Bedrijf : Webtrix
Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600
Kun je de relevante HTML en CSS posten en liefst ook screenshots van zowel Fx als IE7, evenals een duidelijke omschrijving van het probleem?
Ik heb namelijk geen IE7 hier
Ik heb namelijk geen IE7 hier
[ Voor 18% gewijzigd door Mad Marty op 07-04-2007 21:33 ]
Rail Away!
Zonder verder in IE7 te kijken vermoed ik dat die (nutteloze) copyrightvermelding voor je doctype IE in quirksmode gooit. Haal die gewoon weg.
En <center>? <font>? Die zijn allang depricated. Get rid of them, als je XHTML gebruikt.
[offtopic]Je hebt nogal wat taalfouten in die pagina staan. "registratiecode" is 1 woord bijvoorbeeld.
En <center>? <font>? Die zijn allang depricated. Get rid of them, als je XHTML gebruikt.
[offtopic]Je hebt nogal wat taalfouten in die pagina staan. "registratiecode" is 1 woord bijvoorbeeld.
Verwijderd
Lorem Ipsum staat 1 keer te vaak in IE7? Kan ik niet terug vinden in andere browsers. Controleer je browsers?
Superfoutieve code IE7 geeft zelfs een foutmeldinkje. Correct inspringen kan mogelijk het probleem oplossen?
Superfoutieve code IE7 geeft zelfs een foutmeldinkje. Correct inspringen kan mogelijk het probleem oplossen?
Haal de float:left op #frm_t eens weg 
Verder kan ik je aanraden een en ander eens op te schonen. Het align-attribuut is deprecated voor DIV-elementen, net als CENTER en FONT elementen, DIV's hebben geen default margins of paddings, dus het is nutteloos om die in CSS nog eens expliciet op 0 te zetten, je copyright comment forceert zoals Fuzzillogic al aangaf quirksmode in IE en valideer je CSS ook eens...
Overigens vind ik de keuze voor Transitional zo mogelijk nog vreemder dan de keuze voor XHTML
Verder kan ik je aanraden een en ander eens op te schonen. Het align-attribuut is deprecated voor DIV-elementen, net als CENTER en FONT elementen, DIV's hebben geen default margins of paddings, dus het is nutteloos om die in CSS nog eens expliciet op 0 te zetten, je copyright comment forceert zoals Fuzzillogic al aangaf quirksmode in IE en valideer je CSS ook eens...
Overigens vind ik de keuze voor Transitional zo mogelijk nog vreemder dan de keuze voor XHTML
Intentionally left blank
't Heeft dus idd met die copyrightvermelding te maken. Raar vind ik, maar goed 't is opgelost. Thx !Fuzzillogic schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 21:49:
Zonder verder in IE7 te kijken vermoed ik dat die (nutteloze) copyrightvermelding voor je doctype IE in quirksmode gooit. Haal die gewoon weg.
Foto materiaal:
Als je kiest voor het gebruik van een DTD dan dien je ook te weten waar die voor staat en wat voor effect dat heeft op rendering in browsers (en hoe dat effect in IE weer teniet wordt gedaanimp4ct schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 23:24:
[...]
't Heeft dus idd met die copyrightvermelding te maken. Raar vind ik, maar goed 't is opgelost. Thx !
Intentionally left blank
Van die rare keuzes daar kan je wel gelijk in hebben, maar moest je een paar voorbeelden erbij geven, misschien kan ik er nog uit leren. 'k Weet dat <h2> element niet echt passelijk is om als tekst veld te gebruiken voor die input, misschien is een <span> beter waarschijnlijk. We zullen het eens proberencrisp schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 23:51:
[...]
Als je kiest voor het gebruik van een DTD dan dien je ook te weten waar die voor staat en wat voor effect dat heeft op rendering in browsers (en hoe dat effect in IE weer teniet wordt gedaan). Je kiest zelf wel duidelijk voor semantische markup en scheiding van content en style en lost een aantal veelgemaakte fouten (float-clearing vergeten bijvoorbeeld) ook goed op, dus helemaal blanko ben je duidelijk niet op het gebied van webdesign ook al maak je nog wat rare keuzes hier en daar
Thx in ieder geval voor de opmerking.
Foto materiaal:
<label>?imp4ct schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 23:55:
[...]
Van die rare keuzes daar kan je wel gelijk in hebben, maar moest je een paar voorbeelden erbij geven, misschien kan ik er nog uit leren. 'k Weet dat <h2> element niet echt passelijk is om als tekst veld te gebruiken voor die input, misschien is een <span> beter waarschijnlijk. We zullen het eens proberen
Voor de rest: zie ook mijn opmerkingen over deprecated attributes en elementen. Ik zou je verder aanraden een DTD in Strict variant te gebruiken aangezien dat de norm is voor nieuwe documenten (transitional is meer bedoelt voor het oplappen van oude documenten). Verder heeft HTML mijn voorkeur boven XHTML omdat de laatste toch niets toevoegt voor gewone webdocumenten en uiteindelijk enkel een mislukte webtechnologie is omdat het door bijna iedereen verkeerd wordt toegepast
Intentionally left blank
XHTML vs HTML discussie afgesplitst naar XHTML vs HTML (again :P)
Intentionally left blank
Pagina: 1