Toon posts:

probleem met @home!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een @home kabelmodem met een eigenaardig probleem:

Boven staat een pc met netwerk aansluiting, heeft altijd gedraait binnen @home netwerk, alleen verhuist van computernaam.

router : sweex geval dat ook altijd onder @home gedraait heeft op meerdere locaties als noodoplossing bij aanleg van een netwerk.

Het gekke is dat op de boven pc geen IP adres verkregen wordt. wel verbinding maar beperkt volgens XP
De router krijgt wel een ip adres maar laat geen internet door op de een of ander manier, ik kan wel pingen naar home.nl, alle andere sites die ik ping worden wel omgezet naar ip adressen maar er komt geen pakketje aan, ik kan dus wel doodleuk in het @home netwerk pingen en tracerouten.

Ik krijg het idee dat het gaan om een MAC adres Lock, aangezien ik nu op mijn werklaptop doodleuk wel netjes een verbinding krijg met alle instellingen die ik overgenomen heb uit de boven pc, het enige is dat hier een usb to lan aanzit welke uit een oud @home pakketje kwam....
Het mac adres hiervan is het enige mac adres waarmee de router WEL een IP krijgt...

Mijn vraag is wtf is er hier aan de hand, de router zou met een gekloont mac adres van mijn usb adapter toch moeten werken ??? iemand nog ideen want ik kom er niet meer uit en heb zon beetje alles al geprobeert.

Verwijderd

Topicstarter
ps, ik zit nu direct op de modem!

Verwijderd

van Athomeprobleemwijzer:
Ik krijg geen verbinding/internet!!

Heb je je modem op een andere PC gekoppeld en krijgt geen verbinding? Dan is het belangrijk eerst je modem te 'resetten', omdat het de MAC Adress van het laatst gebruikte PC of netwerkkaart onthoudt. Dat doe je door de Modem weer terug in de werkende PC te prikken, en de webinterface van het modem te gaan, vervolgens klik je op "reset all defaults" en je switcht snel de UTP kabel naar de PC of Laptop waar je 'm hebben wilt. Het modem kan even met zich wachten om online te komen overigens, maar dit is de oplossing hiernaartoe.
Success :)

Verwijderd

Topicstarter
werkt niet , tis een arris met telefonie model 510

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

arris? dan is het (zo goed als) 100% zeker géén mac-adres-lock. Why? Er is geen mogelijkheid om iets dergelijks aan te zetten, de webinterface kun je namelijk niet bij komen.... Tenzij de modem offline is, maar dan (bij mijn arris iig) kun je nog niks doen, behalve signaalsterkte opvragen waar je niks aan hebt als de modem offline is....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
bartgrefte schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 23:26:
arris? dan is het (zo goed als) 100% zeker géén mac-adres-lock. Why? Er is geen mogelijkheid om iets dergelijks aan te zetten, de webinterface kun je namelijk niet bij komen.... Tenzij de modem offline is, maar dan (bij mijn arris iig) kun je nog niks doen, behalve signaalsterkte opvragen waar je niks aan hebt als de modem offline is....
ok ik word nu n beetje gek, waarom werkt het nu op mn laptop wel en met directe verbinding vanaf de boven pc niet?? ik heb daar exact dezelde instellingen.

router: krijgt wel ip maar pakketten naar adressen buiten @home komen niet door:) Ik kan wel pingen met Home.nl en krijg alle pakketjes netjes met response terug... alle adresen buiten @home doen niks noppes nada

ik zit nu direct over de kabelmodem dit bericht te typen, mn router doet ook vreemd ik kan via dat ding niet surfen, het gekke is dat als er geen arris Mac lock zou kunnen zijn de router met een ander mac adres doodleuk geen ip meer krijgt het moet dus wel een mac lock zijn als je het mij vraagt ...

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18
Als je er op een PC last van hebt en op anderen niet ligt het waarschijnlijk aan die PC.

Controleer stap voor stap de verschillende onderdelen die belangrijk zijn voor je verbinding.
- Firewall Software
- Instellingen netwerkadapter (ip, gateway, dns)
- Instellingen router (NAT, firewall, dns, dhcp)

Zinnige manieren om verder nog wat te testen
- ping domeinnaam (kijken of mogelijk, en of DNS uberhaubt resolved).
- tracert ip-adres een willekeurig ip-adres buiten de router (kijken of het gerouteerd wordt).
- telnet ip-adres 80 van een webserver (kijken of TCP verkeer wellicht geblokkeerd wordt).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

bartgrefte schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 23:26:
Ik heb ergens gelezen dat deze pas bereikbaar was als je de coax eruittrekt.. Kan me vergissen natuurlijk maar ik geloof wel degelijk dat het hier om een learned mac adress gaat. Je moet het modem resetten & vervolgens de nieuwe computer + CCxxxxxx naam erop koppelen.

Verwijderd

Topicstarter
kalizec schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 23:57:
Als je er op een PC last van hebt en op anderen niet ligt het waarschijnlijk aan die PC.

