Toon posts:

Tv opnemen op laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Io iedereen,

Ik ben een complete noob op dit vlak, dus graag zou ik de meeste basic-uitleg krijgen die mogelijk is :)

Ik heb dus al zo'n 2 jaar een laptop, met langs de achterkant een geel poortje en in de doos (nog nooit gebruikt) een "S-Video Connector". Qua kaarten en dergelijke weet ik helemaal niets, ik heb een ATI Mobility Radeon 9600/9700 grafische kaart maar weet zelfs niet of dat er iets toe doet. Ik heb nooit zelf een speciale TV-kaart of zo bijgestoken, en weet ook niet of dit standaard ondersteund zit in mijn laptop.

Nu is mijn vraag gewoon: kan ik TV opnemen op mijn laptop of niet? Wat kan ik wel/niet aanvangen met die S-Video Connector? Hoe kan ik nagaan (hardwaregewijs) of dit bij mij mogelijk is of niet?

Alvast bedankt!

Verwijderd

google

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zeer waarschijnlijk is dat een S-video uitgang. Dus om een TV aan te sluiten en die als scherm te gebruiken. Wat jij nodig hebt is een apparaat waarmee je video op kan nemen. Deze zijn er ook met USB aansluitingen. Ik zou in de Pricewatch even kijken of je iets leuks kan vinden.

Zonder te weten welke laptop je hebt kunnen we natuurlijk niet raden of jouw laptop wel of geen mogelijkheden hiervoor heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door fsfikke op 07-04-2007 21:19 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Nu bedankt, maar dat had ik al geprobeerd en niets goeds (stap voor stap) gevonden.

PS: laptop werd geleverd met Pinnacle. Misschien is dat al een hint voor de pro's onder jullie.

Verwijderd

TV opnemen gaat sowiese niet lukken. Daar heb je een aparte tuner voor nodig (bijv via usb).
Die S-Video connector is voor tv-out (om vanaf je laptop iets op een tv af te spelen) en mogelijk ook een tv-in (om beeld vanuit een videobron op je laptop te krijgen). Dat laatste moet je in de manual van je laptop checken.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Gewoon een goede exterme (USB) TV kaart aanschaffen, waar je de TV kabel in kan pluggen. Ik weet niet hoeveel je wilt opnemen en met welke kwaliteit, maar een flinke harde schijf is ook geen overbodige luxe.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 21:19:
...en mogelijk ook een tv-in (om beeld vanuit een videobron op je laptop te krijgen). Dat laatste moet je in de manual van je laptop checken.
Heb ik gezocht, maar jammer (raar) genoeg staat er daar niets over in. Laptop is er eentje van Targa overigens (ja, het LIDL-merk, maar ie werkt echt goed) maar daar zullen jullie wel niet veel meer mee weten zonder type en zo. Dus het lukt sowieso niet zonder dergelijke kaart/tuner, als ik het goed versta, ook als die poort mogelijks een TV-in?
Barry|IA schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 21:33:
Gewoon een goede exterme (USB) TV kaart aanschaffen, waar je de TV kabel in kan pluggen. Ik weet niet hoeveel je wilt opnemen en met welke kwaliteit, maar een flinke harde schijf is ook geen overbodige luxe.
Harde schijven heb ik al genoeg, dus aan opslagcapaciteit geen gebrek :) Maar het is niet zo dat ik dit kost wat kost wil, ik wou gewoon ff weten of het nu misschien al niet mogelijk was.

Verwijderd

Nee, je hebt echt een tuner nodig die het signaal van de kabel omzet in beeld + geluid. Een mogelijke tv-in kan weer alleen beeld aan van de tv-out van een ander apparaat.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 00:04:
Nee, je hebt echt een tuner nodig die het signaal van de kabel omzet in beeld + geluid. Een mogelijke tv-in kan weer alleen beeld aan van de tv-out van een ander apparaat.
Okay, bedankt voor de vlugge en goede reacties!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-02 19:49
Zit er een aparte kaart bij je laptop? Want er zijn wel degelijk laptops met opname mogelijkheid. Zeker met laptops van Aldi / lidl. (veel opties weinig geld :P )

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:17
Nevermind...

[ Voor 87% gewijzigd door FragileM64 op 08-04-2007 02:19 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 00:04:
volgens mij heb ik thuis op m'n desktop ook pinnacle ... Trex heet ie. Een insteek kaart en pinnacle software vormen je tuner. Als je je centrale antenne kabel er zonder meer in kunt stoppen heb je alles in huis. Volg de handleiding. Je gaat dan frequenties scannen. Je kunt prima televisie kijken. En opnemen ook. Kwaliteit is overigens slecht als het geen dig. televisie betreft.

Groet,
Matthijs.
Pagina: 1