[CSS] standaard tekst in div

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Redbull4u
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 19:52
Voor een Joomla website maak ik gebruik van de mambot Allvideos (http://www.joomlaworks.gr/). Hiermee is het mogelijk om videobestanden met een tag in bepaalde content te zetten. Dit gaat op de volgende manier:

{flv}videobestand{/flv}

Resultaaat is dat op de postitie waar deze tag staat het video bestand met een flash videoplayer getoond wordt.

Nu wil ik dat precies onder dit videobestand een tekst komt te staan. Die bij ieder videobestand terug komt. Een soort disclaimer met een linkje.

In de mambot is het mogelijk om een CSS class op te geven om de opmaak te bepalen. Op dit moment maak ik gebruik van de volgende class:

div.allvideos {

float: right;

margin: 5px;

}

Is het mogelijk om hier tekst aan toe te voegen zodat dit onder de video staat? Ik zou ook in de php code van de mambot kunnen werken (niet mijn sterkste punt) maar indien dit mogelijk is, gaat hier toch mijn voorkeur naar uit.

If it does not kill u, it makes u stronger

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Het toevoegen van text middels CSS is niet iets wat goed ondersteund wordt door (alle) browsers. Het zou moeten kunnen met behulp van content, maar in de praktijk heb je daar dus niet zoveel aan :) .

DM!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 20:59

Copyman

Dode muis

Het makkelijkste zou zijn om dit gewoon in de PHP file aan te passen. Zo'n grote aanpassing is het niet, gewoon plugin_jw_allvideos.php openen en het volgende aanpassen:

Line 187:
code:
1
$endcode = "\n</div>\n<!-- JW AllVideos Plugin (v2.4) ends here -->\n\n";

Veranderen naar:
code:
1
$endcode = "\n<p>Disclaimer: wij zijn niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze video.</p>\n</div>\n<!-- JW AllVideos Plugin (v2.4) ends here -->\n\n";

Bovenstaande veranderingen ook doorvoeren bij de volgende lines: 332, 445 en 539.

Er zit ook nog een afwijkende string in, tussen line 629 en 630 het volgende er bij plakken:
HTML:
1
<p>Disclaimer: wij zijn niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze video.</p>

De tekst tussen de <p> tags kan je zelf naar wens aanpassen. ;)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

JHS schreef op zondag 08 april 2007 @ 13:03:
Het toevoegen van text middels CSS is niet iets wat goed ondersteund wordt door (alle) browsers. Het zou moeten kunnen met behulp van content, maar in de praktijk heb je daar dus niet zoveel aan :) .
De ondersteuning is prima. Praktisch alle grote browsers ondersteunen. De enige uitzondering is (hoe kan het ook anders) IE.

Ik ontken het bestaan van IE.

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-10 21:41

Zillion01

Obey your screen!

cyberstalker schreef op maandag 09 april 2007 @ 15:58:
[...]

De ondersteuning is prima. Praktisch alle grote browsers ondersteunen. De enige uitzondering is (hoe kan het ook anders) IE.
Dat gaat ook weer lekker in tegen het principe om content van vormgeving te scheiden, "XHTML beunhaas".

Joomla pfff

TYPO3 :)