Toon posts:

[MySQL/Alg] Aanbevolen lengte voor username/wachtwoord/etc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik vroeg me zo af; wat zijn nou goeie minimum en maximum waarden voor bijv. een username, wachtwoord, e-mail adres, etc. voor in een webapplicatie (ledensysteem)? Ik moet nu namelijk een user-table maken in een database, maar daar moet natuurlijk een maximum lengte bij.

Voor username, password en e-mail gebruik ik nu een varchar field voor, maar is het dan aan te raden om een lengte van 255 te gebruiken? Aangezien dat (op termijn) wel wat ruimte gaat kosten.

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-11 23:52
een varchar neemt alleen de gebruikte ruimte in, dus niet 255. Tenminste, dat heb ik op school geleerd!

hallo

• DizzyVacation
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Usernames kunnen best wat korter lijkt mij, wie maakt er nu een username van 255 chars lang? en het ziet er niet uit op je pagina's. Maar passwords is denk ik aan te raden om deze niet plain-text op te slaan, sla dan de hash op, bv md5 of sha1, zo heb je voor md5 dan maar 32 chars nodig.

verder, zoals truegrit al aangeeft:
VARCHAR values are stored using as many characters as are needed, plus one byte to record the length (two bytes for columns that are declared with a length longer than 255).
Nog over de e-mail adressen, is hier niet een standaard voor?, een maximale lengte van een e-mail adres. Ik gebruik meestal gewoon 255 hiervoor.

[ Voor 12% gewijzigd door DizzyVacation op 07-04-2007 20:39 ]

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 20:42
Wat betreft de emailadressen, volgens RFC 2821:
local-part
The maximum total length of a user name or other local-part is 64
characters.

domain
The maximum total length of a domain name or number is 255
characters.
Ik tel dus maximaal 320 karakters...

Verwijderd

Ik pak meestal een text ipv een varchar, krijg je wel overhead, maar dat kun je weer optimizen ;)