zepto zelf installeren goed, maar het beeld blijft zwart.
in Xp doet 'ie ut :+
kraats schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 10:05:
:( mijn 6-cell accu houdt het tegenwoordig nog maar érg kort uit. Een paar maanden geleden is 'ie opeens van ongeveer anderhalf uur op een acculading naar minder dan een uur gegaan. En het wordt alleen maar minder. Nu kan ik er nog geen 40 minuten op draaien. Heeft één van de andere 6615 bezitters dit ook? Ik kan wel een nieuwe accu bestellen, maar als die ook na een jaar kapot gaat, dan heb ik niet zo'n zin daar veel geld voor neer te tellen.
Ik heb maar een nieuwe accu besteld. kost wel weer meer dan 100 euro, maar hij deed het nog geen kwartiertje meer voor 'ie aangaf op 0% te zitten. Dan bleef de laptop alsnog wel een half uur draaien, maar toch. Nu haal ik weer netjes ruim meer dan anderhalf uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
Iedereen van jullie heeft wel al eens het pinkende streepje gehad bij het booten waardoor je hem moest herstarten. Wel nu heb ik dit constant. Hij wil niet meer in OSen gaan. Booten met een cd gaat wel nog als je F10 tikt en dan cd kiest als bootdevice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
iemand van jullie al eens het scherm vervangen van de 6615WD? Waar hebben jullie die aangekocht?
Kheb deze site gevonden, maar die verkoopt geen zepto schermen. Iemand een beter idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
geen reacties hier meer tegenwoordig blijkbaar. Dan zal het waarss nutteloos zijn om te vragen of mensen hun bluetooth al aan de hang hebben gekregen in Windoos 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
crazyheinz schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:10:
iemand van jullie al eens het scherm vervangen van de 6615WD? Waar hebben jullie die aangekocht?
Kheb deze site gevonden, maar die verkoopt geen zepto schermen. Iemand een beter idee?
Kijken wat voor scherm je Zepto bezit, aangezien Zepto zelf geen schermen maakt.
Waarschijnlijk is het een Samsung panel en als je daarvan 't typenummer weet is die misschien wel te koop!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Ik zou normaal ook alleen reageren als ik iets nuttigs te melden had :) Maar nee.. geen ervaring met Win7, maar je zou kunnen kijken of IVT Bluesoleil daarover nog iets te melden heeft op de site?
En over dat scherm. Heb je het al via Zepto zelf geprobeerd? Of anders via de (vorige?) importeur N4ALL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
ja ze vragen er onnoemlijk veel geld voor; 450 euro is met net iets te veel. Zal er idd eens het panel moeten uithalen en kijken wat het productnummer is :)
Op de site van bluesoleil staan er geen windows 7 spullen, mijn bluetooth wordt wel herkend enzo, maar apparaten worden niet gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Kan ook wel via de computer zelf worden gechecked hoor (apparaatbeheer enzo)
Is weleens een discussie over geweest in een van de delen, over welke panels Zepto gebruikte...

Ik ga even voor je op zoek!

EDIT: Kan 't niet meer 1,2,3 vinden maar doe dit is:
- Ga naar 'Apparaatbeheer'
- dan naar 'Beeldschermen'
- dan naar 'Algemeen PnP beeldscherm'
- dan naar derde tabblad 'Details'
- dan verander je 'eigenschap' in 'hardware id' en moet je een code zien
- die code moet je even invoeren op Google en er moet wel 't een en ander uitrollen

