toetsenbord laptop (toetsen werken niet)

Pagina: 1
Acties:
  • 432 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 12:23
Ik heb hier een HP laptop staan waar een glas cola overheen gegaan is. Na veel schoonmaakwerk en sleutelen doe hij het wonderwel ook nog weer. Het toetsenbord was volledig onbruikbaar geworden. Dus nieuw toetsenbord besteld. Nieuwe toetsenbord doet het stuk beter dan de oude alleen doen de toetsen [2,w,s,x] het niet. Is er iemand hier die weet waar dit aan kan liggen? en vooral hoe te fixen? voor zover als ik nu kan zien is de verbinding met de connector goed. Ook kan ik rondom de connector geen cola meer vinden op het moederbord (heb ik nog extra schoon gemaakt). Wat ik vooral erg vreemd vind is dat het een kolom is die het niet doet... |:(

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Verwijderd

Hoe heb je het schoongemaakt? De beste manier is het hele bordje uitgebreid onder de kraan af te spoelen, en vervolgens rustig te laten opdrogen (enkele dagen).

• trinite_t
Op die manier gedaan, alles er af slopen, en dan goed met water afspoelen en droog deppen.. daarna rustig tijdje laten liggen (alles doet het weer, behalve NIC en tobo) en weer gemonteerd laptop heeft bijna week met cola gestaan (is niet van mij). dus kan best wel wat aangevreten zijn.

• trinite_t
kickje :X

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-02 23:41
Je zal alle toetsen eraf moeten halen, en dan de printplaat even bekijken.
Waarschijnlijk is er een printbaan, vlakbij de toetsen die het niet meer doen, een beetje geoxideerd.

Ik heb er zelf helaas ervaring mee, en die van mij heb ik nooit meer aan de praat gekregen... ;(

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Aangezien er een kolom niet werkt is het waarschijnlijk dat het defect in het nieuwe toetsenbord zit, niet in de connector naar het mobo of het mobo zelf.

Is het tobo nieuw of tweedehands? indien nieuw -> doa.

• trinite_t
aatos schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:07:
Aangezien er een kolom niet werkt is het waarschijnlijk dat het defect in het nieuwe toetsenbord zit, niet in de connector naar het mobo of het mobo zelf.

Is het tobo nieuw of tweedehands? indien nieuw -> doa.
Ik heb het oude toetsenbord ook, en op dat toetsenbord doen dezelfde toetsen het niet! (en nog vele anderen). Dus het zou wel heel erg toevallig zijn als het een doa is.

• trinite_t
Ik heb het nieuwe toetsenbord nu in een andere laptop getest, alle toetsen werken daar wel in. dus het probleem zit hem dus in de laptop. Iemand een idee of dat te fixen is, en zo ja, hoe? Is er bijvoorbeeld een manier om die voet van zo'n toetsenbordinsteek connector schoon te maken? zonder t verder te slopen?

[ Voor 24% gewijzigd door trinite_t op 26-04-2007 10:32 ]

Pagina: 1