Origicom ervaringen - ADSL2 & VDSL2

Pagina: 1
Acties:
  • 407 views sinds 30-01-2008

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Kwam dit vanmiddag na wat surfen tegen.
Origicom lanceert VDSL2 Breedband Internet

03 april 2007

Origicom is vandaag gestart met de installatie van een nieuw breedband netwerk die gebaseerd is op technieken als ADSL2 en VDSL2. De eerste gemeenten die door Origicom aangesloten zullen worden zijn onder andere Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Eindhoven en de gemeenten regio's Breda, Tilburg, Den Bosch.

De abonnementen van Origicom zijn gebaseerd op het maandelijkse verbruik van het Internet en niet op basis van snelheid. Origicom levert altijd de snelst mogelijke verbinding. De behaalde snelheid is dus niet afhankelijk van het gekozen abonnement, maar worden enkel bepaald door technische factoren.

Bij het afsluiten van een abonnement kun je opgeven hoeveel data je maandelijks over het netwerk zal gaan versturen. Hiervoor betaal je dus abonnementsgeld. Mocht achteraf blijken dat je meer of minder dataverkeer genereert, kun je gelukkig je abonnement eenvoudig aanpassen via een beveiligd gedeelte op de website van Origicom.

De breedband verbindingen zijn gebaseerd op 'raw copper'. Dit betekent dat je naast breedband internet van Origicom, geen telefonie van een andere provider kunt aanhouden. Wel kun je met behoud van je telefoonnummer(s) overstappen naar Origicom.

Voor de tarieven hoef je het niet te laten. De DSL lijn kost je 10 euro per maand en het goedkoopste data pakket kost 9,95 euro. Voor het lage bedrag van 19,95 euro ben je dus online en download je razendsnel met 50Mbps*. Bovendien krijg je na 6 maanden stipte betaling het bedrag van je DSL lijn retour.

* snelheid afhankelijk van de technische factoren
Wat ik wel wat vreemd vindt, is het 'betalen-voor-verbruik' principe. Ik kan me nog goed de caps van Chello herinneren en daar waren de meeste niet al te blij mee. De databundels zijn ook niet echt ruim genomen en er is ook geen abbonement zonder beperking in datagebruik.

Als je bij snelheden kijkt, wordt het wel weer leuker: 50Mbit/s down en 10Mbit/s up. Wat ik ook wel bizar vindt, is het principe met de naam 'nachtsurfen': tussen 00.00 en 10.00 telt je dataverkeer slechts voor de helft mee.

De website lijkt wel door een amateur gemaakt, want er mankeert vanalles en nog wat aan de website. Alsnog het voordeel van de twijfel, aangezien ze blijkbaar net pas in de lucht zijn.

Anyway, heeft iemand al meer informatie over Origicom en/of concrete ervaringen met zo'n DSL lijn van deze partij?

Waar ik wel benieuwd naar ben, is of er ook een abonnement komt zonder limiet wat betreft datagebruik.... :?

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:51
Als ik die data limieten zie haak ik al af...

En zoals je zelf al zegt, die site ziet er ook niet echt profi uit.

edit: Ah, het is toch niet beschikbaar hier :)

[ Voor 17% gewijzigd door Bart op 07-04-2007 19:24 ]

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Verwijderd

nou ik weet het niet ...de snelheid van de site is ook niet echt snel ...

en de datalimiet is wel erg streng

• Shinoki
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:32
kwam het vandaag ook tegen en vind het niet echt betrouwbaar... iemand anders ervaring ermee?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-12 16:53

mace

Sapere Aude

Ik heb er ook naar gekeken vanmiddag, en het lijkt me ook een beetje shady.
Het is leuk dat ze VDSL 50/10 aanbieden voor 9,95 per maand, maar met een datalimiet van 1GB heb je er nog geen fluit aan, een beetje jammer dus.

