[XP] Delayed Write Failed, WD tool geeft geen fouten*

Pagina: 1
Acties:
  • 785 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:54
Ik snap er geen ruk meer van. Mijn PC met WinXP Pro heeft de laatste paar dagen ineens kuren m.b.t. een foutmelding die ik krijg als ik een spel wil spelen: "Delayed Write failed, this error may be caused by a failure of your computer hardware or network connection" . Het betreft een AMD x2 met 2GB geheugen en een WD 74GB raptor en een 400GB WD schijf.

Raar, want al mn hardware werkt nog perfect volgens diverse tests. Heb ook al diverse settings aangepast bij de hardware properties van de HDD's. Maar die error komt telkens terug. En hij blijft nu maar spammen met meldingen van " Windows was unable to save all the data for the file E:\$Mft. The data has been lost"

Diverse dingen nagezocht maar weinig te vinden. Kan dit te maken hebben met een brakke voeding o.i.d.?

[ Voor 6% gewijzigd door Japser op 08-04-2007 12:34 ]

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:25
Mft is je Master File Table, iirc. Wordt hoog tijd om heel erg te backuppen voordat je iets anders doet :P

(http://en.wikipedia.org/wiki/NTFS)

[ Voor 6% gewijzigd door Zsub op 08-04-2007 12:36 ]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

En wat is station E:\ ? Is dat een vaste schijf, of is dat een usb-schijf / kaartje? En wat waren de diverse tests? Scan van de harde schijf en controle geheugen neem ik aan in ieder geval?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:48

3DDude

I void warranty's

Als je gaat vragen of het met je voeding te maken heb, zet dan de volledige specs van je systeem neer, en dan vooral het merk en hoeveel watt je voeding is.

Dit lijkt mij niet echt op een voeding probleem..

The Master File Table (MFT) essentially contains metadata about every file and directory on an NTFS file system. It includes parameters such as location, size, and permissions. It is used to aid in minimizing disk fragmentation.
dus zonder dat geen metadata waarin staat de locatie , groote en rechten waar je files staan....
en het word gebruikt/helpt in fragmenteren

[ Voor 47% gewijzigd door 3DDude op 08-04-2007 12:40 ]

Be nice, You Assholes :)

• Japser
Station E:\ is een partitie op de 400GB schijf. Edoch, ik kan ik verkenner geen van de beschikbare partities meer benaderen, dan gaat ie allemaal gele driehoekjes met warnings spammen en blijft het systeem hangen.

Wat betreft tests, ik heb de WD tools gerund en daar geeft ie geen problemen whatsoever aan.

Met betrekking tot hardware:

AMD x2 4200
2 GB geheugen
ASRock Dual VSTA 939 mobo
1x 74 GB WD Raptor
1x 400GB WD
6800GT Asus 128mb
SB audigy

Dit alles op een voeding van 480w van Codegen

[ Voor 4% gewijzigd door Japser op 08-04-2007 12:44 ]

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:48

3DDude

I void warranty's

Japser schreef op zondag 08 april 2007 @ 12:40:
Station E:\ is een partitie op de 400GB schijf. Edoch, ik kan ik verkenner geen van de beschikbare partities meer benaderen, dan gaat ie allemaal gele driehoekjes met warnings spammen en blijft het systeem hangen.

Wat betreft tests, ik heb de WD tools gerund en daar geeft ie geen problemen whatsoever aan.

Met betrekking tot hardware:

AMD x2 4200
2 GB geheugen
ASRock Dual VSTA 939 mobo
1x 74 GB WD Raptor
1x 400GB WD
6800GT Asus 128mb
SB audigy

Dit alles op een voeding van 400w van... (ff merk opzoeken)
nog een note je voeding merk heb ik nog nooit van gehoord maargoed.
Oke andere vraag voor je, je krijgt alleen de errors bij de 400 GB hd's ? word het tijd hem terug te sturen, maar verder niks aan de hand met je raptor?
maar hij refereert naar je 400, zou je die 400 los kunnen halen en dan proberen |:(

[ Voor 8% gewijzigd door 3DDude op 08-04-2007 12:54 ]

Be nice, You Assholes :)

• Japser
Nee ook met WoW welke op de raptor staat krijg ik het probleem. Maar de foutmeldingen refereert ie wel naar de 400GB partities.

Hieronder een paar screentjes naar de evenvwr log.

Afbeeldingslocatie: http://www.j-klunder.demon.nl/fout1.GIF

Afbeeldingslocatie: http://www.j-klunder.demon.nl/fout2.GIF

Wat me hier wel opvalt is dat de melding van 07.04.2007 is, dus gisteren. Nu heb ik die melding al tig keer gehad vandaag en komt ie niet in de log te staan?

