Natuurlijk heb ik uitgebreid rondgesnuffeld op het internet over de zin en onzin van 7200 RPM harddisks in laptops. De berichten hierover zijn zo tegenstrijdig, dat het op een gegeven moment hilarisch wordt. Omdat ik op het punt sta een Dell 640m te kopen (met 2048 MB RAM), word ik dus wel voor de keus gesteld: de 5400 RPM harddisks gaan tot 160 GB en de 7200 RPM tot 100 GB.
Kies ik nu voor meer opslag of meer omwentelingen (het woord prestatie laat ik er bewust uit naar aanleiding van de vele tegenstrijdige berichten)? Ik doe eigenlijk zelden dingen op de laptop die veel intensieve disktransacties vergen, maar ik ben toch benieuwd hoe het zit!
Heeft iemand ervaringen? Of interessante links of tips?
Een andere weg die ik zou willen bewandelen is deze: als ik weet welk merk 7200 RPM harddisks Dell in z'n laptops stopt, dan kan ik gericht op zoek naar reviews van dit type.
Weet iemand wat ik voor merk 7200 RPM hd ik kan verwachten in bijv. een 640m?
Met dank...
Kies ik nu voor meer opslag of meer omwentelingen (het woord prestatie laat ik er bewust uit naar aanleiding van de vele tegenstrijdige berichten)? Ik doe eigenlijk zelden dingen op de laptop die veel intensieve disktransacties vergen, maar ik ben toch benieuwd hoe het zit!
Heeft iemand ervaringen? Of interessante links of tips?
Een andere weg die ik zou willen bewandelen is deze: als ik weet welk merk 7200 RPM harddisks Dell in z'n laptops stopt, dan kan ik gericht op zoek naar reviews van dit type.
Weet iemand wat ik voor merk 7200 RPM hd ik kan verwachten in bijv. een 640m?
Met dank...