[Vista] Constante vastlopers

Pagina: 1
Acties:

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-10-2025
Hey,

Ik heb gisteren Vista Home Premium geinstalleerd op m'n nieuwe pc.
De specs zijn als volgt:

AMD Athlon 4000+ (2.6 GHz)
Asus M2N 1394
Asus EN7300GS 128MB
2 x 512 MB DDR2 PC5300 Kingston
2 x Barracuda 320 GB in RAID 1

Volgens mij een degelijk systeem dat goed in staat zou moeten zijn om Vista te draaien.

De installatie ging goed maar als ik Vista opstart dan loopt hij zeer regelmatig vast op random momenten. Bijvoorbeeld als ik gewoon aan het surfen ben dan loopt hij opeens vast, of als ik de computer aanzet dan blijft hij tijdens het opstarten hangen terwijl hij een constante *pieeeeeeeeeeeeep* geeft. Erg vervelend want er valt zo totaal niet mee te werken :(

Voor zover ik kan beoordelen heeft hij alle drivers gewoon kunnen vinden. Iemand enig idee waar het verkeerd gaat?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

of als ik de computer aanzet dan blijft hij tijdens het opstarten hangen terwijl hij een constante *pieeeeeeeeeeeeep* geeft.
Ben je op dat moment al in Vista zelf? Want dit lijkt me eerder hardware gerelateerd.

Bios up to date?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-10-2025
Nee op dat moment ben ik nog niet in Vista zelf.. Ik heb de temperatuur al gecheckt en die is oke. Ik zal even kijken wat de bios versie is.

Edit: Mijn bios is idd niet up2date..

Maar welk type biosupgrade moet ik gebruiken?

http://support.asus.com/t...px?no=503&SLanguage=en-us

Ik zie mijn type moederbord er niet bijstaan..

Ik zou denken de ASUS WinFlash Update Procedure omdat er ' M2' achter staat en ik de ' M2N 1394' heb, maar de bijhorende handleiding heeft het over notebooks.. :S

[ Voor 63% gewijzigd door Hbeez op 08-04-2007 11:36 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je ook je geheugen e.d. al eens getest op fouten? Bijvoorbeeld via Vista's ingebouwde memory checker of anders via memtest86+ ?

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
En wat betreft die BIOS-update, je zit bij de tech-documenten, niet de BIOS-update-files. Zijn algemene handleidingen, niet de specifieke bestanden per moederbord. Zoek even bij Downloads, vul je model in en kies dan de categorie BIOS. Zit een vrij duidelijk Windows-progje bij, updaten zal wel lukken..