Ik ben in de markt voor een nieuw systeem. Nu valt me op dat bijna alle complete systemen die worden aangeboden over soortgelijke specificaties beschikken en dat alleen de CPU verschillend is. De prijsverschillen zijn wel erg groot. Dit kan oplopen tot 300 euro voor het verschil tussen een Sempron 3400+ en een Core 2 Duo E6300.
Ik begrijp dat de Core 2 Duo's uitstekende prestaties leveren t.o.v. andere processoren.
Het systeem dat ik wil aanschaffen, gaat voor niets bijzonders gebruikt worden, dus daar zou extra processorkracht niet voor nodig zijn. Wat ik niet wil, is een slome Windows GUI, dus dat je bij het switchen tussen applicaties zo'n stroperig effect krijgt.
Concreet heb ik 2 vragen:
Ik begrijp dat de Core 2 Duo's uitstekende prestaties leveren t.o.v. andere processoren.
Het systeem dat ik wil aanschaffen, gaat voor niets bijzonders gebruikt worden, dus daar zou extra processorkracht niet voor nodig zijn. Wat ik niet wil, is een slome Windows GUI, dus dat je bij het switchen tussen applicaties zo'n stroperig effect krijgt.
Concreet heb ik 2 vragen:
- Is een Sempron 3400+ snel genoeg om Vista Premium in Aero te draaien (uitgaande van een geschikte videokaart), zonder dat je een stroperige UI krijgt?
- Zelfde vraag voor een Intel T2060.