Toon posts:

Verschil tussen metalen T-Splitter en F-Connector splitter?

Pagina: 1
Acties:
  • 608 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Welke kan ik het beste nemen voor het minste kwaliteits verlies

Deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/310.jpg

Of Deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/15998.jpg

Waar ik over zit te piekeren is dat die metalen T-splitter 3.5db demping heeft en de F-connector splitter 3.8db demping... Alleen bij de metalen splitter zou ik dan (goeie hirschmann) coax connectoren gebruiken maar die hebben natuurlijk ook wat verlies, dus ik ik vraag me af wat nu de efficientste methode is met het minste verlies... F-connector splitter met 3.8db demping met f-connectoren of zo'n metalen T-splitter met 3.5db demping met hooge kwaliteit coax connectoren...

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Ondanks de hogere demping zou ik toch voor de F-connector splitter gaan.
Want de waarde van demping gaat maar over een zeer beperkt frequentie bereik. Vaak alleen maar gemeten op 200MHz terwijl de meeste tv kanalen rond 400 tot 800 MHz zitten.
Verder, maar dat is puur hypotetisch, lijkt mij de haakse hoek die in de T-Splitter wordt gemaakt ook meer demping te geven dan de (waarschijnlijk) schuine hoeken in de F-connector splitter.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02 22:32

mace

Sapere Aude

Ik denk dat het voordeel van de mindere demping door gebruik van F-connectoren en een iets meer dempende splitter netto minder verlies oplevert dan gebruik van de standaard coax connectors (# IEC 169-2) en een splitter met minder demping.

edit: het ontwerp van onze connector stamt uit 1922, en toen vond met het niet belangrijk dat de impedantie overeenkomt. F-con is echter zuiver 75 Ohm tot 1 GHz, en is daarom beter.

[ Voor 40% gewijzigd door mace op 08-04-2007 10:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dus uiteindelijk toch minder verlies met een F-connector splitter dan met een metalen T-splitter met hoogwaardige coax connectors