[ Voor 46% gewijzigd door CLB op 28-05-2009 18:27 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
Thx CLB :) Everst is beetje handiger gebleken :p
Samsung LTN154P1-L02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Ik heb voor de zekerheid de mijne nog een keer opengeschroefd. Bij mij zit er een LTN154P1-L03 in. Dus waarschijnlijk is dat net een iets latere serie (die ook past). Mag ik je vragen waarom je 'm moet vervangen? Ik heb al heel lang een soort vage vlek op m'n scherm ter grootte van een vingerafdruk, maar met poetsen gaat 'ie niet weg. Heeft iemand een idee of het voorste 'glas' van de rest van het scherm af te halen is? Met openmaken kwam ik niet echt ver zonder wat te mollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
crazyheinz schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:43:
Thx CLB :) Everst is beetje handiger gebleken :p
Samsung LTN154P1-L02
Ook goed, en wat gevonden hier of daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Tering, mooi prijsje! Kan alleen de verzendkosten niet zien, zit via mn mobieltje op internet. Al besteld ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
45 dollar verzendkosten naar belgie, wel een beetje jammer. maar uiteindelijk gaat het toch maar rond de 70 euro kosten voor een mat scherm. Valt heel dik mee als je het vergelijkt met andere sites, die vragen makkelijk 300 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door crazyheinz op 05-06-2009 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
heb er 1 besteld, een glossy. Kost me in totaal 140 dollar, ga het laten overbrengen via iemand uit amerika :) Klaat wel weten hoe het bevallen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
weet er iemand waar je die accus kan krijgen? Bij zepto kosten ze 100 euro zie ik, maar moet wel een goedkopere manier bestaan :p Hoe noemt het model? Kan zelf niet kijken want laptop staat hier niet thuis.
Gelukkig had ik net een scherm besteld, is gisteren uit mijn rugzak gevallen en het scherm is nu volledig kapot :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebriform
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-07 23:36
Ik heb water over mijn laptop laten vallen. Hij doet nu niks meer, maar misschien probeer ik hem zelf nog te fixen. Mocht ik dat niet kunnen dan ga ik de onderdelen proberen te verkopen en dan heb ik ook een accu te koop... Goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
ok :) hoe lang gaat je accu nog mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebriform
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-07 23:36
crazyheinz schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 18:04:
ok :) hoe lang gaat je accu nog mee?
Weet ik eigenlijk niet, gebruikte mijn laptop meer als desktop, alleen makkelijker om bij vrienden te gaan gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTB
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-04 10:24

VTB

Hallo,

Ik heb nu al 1,5 jaar of zo een Znote 6625WD.

Nu staat er ondertussen zoveel troep ed op dit ik eigenlijk Vista opnieuw wil installeren.
Allleen nu is er bij mijn laptop geen cd van Vista of iets dergelijks geleverd.

Heeft de Zepto net zoals bijvoorbeeld de Dell de installatie van Vista op een aparte partitie staan?
Bij Dell moest je namelijk tijdens het opstaren van de laptop op een F-toets combinatie drukken om Windows opnieuw te kunnen installeren.
Zo ja, met welke toets handeling kan ik in dit menu komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
Cerebriform schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 19:10:
[...]

Weet ik eigenlijk niet, gebruikte mijn laptop meer als desktop, alleen makkelijker om bij vrienden te gaan gamen.
had je uw batterij nog in de laptop zelf als die aan de stroom ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
VTB schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:11:
Hallo,

Ik heb nu al 1,5 jaar of zo een Znote 6625WD.

Nu staat er ondertussen zoveel troep ed op dit ik eigenlijk Vista opnieuw wil installeren.
Allleen nu is er bij mijn laptop geen cd van Vista of iets dergelijks geleverd.

Heeft de Zepto net zoals bijvoorbeeld de Dell de installatie van Vista op een aparte partitie staan?
Bij Dell moest je namelijk tijdens het opstaren van de laptop op een F-toets combinatie drukken om Windows opnieuw te kunnen installeren.
Zo ja, met welke toets handeling kan ik in dit menu komen.
Nee denk niet dat dit zal aanwezig zijn. Normaal heb je toch zelf je laptop moeten installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
En als Zepto 't heeft geinstalleerd, moet er wel 'n DVD'tje bijgeleverd zijn =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTB
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-04 10:24

VTB

Nee, er zat volgens mij echt geen cd bij. Ik heb de doos namelijk nog op zolder liggen.
Het was zo'n auto installatie als je de laptop de eerste keer opstart. (admin wachtwoord ed invullen)

Ik zie ook nergens de optie om een recovery cd te maken in het start menu.