Die site doet met trouwens erg onprofessioneel aan, de layout is brak en dit is ook raar:
Chiqotic Hair & Make-up is onze partner die zorg draagt voor de foto's, welke wij nodig hebben voor onze website, folders en ander marketingmateriaal.
Waar slaat dat nou weer op? Alsof een of andere kapperszaak een provider moet sponsoren?

Vreemde zaak!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 22:16

Elektronicanet

Leds do it!

Ik kwam het tegen via een banner op GoT. Sta er weliswaar zeer wantrouwend tegenover, maar ben wel verrast door de enorme up- en downloadsnelheden. Volgens Wikipedia mag upload niet eens zo snel zijn:
Uploadsnelheid
De uploadsnelheid varieert van 1 tot 3,5 Mbit/s.

De in Nederland en België toegelaten variant van ADSL2+ laat echter maximaal 1.3 Mbps upload toe, Annex M is niet toegelaten in verband met teveel overspraak op andere telefoonlijnen.

ITU G.992.5 ADSL2+ 24 Mbit/s 1.3 Mbit/s
ITU G.992.5 Annex M ADSL2+ 24 Mbit/s 3.5 Mbit/s
Tenslotte vind ik het belachelijk dat je het telefonie abonnement bij KPN verplicht moet opzeggen. Dit werkt tenminste altijd. Dit is dé reden waarom we bij UPC nog geen telefonie hebben afgesloten. Internet van Origicom klinkt leuk, maar als het kinderziektes heeft, ligt niet alleen je internetverbinding maar ook de telefoon er uit...

Trouwens, over "Vaste telefonie" is op dit moment nog helemaal niets te vinden op de website 8)7
Ik wil nog niet teveel negatieve uitlatingen doen naar Origicom, maar reclame maken op Google voor een site die onprofessioneel en nog niet klaar is belooft weinig goeds voor een internetprovider...

[ Voor 37% gewijzigd door Elektronicanet op 08-04-2007 01:38 ]

Nederlander in België

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Uiteraard. Onze nieuwsservers zijn 99% compleet en bevatten 110.000+ ongecensureerd. Ook hanteren wij 100 dagen retentie van binaire bestanden en 1380 dagen retentie van tekstnieuwsgroepen.
En dat met 35GB max abo? :P

Leuk detail: klik op 'over ons':
Pagina niet beschikbaar
Deze pagina is wegens onderhoud niet beschikbaar

Verder: 2000-2007 Origicom® Group LTD All rights reserved. (.org link, maar ook via whois op .net)
HTTP-fout 403 - Verboden
Internet Explorer

Dan nog:
Wanneer je een herinneringsbrief ontvangt, dan is het verstandig om de betaling direct uit te voeren. Er worden herinneringskosten van 7 euro aangerekend voor de eerste herinneringsbrief die wij moeten versturen. Een volgende herinnering bedraagt 9 euro.
Leuk, zo'n provider die je ook laat betalen voor hun herinneringen :P

En waar staat die AV bij hun? :S (Op al onze producten, diensten en promoties zijn onze algemene voorwaarden toepassing.)

Maargoed, beetje provider maakt zulke fouten niet. Dan ook nog wazig via google adverteren.. tja. :X

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 08-04-2007 02:34 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:16

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Elektronicanet schreef op zondag 08 april 2007 @ 01:33:
Ik kwam het tegen via een banner op GoT. Sta er weliswaar zeer wantrouwend tegenover, maar ben wel verrast door de enorme up- en downloadsnelheden. Volgens Wikipedia mag upload niet eens zo snel zijn:
Hoezo mag het niet? Het gaat hier om VDSL2, niet ADSL2.

Verder lijkt het bedrijf mij een grote hoax, of het is gewoon zo extreem slecht opgezet dat ze niet eens klanten verdienen imho.

