Probleempje met internet

Pagina: 1
Acties:

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Ik heb iets raars ontdekt aan een simpel netwerkje.
Ik heb 2 pc's rechtstreeks met elkaar verbonden en op 1 zit de internetkabel aangesloten.
Dus als ik met de '2e' pc wil internetten moet de 1e aanstaan. Dit loopt vlekkenloos...
Maar ik moet pc1 ff voor onderhoud er tussen uit halen en dus wilde ik internet rechtstreeks op de 2e pc aansluiten, mag geen probleem zijn nam ik aan. Dus computernaam gewijzigd (@Home) en dan moest die werken, dacht ik...maar nee dus niet.
Beide pc's draaien XP Home....zijn er netwerkinstellingen die ik nog aan moet passen ofzo ??

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Kun je ons vertellen wat voor internetverbinding het hier om gaat? Het kan zijn dat de modem namelijk gebonden is aan de MACadres van de 1e PC, en daardoor niet werkt op de 2e.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-03 23:38

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Waarschijnlijk even je 2e netwerkkaart registreren bij @Home en/of je ipadres handmatig vernieuwen :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:28
Heb je het even modem opnieuw opgestart nadat je die andere pc eraan gehangen hebt ?

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Netwerkkaart registreren bij @home ?? Daar heb ik nog nooit van gehoord !
En wat dat ip-adres betreft, deze moet automatisch worden toegewezen....

Ik snap het zelf ook niet helemaal want normaal kun je op een zo goed als kale pc je computernaam invullen, opnieuw opstarten en gaan met die banaan...
Bij deze is het dus niet het geval, dus ik heb zelf het idee dat het een instelling is....ergens |:(

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Nielson schreef op zondag 08 april 2007 @ 12:48:
Heb je het even modem opnieuw opgestart nadat je die andere pc eraan gehangen hebt ?
Nee dat heb ik niet gedaan, dat is misschien een optie....
zou lullig zijn :)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-03 23:38

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dwid schreef op zondag 08 april 2007 @ 12:51:
Netwerkkaart registreren bij @home ?? Daar heb ik nog nooit van gehoord !
En wat dat ip-adres betreft, deze moet automatisch worden toegewezen....

Ik snap het zelf ook niet helemaal want normaal kun je op een zo goed als kale pc je computernaam invullen, opnieuw opstarten en gaan met die banaan...
Bij deze is het dus niet het geval, dus ik heb zelf het idee dat het een instelling is....ergens |:(
Dat het moet gebeuren is één ding... of het daadwerkelijk toegwezen wordt is nog wel eens de vraag bij windows... probeer het toch even. Je ip-adres laten evrnieuwen is een kleine moeite..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1