Kwam dit vanmiddag na wat surfen tegen.
Als je bij snelheden kijkt, wordt het wel weer leuker: 50Mbit/s down en 10Mbit/s up. Wat ik ook wel bizar vindt, is het principe met de naam 'nachtsurfen': tussen 00.00 en 10.00 telt je dataverkeer slechts voor de helft mee.
De website lijkt wel door een amateur gemaakt, want er mankeert vanalles en nog wat aan de website. Alsnog het voordeel van de twijfel, aangezien ze blijkbaar net pas in de lucht zijn.
Anyway, heeft iemand al meer informatie over Origicom en/of concrete ervaringen met zo'n DSL lijn van deze partij?
Waar ik wel benieuwd naar ben, is of er ook een abonnement komt zonder limiet wat betreft datagebruik....
Wat ik wel wat vreemd vindt, is het 'betalen-voor-verbruik' principe. Ik kan me nog goed de caps van Chello herinneren en daar waren de meeste niet al te blij mee. De databundels zijn ook niet echt ruim genomen en er is ook geen abbonement zonder beperking in datagebruik.Origicom lanceert VDSL2 Breedband Internet
03 april 2007
Origicom is vandaag gestart met de installatie van een nieuw breedband netwerk die gebaseerd is op technieken als ADSL2 en VDSL2. De eerste gemeenten die door Origicom aangesloten zullen worden zijn onder andere Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Eindhoven en de gemeenten regio's Breda, Tilburg, Den Bosch.
De abonnementen van Origicom zijn gebaseerd op het maandelijkse verbruik van het Internet en niet op basis van snelheid. Origicom levert altijd de snelst mogelijke verbinding. De behaalde snelheid is dus niet afhankelijk van het gekozen abonnement, maar worden enkel bepaald door technische factoren.
Bij het afsluiten van een abonnement kun je opgeven hoeveel data je maandelijks over het netwerk zal gaan versturen. Hiervoor betaal je dus abonnementsgeld. Mocht achteraf blijken dat je meer of minder dataverkeer genereert, kun je gelukkig je abonnement eenvoudig aanpassen via een beveiligd gedeelte op de website van Origicom.
De breedband verbindingen zijn gebaseerd op 'raw copper'. Dit betekent dat je naast breedband internet van Origicom, geen telefonie van een andere provider kunt aanhouden. Wel kun je met behoud van je telefoonnummer(s) overstappen naar Origicom.
Voor de tarieven hoef je het niet te laten. De DSL lijn kost je 10 euro per maand en het goedkoopste data pakket kost 9,95 euro. Voor het lage bedrag van 19,95 euro ben je dus online en download je razendsnel met 50Mbps*. Bovendien krijg je na 6 maanden stipte betaling het bedrag van je DSL lijn retour.
* snelheid afhankelijk van de technische factoren
Als je bij snelheden kijkt, wordt het wel weer leuker: 50Mbit/s down en 10Mbit/s up. Wat ik ook wel bizar vindt, is het principe met de naam 'nachtsurfen': tussen 00.00 en 10.00 telt je dataverkeer slechts voor de helft mee.
De website lijkt wel door een amateur gemaakt, want er mankeert vanalles en nog wat aan de website. Alsnog het voordeel van de twijfel, aangezien ze blijkbaar net pas in de lucht zijn.
Anyway, heeft iemand al meer informatie over Origicom en/of concrete ervaringen met zo'n DSL lijn van deze partij?
Waar ik wel benieuwd naar ben, is of er ook een abonnement komt zonder limiet wat betreft datagebruik....