Toon posts:

Help! 3dmark06 score

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een dag een nieuwe Opteron 170 met een A8n Sli + Kingston hyperX geheugen en tot slot een 8800 gts 320mb. Mijn score is echter 3.5k bij 3dmark 06. Voordat ik die Opteron had was ik in het bezit van een 3800X2 en haal 7k bij 3dmark. Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Andere drivers van de desbetreffende onderdelen geprobeerd?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:19

Thandor

SilverStreak

Analyseer alles eens. Niet enkel een 3DMark score maar bv. ook PiFast scores zodat je andere delen van de PC kunt testen. Mocht PiFast (of SuperPi, of iets anders) prima draaien dan draait de processor dus prima en moet je het probleem specifiek bij de videokaart zoeken. In dat geval zou ik eerst naar de drivers kijken van de videokaart en naar de drivers van het moederbord / de chipset. :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste drivers geprobeerd ik kan nog wel even alles opnieuw installeren.
Overigens had ik een dual-core optimizer geinstalleerd bij de 3800x2 is dat ook aan te raden bij de Opteron?

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Een dual-core optimizer is een optimizer voor dual-core. Ga eerst eens na of een AMD Opteron 170 een dual-core processor is of niet. Denk vervolgens even logisch na :).

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05 20:07
Thandor schreef op zondag 08 april 2007 @ 11:30:
Een dual-core optimizer is een optimizer voor dual-core. Ga eerst eens na of een AMD Opteron 170 een dual-core processor is of niet. Denk vervolgens even logisch na :).
pricewatch: AMD Opteron 170 (S939, 2x2.0GHz, 2MB, 400MHz Bus, 110W, Boxed)

is dualcore toch? Ik vind z'n vraag wel relevant. Snap niet precies jouw insteek (kan 2 kanten op) maar of deze optimizer zin heeft.

Ik zou zeggen, Probeer het gewoon uit?

• Thandor

Thandor

SilverStreak

De dual-core optimizer heeft (als het goed is) geen effect op een single-core systeem. Op een dual-core systeem wel. Bij het lezen van de vraag, vraag ik mij af: Waarom wel op een AMD Athlon64 X2 3800+ en niet op een AMD Opteron 170?
Ik weet vanzelfsprekend ook wel dat de AMD Opteron 170 een dual-core processor is. Ik kan de vraag wel direct gaan beantwoorden maar dat zet geen zoden aan de dijk. Een beetje zelf onderzoek is niet verkeerd ;).

Verder is er uiteraard nog deze link. Daarmee komt vast wel wat informatie omtrent de AMD dual-core optimizer naar boven :). Natuurlijk is zélf uitproberen nog interessanter en perfect mogelijk; de hardware is immers aanwezig en de software kan eenvoudig gedownload worden.

Verwijderd

Topicstarter
Over die optmizer..Die is wel te downloaden bij de X2 utillities maar niet bij de Opteron. Daarom dacht ik dat dus.

Verwijderd

Is jouw tweede core wel ingeschakelt?
verder zal ik de drivers allemaal opnieuwe installeren en eventueel windows zelf ook.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit soort vragen horen in principe in Videoplanken & Beeldkanonnen. Het uit jouw topicstart afleidbare inzet is echter aan de extreem magere kant, ik zal dit topic dan ook niet daarheen verplaatsen. Neem eens de FAQ en het beleid van V&B door omtrent problemen met 3DMark scores en hoe je een goed topic zou moeten opstellen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.