[ Voor 62% gewijzigd door Japser op 08-04-2007 12:52 ]

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:25
Je hebt, voor zover ik kan zien en mijn kennis reikt óf een corrupte MFT óf een stel bad sectors op je disk. Omdat de WD tool niets ziet, zou ik voor de corrupte MFT gaan. En aangezien Windows telkens naar de 400 Gb schijf refereert zal het m daar wel in zitten. Heb je toevallig swapspace op E: gezet? Of temp-files ofzo, dat zou (kunnen) verklaren waarom hij bij WoW die error ook voor de 400GB geeft.

Heb je al 'ns een chkdsk gedraait?
Edit: die chkdsk zou ik even vanuit de Recovery Console draaien, om interferentie van Windows zelf of andere programma's te voorkomen.

[ Voor 13% gewijzigd door Zsub op 08-04-2007 12:59 ]

• Japser
Die zal ik dan draaien, gaat wel ff een paar uur duren volgens mij alleen. Want net al eentje gedraaid op een willkeurige partitie en die begon al met bad sectors hier en daar. Kortom...dat kan wel ff duren.

Wel vaag dat de WD tool die niet ontdekt dan...

[ Voor 10% gewijzigd door Japser op 08-04-2007 13:14 ]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Bad sectors :X Ik zou als ik jou was je belangrijke data gaan back-uppen. Dat klinkt niet goed.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

• _Thanatos_
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

en in een command prompt een "chkdsk /f/x/v" uitvoeren op die schijf? met die /v geeft ie alle fouten weer, dan weet je dus gelijk of dat eventueel het probleem was.

Overigens, ik weet niet zeker, maar de kern van het probleem is niet zozeer een "delayed write failed", maar het feit dat een schrijfactie sowieso is uitgesteld. Waarom zou Windows een schrijfactie uberhaupt uitstellen op een (gokje) fysieke lokale harddisk?

[ Voor 44% gewijzigd door _Thanatos_ op 09-04-2007 03:41 ]

日本!🎌

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:14

Nutral

gamer/hardware freak

als het je raptor en je 400g schijf is kan het misschien nog aan de harde schijf controllers van je moederbord kunnen liggen ? dat het corrupt aankomt ofzo.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

_Thanatos_ schreef op maandag 09 april 2007 @ 03:40:
Overigens, ik weet niet zeker, maar de kern van het probleem is niet zozeer een "delayed write failed", maar het feit dat een schrijfactie sowieso is uitgesteld. Waarom zou Windows een schrijfactie uberhaupt uitstellen op een (gokje) fysieke lokale harddisk?
Dat heet caching en is dus vrij normaal :)

Verder inderdaad even met chkdsk aan de gang, maar let er wel op dat je eerst een backup maakt voor zover mogelijk want chkdsk zal gewoon 'wegsnijden' wat niet juist is.

Ik pas nog even je topic titel aan zodat de Windows versie er in staat, dat is namelijk verplicht in Windows Clients, dus let daar aub ook zelf op :)

• Japser
Mja...het probleem is: ik kan al geen backup meer maken, elke kopieer actie van de betreffende corrupte partitie (in totaal 5) naar de raptor loopt dus vast op de "delayed write failed melding".

Ben nu 1 partitie aan het formateren met onbelangrijke data, kijken wat dat oplevert. Verder moet ik de mogelijkheid bekijken om software te vinden welke vanaf een partitie met corrupte MFT files kan backuppen, want op andere partities staat wel wat belangrijk spul (schoolwerk, saves, foto's en video's).

edit: oja bedankt elevator, was ik vergeten :)
yasinhm schreef op maandag 09 april 2007 @ 04:38:
als het je raptor en je 400g schijf is kan het misschien nog aan de harde schijf controllers van je moederbord kunnen liggen ? dat het corrupt aankomt ofzo.
Dat denk ik niet toch, want de raptor is gewoon benaderbaar en werkt zonder probs. Kan gewoon kopieren tussen de 2 partities op die schijf (c: en d:)

[ Voor 31% gewijzigd door Japser op 09-04-2007 11:20 ]

• Japser
Helaasch, slecht nieuws. De schijf is zojuist om 19:30 overleden.

Verwijderd

meestal heb je drie jaar garantie op WD schijven . FF je bon erbij zoeken en rma aanvragen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Japser schreef op maandag 09 april 2007 @ 19:35:
Helaasch, slecht nieuws. De schijf is zojuist om 19:30 overleden.
Dan is het een hardware probleem geworden :P

Windows Clients >> Opslagmedia & I/O Controllers
Pagina: 1