Toon posts:

Webcam ~ Usb probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb een webcam van logitech, de zogenaamde messenger webcam. Ik heb de nieuwste driver geinstalleerd voor deze webcam. Ik moet vervolgens mn computer herstarten, als windows xp dan opstart krijg ik een schermpje van de logitech software dat ik de webcam moet/mag aansluiten. Hier beginnen de problemen, als ik de cam aansluit op welke usb poort dan ook ziet de computer mijn camera niet.

Als ik dit probeer met een andere camera krijg ik hetzelfde, windows herkent geen camera's op mijn usb-poorten. De mp3-speler herkent hij wel, mijn camera ook (allebei als massa-opslag), ook heb ik een bluetooth usb-dongle alsmede een hifi usb-dongle.

Ik heb ergens gehoord dat windows xp voor elk usb-apparaat een soort id-code onthoud en dat het kan voorkomen dat windows alleen maar één apparaat op één usb poort "wil" herkennen, de rest negeert hij... :o

Ik weet niet zeker of dit het probleem is, ik zou van jullie graag willen weten wat er mis gaat en graag een oplossing voor dit probleem. Alvast hartelijk bedankt!

Mvg, Frits.