dv capture via firewire, wel beeld maar geen audio

Pagina: 1
Acties:
  • 565 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:46

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Topicstarter
Ey allen,

Ik heb een nogal vreemd probleem.
Wanneer ik probeer te capturen vanaf een camcorder naar pc via dv-firewire krijg ik wel normaal beeld alleen de audio ontbreekt. Dit gebeurt niet alleen in premiere (pro 2.0) maar ook met windows movie maker. De .avi zelf is prima af te spelen met bijv. windows media player enkel de audio ontbreekt dus.

Ik heb al allerlei instellingen geprobeert, niet alleen in premiere of pc maar ook op de camcorder,
verder kwam ik nog onderstaand topic tegen maar 48 of 32khz maakt geen verschil;
geen geluid bij avi firewire

Wanneer ik in premiere eerst op 'record' druk en vervolgens op 'play' krijg ik deze melding;
"The record has stopped because the audio format has changed in the media being captured."

Maar in de handleiding kan ik hier niets over terugvinden :/

Eerst de camera op play zetten en vervolgens opnemen (record) geeft dus wel beeld maar geen audio. Als iemand weet waar ik moet zoeken, of wat ik moet aanpassen _/-\o_

Edit:
Aarghhh tijden bezig geweest en alle instellingen afgegaan bleek dat het kwam omdat ik het bandje met een andere camera afspeel dan degene waarmee het oorspronkelijk was opgenomen. Voorheen al eerder op dezelfde manier gedaan maar blijkbaar net 2 camera merken die in een ander formaat de audio verwerken/opslaan |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Pendaco op 07-04-2007 19:20 . Reden: Probleem gevonden ]