Maar bedankt voor de info.
Dan wordt maar tijdelijk de Win7 RC erop. Zien we in juni wel weer verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Als je bij Zepto Windows hebt besteld moet er 'n DVD bij zitten, simpel zat!
Heb je die dus echt niet, zou ik ze maar is gaan contacten, lijkt me ook simpel zat =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
ik zoek nog een voedingskabel van deze laptop, niet de voeding zelf, maar de verbinding met het stopcontact dus :p
OP de kabel staat er IS-0344, en als specs 1.5A en 250V
Kvind deze kabel maarop 1 site terug, http://www.alibaba.com/pr...SP_504_IS_034_IS_039.html

Zou iemand weten hoe ik aan deze kabel kan geraken (behalve via zepto zelf, hun ga ik eens contacteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zijn 't geen universele kabels? Ik neem nooit m'n opladers / kabels mee, maar laad dat ding overal op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

't zijn inderdaad redelijk universele notebook-netsnoeren met C5 stekker. Bijvoorbeeld te vinden bij Conrad: http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=971055

[ Voor 4% gewijzigd door kraats op 02-09-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
ik probeer mijn 6615 open te krijgen, want mijn grafische kaart heeft strepen en ik kan niet meer in normale modus in windows.
Nu heb ik alle vijsje losgedaan, maar zit de laptop vast net aan de plaats waar de batterij normaal zit.
Ik heb al gelezen dat hij daar misschien vastgesoldeerd is aan de grafische kaart. Iemand die zijn laptop al volledig open heeft gekregen zonder alles naar de zak te helpen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
ondertussen open gekregen :) Nu vraag ik me af of de 6615WD MXM ondersteunt, zodat ik bv de 8600 erin kan steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
als iemand een scherm zoekt voor zijn 6615WD of 6625WD, contacteer mij. Het scherm is maar 1 maand gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

*kick*

Damn! Mijn 6615 is dood :(

Videochip is kapot volgens mij, beeldscherm krijgt geen input meer zo te zien. Via TV-out kan ik zien dat ie tot windows komt,en dan flipt, knipperende lampjes :'(

Als iemand belang bij onderdelen heeft, alles behalve de videochip ;) DM-me, dan spreken we wat af.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Volgens mij is dat het gevoeligste punt van deze laptops. De 6625 van een vriend van me had het ook al en op internet zie je meer mensen met een 6615 in onderdelen behalve de videokaart..
Gelukkig werkt die van mij nog steeds (klopt af)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
Leest iemand dit topic nog wel eens?

Mijn 6615 werkt nog steeds goed. Wil er alleen een andere harddisk in zetten want de 80Gb. die er in zit is wel wat klein, anno 2010.

Zepto bestaat niet meer, support wordt door niemand meer gegeven en drivers of info is nergens mee te downloaden. Wat ik mij afvraag is welke harddisk nog in deze laptop kan? Is dat maximaal een 5400rpm harddisk, of kan er ook een 250 Gb. 7200rpm 16 Mb. cache sata harddiskje in?

Voor zover ik mij kan herinneren staat de laatste bios versie er op, maar ik dus nergens meer vinden welke harddisks ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Kan allemaal, gewoon 2,5" en 9.5mm hoog.. no problem =)

• Wiend
CLB schreef op woensdag 29 december 2010 @ 17:09:
Kan allemaal, gewoon 2,5" en 9.5mm hoog.. no problem =)
Harddiskje zit er ondertussen in en draait probleemloos. Ik heb er ook 2 Gb, geheugen in gezet. Is 2 Gb. het maximum wat deze laptop aan kan, of kan er eventueel nog meer in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
4gig kan zeker
Pagina: 1 2 3 Laatste