Controleer stap voor stap de verschillende onderdelen die belangrijk zijn voor je verbinding.
- Firewall Software
- Instellingen netwerkadapter (ip, gateway, dns)
- Instellingen router (NAT, firewall, dns, dhcp)

Zinnige manieren om verder nog wat te testen
- ping domeinnaam (kijken of mogelijk, en of DNS uberhaubt resolved).
- tracert ip-adres een willekeurig ip-adres buiten de router (kijken of het gerouteerd wordt).
- telnet ip-adres 80 van een webserver (kijken of TCP verkeer wellicht geblokkeerd wordt).
firewalls : uitgeschakeld
Netwerkadepter: 60 keer gechecked zelfs de usb adapter geprobeerd waar ik nu mee verbonden ben, geen resultaat, mac adres op de pc gecloned met het adres van de tot nu toe werkende usb to lan waar ik nu wel verbinding mee heb.... geen resultaat dus uhh geen learned?
router: tussenuitgehaald haald... geen resultaat , opnieuw ingesteld naar mijn netwerk kennis.. geen resultaat al ben ik gecertificeerd netwerkbeheerder...

Netwerktesen: via de router ping: alleen home.nl tracert alleen home.nl, rest alles dood.. geen response.... zonder ping geen telnet lijkt me zo...
ik geef het op voor vandaag die lui hier willen ook slapen

Dus tot nu toe geen enkel ip met de pc boven (win xp bak) via de 2 adapters waaronder de adapter waarover ik direct verbonden ben en dit bericht typ..... Rest me nog maar 1 ding een merkloze laptop van 366 MHZ is leiper dan alle nieuwe shit bij elkaar, want HET werkt lekker wel.... WIN2000+usb to lan

Verwijderd

geen resultaat al ben ik gecertificeerd netwerkbeheerder...
Ik heb vaak genoeg bij mensen thuis @Home geinstalleerd. Niet dat ik iets met @Home te maken heb, maar wel ervaring over hoe deze modempjes werken. De meeste werken allemaal met "learned" Mac adressen. Je weet zelf al wat dat betekend denk ik, maar voor anderen licht ik het graag nog even toe: Het onthoud welk laatst mac-adress (of nic) verbinding met de modem heeft gemaakt. Als je er een andere Nic met dezelfde mac in zou prikken dan geeft de modem geen internet af ondanks al je settings. Je zal dus Of moeten resetten, en meteen na reboot van het modem het juiste NIC erin steken (vergeet je Lan niet te Repairen overigens) of het Mac adress clonen en die in de router zetten.

Vergt allemaal klein beetje geduld, maar zodra het draait draait het ook meteen , en zul je zien dat in de toekomst je het veel makkelijker doet :D

Verwijderd

Wie zou het @home IP moeten krijgen bij jou? Uit de opmerking dat de PC geen IP krijgt en de router wel, concludeer ik dat je het als volgt aangesloten hebt:

Modem --> PC --> Router --> netwerk

klopt dit? Zet in dat geval eens je computernaam terug naar de @home computernaam (CCxxxxxxxx). De @home DHCP verstrekt, op z'n minst in sommige regio's, het IP adres op basis van de hostname van een computer.

Indien dit niet het geval is en de router normaliter het @home IP adres krijgt, dan is er iets mis met je router. Immers, in dat geval zou je router de DHCP server moeten zijn voor je netwerk en krijgt je PC er geen IP van.

Als je modem normaal het @home IP adres is, dan geldt nog steeds bovenstaande.

De PC boven krijgt geen IP adres, schrijf je. Nogal wiedes dat 'het internet' er dan niet op zal werken. Vooralsnog denk ik niet dat het MAC adres in deze de kwaal is.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2007 01:16 ]

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-11 17:15
Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 00:59:
[...]

Ik heb vaak genoeg bij mensen thuis @Home geinstalleerd. Niet dat ik iets met @Home te maken heb, maar wel ervaring over hoe deze modempjes werken. De meeste werken allemaal met "learned" Mac adressen. Je weet zelf al wat dat betekend denk ik, maar voor anderen licht ik het graag nog even toe: Het onthoud welk laatst mac-adress (of nic) verbinding met de modem heeft gemaakt. Als je er een andere Nic met dezelfde mac in zou prikken dan geeft de modem geen internet af ondanks al je settings. Je zal dus Of moeten resetten, en meteen na reboot van het modem het juiste NIC erin steken (vergeet je Lan niet te Repairen overigens) of het Mac adress clonen en die in de router zetten.

Vergt allemaal klein beetje geduld, maar zodra het draait draait het ook meteen , en zul je zien dat in de toekomst je het veel makkelijker doet :D
Ik heb een soortgelijk probleem gehad gister. Bij kennissen met @home geweest die waren overgestapt van ADSL (modem/router --> WL AP) naar @home (modem --> WL AP) tijdje geleden. In het ADSL tijdperk gebruikte men meerdere laptops om te internetten en bij @home niet, tot gisteren. Men kreeg de 2e pc niet aan de praat.

