Toon posts:

[PowerBook]opnieuw partitioner voor linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een powerbook g4 en daar wil ik dus nu om te exprimenteren met linux. alleen weet ik niet hoe je je hoofdschijf opnieuw kan partitioneren! ik heb mijn schijf wel al met een 85GB partitie(voor mac OS) en een 10GB partitie (voor linux) nu heb je dus alleen een swap partitie nodig, en nog een hoofdpartitie. hoe kan ik dus de 10GB partitie wijzigen in een 7GB/3GB swap bijv.?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:53
Zo is het goed. De swap partitie maakt de linux distributie voor je aan :)

Verwijderd

Topicstarter
nee helaas, ik moet echt 2 partities selecteren!? of doe ik iets fout?

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 18:16:
nee helaas, ik moet echt 2 partities selecteren!? of doe ik iets fout?
Gedurende setup kun je wss zelf je HDD partitioneren, dan kun je de 10Gb partitie verwidjeren en twee nieuwe aanmaken, eentje van 7Gb gemount op / en eentje van 3Gb als swap.
Ohja, er wordt aangeraden om je swap niet groter dan 2x je RAM te hebben met een max van 1gb...

Verwijderd

Topicstarter
oke, dat heb ik dus net gezien/geprobeert ja. alleen vraagt hij ook als je je partities moet selecteren( heb dus een / partitie van 7GB en een swap partitie van 3GB gemaakt) ook nog om een AppleWorld partitie van 81,9GB :o ?

specs:
PB G4 15" 1,67Ghz(late 2006)
2GB Ram
100GB(85GB Mac OSX partitie)

• Daenney

Daenney

42

formuleer je vraag eens opnieuw aub want zo word ik er niks wijzer uit.

En zoals ik in mijn vorige post al zei, er wordt aangeraden je swap onder de 1Gb te houden...

Verwijderd

Topicstarter
Daenney schreef op maandag 09 april 2007 @ 01:23:
formuleer je vraag eens opnieuw aub want zo word ik er niks wijzer uit.

En zoals ik in mijn vorige post al zei, er wordt aangeraden je swap onder de 1Gb te houden...
oke, ik zal het duidelijker proberen uit te leggen. Tijdens de installatie van Linux moet je een doelstation selecteren. nadat je dit heb gedaan komt er nog een vakje tevoorschijn(gaat automatisch) en dan moet je een swap partitie selecteren. nadat je dit heb gedaan komt er nog een vakje onder te staan en daar moet je dus een "AppleWorld partitie" selecteren? van maarliefst 81,9GB? hier heb ik dus nog nooooit van gehoort :o !

• Daenney

Daenney

42

Hmz nee, ik ook niet...
Mag ik even vragen met welke linux distributie je bezig bent?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu Ubuntu :>

• Daenney

Daenney

42

De Ubuntu installer is vrij straight-forward. Kun je anders even een screenshotje bouwen vna dat scherm (of een foto nemen van het beeldscherm) en dat hier posten, dat zal denk ik een hoop verklaren.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Pagina: 1