Welk bedrijf:
levert een nieuwe techniek die grote investeringen vergt tegen zulke lage prijzen?
lanceert zijn website niet een dagje later zodat alle fouten eruit gehaald kunnen worden?
geeft vrijwel geen informatie op zijn site, behalve een paar specificaties en prijzen?
geeft aan op zijn site samen te werken met f***ing kapper voor foto's, terwijl er geen foto's te zien zijn?

Antwoord: volgens mij een bedrijf dat zijn zaakjes niet op orde heeft. Het ziet er echt uit als een hobby projectje, en dan nog een matige ook.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Gizz schreef op zondag 08 april 2007 @ 02:42:
[...]

Antwoord: volgens mij een bedrijf dat zijn zaakjes niet op orde heeft. Het ziet er echt uit als een hobby projectje, en dan nog een matige ook.
Houd diegene er wel een dure hobby op na ;). Volgens mij zijn het ook een stel amateurs. Je bouwt een supersnel netwerk en vervolgens leg je het gebruik ervan direct aan banden. Ze hebben echt niks geleerd van de huidige markt.

[ Voor 23% gewijzigd door Lekkere Loempia op 08-04-2007 10:12 ]

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Het grappige is dat die website gedraaid wordt vanaf een XS4ALL ADSL IP _/-\o_

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
GraveR schreef op zondag 08 april 2007 @ 12:43:
Het grappige is dat die website gedraaid wordt vanaf een XS4ALL ADSL IP _/-\o_
Al met al een late 1 april-grap dus :P

De snelheid klonk interessant, maar na een eerste blik op de website was de lol er snel af.. wat een soepzooitje :N

Verwijderd

Duur grapje dan, ik heb al zo'n 3 keer op hun google ads geklikt :P

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Wat is de Telemeter?
Binnen je Origicom Breedband Internet abonnement beschik je iedere maand over een vast basisvolumne. Dit basisvolume is de hoeveelheid gegevens dat je gedurende een facturatieperiode kunt ontvangen (downloaden) en versturen (uploaden). Met de Telemeter kun je nagaan hoeveel volume je gedurende de periode al hebt verbruikt.
Telemet? is dat niet iets van telenet? :X

vanuit: http://www.origicom.nl/nl/front/FAQ/

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12 19:19
lijkt wel een belgische provider...
grote snelheden, en dan een datalimiet van niks....
wat moet je met 50Mbit en 1GB datalimiet?

dit is gewoon een scam...
je koopt voor 9,95 "goedkoop" snel internet met usenet
na 3 minuten downloaden zit je aan de datalimiet (je kunt je newsgroepen niet eens updaten dus). het bedrag dat je moet betalen als je over de datalimiet heen gaat staat niet op de site.
en in de kleine lettertjes staat ook nog, dat je na 6 maanden 9,95 extra moet gaan betalen

TheS4ndm4n#1919

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Ik denk dat we deze discussie kunnen stoppen. Het lijkt heel erg op spam of een lolbroek actie.

Het domein origicom.nl wijst naar een IP van een XS4all ADSL aansluiting bij iemand thuis. En de link onderaan naar een moeder bedrijf wat geen website heeft. De nameservers van origicom.net en .org wijzen ook met ns1.origicom.net naar hetzelfde IP als de webserver van origicom.nl.
Onze klantenservice is telefonisch te bereiken op 0900-22 55 475
van 10 uur 's morgens tot 1:00 uur 's nachts.
Kijk je bij de OPTA kom je een bedrijfs naam tegen die ook niet hetzelfde klinkt. De helpdesk tijden zijn ook wat 'bijzonder' zoals genoemd.

Bron OPTA:
0900-2255475 Toegekend
per 13-9-2006 Audiotex Nederland B.V. 0900 betaalde informatiediensten met een lengte van elf cijfers
Al met al lijkt het meer een late 1 april grap eerder dan een serieuze opzet van een (nieuwe) ISP.

We stoppen hierbij dan ook (de voornamelijk toch offtopic) discussie.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 08-04-2007 17:21 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.