Allereerst dacht ik natuurlijk .... men mist een router, dus daarom zal het wel niet werken met meerdere pc's tegelijk, dus .... kabel rechtstreeks in niet werkende pc en pc-xxxxxx-a naam ingevuld. Dit werkte echter niet.

Daarna even routertje aangesloten (om probleem met die pc uit te sluiten), maar ook die kreeg met de CP-naam geen juist IP adres. Heb MAC nog gekloond van de werkende client, maar dat mocht ook niet baten.

Het vreemde is dat de oude situatie (kabelmodem --> Wireless AP --> Wireless client) zowel aan de Wireless AP en de Wireless client een extern IP gaf in de 213.51.x.x reeks. Dit leek mij al niet te kloppen.

Maja moest dag erop werken, dus maar ermee opgehouden. Heel vreemd vind ik het, aangezien ik toch al heel wat keren @home heb aangesloten met succes. Dus helpdesk maar eens gaan lastig vallen een dezer dagen.

http://blog.bjornhouben.com

Verwijderd

Als het kan moet je ook in de webinterface van het modem, ik weet nu niet welke modem je hebt maar bij de SB5100 Series is dat http://192.168.100.1/config.html , vervolgens klik je op "reset all values" en geef je het een reboot. Op dat moment moet je natuurlijk ook het apparaat met de juiste settings erop aangesloten hebben, zodat je modem het mac-adress opslaat.

Eigenlijk is een router gewoonweg de beste combinatie achter een @Home modem, aangezien je het gezeur niet meer hebt met resetten en dergelijk, elke nieuwe pc of client koppel je zo op je router en je hebt internet.

Overigens heb ik de laatste tijd ook een vaag probleem, is dat mijn PC geen internet krijgt op DHCP van mijn router :P even handmatig IP + gateway + Dns invullen werkt dan weer wel.

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 09:27

simplemouse

*.*.*.*

Wat ik heb gehoord is dat @home wat problemen heeft met het uitgeven van ipnummers zijn geven x.x.x.0 en x.x.x.255 nummers uit

met deze nummers kan je perfect binnen het @home netwerk werken maar alles er buiten dus niet

en met dat USB netwerk ding krijg je dan een ipnummer van je modem (intern nummer) of krijg je een @home ipnummer?

lees dus net dat je een extern nummer kreeg via WiFi ook maar eens een modem reset?

reset anders je sweex router eens en doe een compleet nieuwe config

en anders toch maar eens @home bellen volgens mij mag je tegenwoordig gewoon een router op je modem bij hun hebben

Succes

[ Voor 8% gewijzigd door simplemouse op 02-05-2007 15:41 ]

Verwijderd

en met dat USB netwerk ding krijg je dan een ipnummer van je modem (intern nummer) of krijg je een @home ipnummer?
Je krijgt alleen een intern Netwerk adress als je het Modem op DHCP hebt draaien, of een router ertussen, of een switch.... afijn ;) Dus je vraag met een USB Nic krijg je dus gewoon een "buiten-ip".
en anders toch maar eens @home bellen volgens mij mag je tegenwoordig gewoon een router op je modem bij hun hebben
Ze verkopen zelfs routers tegenwoordig, en mocht het niet nou dan kunnen ze elke client thuis gaan controleren of men wel of niet een router heeft. Slaat overigens nergens op ook, waarom zou je geen router mogen gebruiken ? Vroeger had je wel nog cpxxxxx-a , b c & d bijv om meerdere pc's aan te sluiten, maar dat is ook weer weg :)

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 15:42:
[...]

Je krijgt alleen een intern Netwerk adress als je het Modem op DHCP hebt draaien, of een router ertussen, of een switch.... afijn ;) Dus je vraag met een USB Nic krijg je dus gewoon een "buiten-ip".

[...]

Ze verkopen zelfs routers tegenwoordig, en mocht het niet nou dan kunnen ze elke client thuis gaan controleren of men wel of niet een router heeft. Slaat overigens nergens op ook, waarom zou je geen router mogen gebruiken ? Vroeger had je wel nog cpxxxxx-a , b c & d bijv om meerdere pc's aan te sluiten, maar dat is ook weer weg :)
nou ik weet dat chello en ik dacht @home vroeger erg moeilijk deden of meer dan 1pc per connectie
chello is hier eingelijk pas een jaartje van af en omdat ik toch geen @home kan gebruiken hen ik me daar nooit zo in verdiept

en over die ipnummers vergis me nu met een ADSL modempie die hebben idd meestal DHCP draaien

Verwijderd

@Home heeft sinds kort ook DHCP ivm IP adressen-tekortheid. Er mag ook niet langer gebruikt gemaakt worden van meerdere computers (als in CPxxxx-a,b,c etc).

Een router mag best, hoe wil je anders meerdere PC's aansluiten? :)

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

ooit van illegaal toch doen gehoord?

heb ik ook jaren gedaan (toen had ik nog chello)
Pagina: 1