Inleiding
Na wat online onderzoek heb ik al heel wat vragen kunnen oplossen. Enkele zaken zijn nog niet duidelijk.
Eisen
opmerking: prijzen komen van enkele winkels in de buurt, niet uit nederland en zouden daardoor misschien wat hoog kunnen lijken... spijtig genoeg
Vraagjes
Een aantal vraagjes staan al in de tabel. De meeste onduidelijkheid heb ik nog i.v.m. grafische chipsets geïntegreerd in het moederbord, de grafische kaart, de tv-tuner: Ga ik hier zaken dubbel hebben met deze configuratie? Zijn er zaken te kort?
Is er ook een overzicht te vinden ergens over het verschil tussen: MythTV, Windows Media Centre, Mediaportal (huidige voorkeur)...?
Is onboard audio eigenlijk wel goed? Ik heb altijd problemen als ik dat wil aansluiten op mijn game PC waar ik Cambridge Soundworks heb (relatief oud al, 2 boxen en een subwoofer, nog wel heel goed).
Bronnen
MSI K9AGM2-FIH
Avivo vs Purevideo
Tweakers HTPC BBG
Antec NSK2400 & Fusion
AMD 690 Chipset
Samsung Spinpoint
Samsung Spinpoint
Scythe Infinity
Na wat online onderzoek heb ik al heel wat vragen kunnen oplossen. Enkele zaken zijn nog niet duidelijk.
Eisen
- echt HTPC gebruik => games niet noodzakelijk
- aan te sluiten op oude TV (enkel SCART)
- aan te sluiten op 1920*1080 HDTV (later wanneer ik rijk ben
)
- aan te sluiten op huidige PC monitor (Dell FP2001 20" 1600*1200)
- ook in de "toekomst" bruikbaar (HDPC e.d.)
- time-shifting, opnemen terwijl kijken...
- goede geluidskwaliteit, aan te sluiten op 2.1 en 5.1 (later) +> SPDIF
- Firewire niet direct nodig, maar liefst wel
- stil (al heel wat bekeken op SilentPCReview)
- niet echt budget beperking, maar het moet niet te gek zijn
opmerking: prijzen komen van enkele winkels in de buurt, niet uit nederland en zouden daardoor misschien wat hoog kunnen lijken... spijtig genoeg
| Onderdeel | Keuze | Prijs | Status |
| Case | Antec NSK2400 | 99 € | staat zo goed als vast |
| Moederbord | MSI K9AGM2-FIH | 66 € | volstaat voor mijn eisen? |
| TV kaart | Hauppauge WinTV PVR-500MCE | 105 € | volstaat voor mijn eisen? |
| Processor | AMD Athlon 64 X2 3800+ 65W | 89€ | staat zo goed als vast |
| Harde schijf | Samsung SpinPoint T 320GB/16MB SATA II | 90 € | staat zo goed als vast |
| CPU Koeler | Scythe Infinity | 40 € | Te groot voor de case? |
| Geheugen | 2x512MB DDR2 800MHz | 74 € | staat zo goed als vast |
| Videokaart | ASUS EN7600GS Silent HTD | 69 € | nog niet zeker? |
| Totaal | 632 € |
Vraagjes
Een aantal vraagjes staan al in de tabel. De meeste onduidelijkheid heb ik nog i.v.m. grafische chipsets geïntegreerd in het moederbord, de grafische kaart, de tv-tuner: Ga ik hier zaken dubbel hebben met deze configuratie? Zijn er zaken te kort?
Is er ook een overzicht te vinden ergens over het verschil tussen: MythTV, Windows Media Centre, Mediaportal (huidige voorkeur)...?
Is onboard audio eigenlijk wel goed? Ik heb altijd problemen als ik dat wil aansluiten op mijn game PC waar ik Cambridge Soundworks heb (relatief oud al, 2 boxen en een subwoofer, nog wel heel goed).
Bronnen
MSI K9AGM2-FIH
Avivo vs Purevideo
Tweakers HTPC BBG
Antec NSK2400 & Fusion
AMD 690 Chipset
Samsung Spinpoint
Samsung Spinpoint
Scythe Infinity
[ Voor 3% gewijzigd door zikje op 07-04-2007 18:27 ]