Draadloos Afstand overbruggen

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het is dus de bedoeling om draadloos van het ene gebouw naar het andere te gaan met het netwerk. De afstand is ongeveer 150 a 200 meter hemelsbreed(het signaal heeft redelijk vrij baan, wel een paar obstakels maar niet noemenswaardig). Er hoeft in dat andere gebouw waar het naar toe gaat alleen één laptop draadloos op te kunnen

De huidige situatie

Ik heb nu een draadloos netwerk met een router (Linksys WRT54G ver 2.0). Hierop zitten bedraad 2 PC's aangesloten en draadloos een laptop.

Hoe dacht ik het op te lossen?

Ik wilde werken met een buiten antenne die ik aansluit i.p.v. een van de huidige antennes van mijn router. Die kan ik inderdaad losdraaien dus dat is geen probleem.

Mijn vragen
- Moet ik in het gebouw waar ik het naartoe stuur ook perse een antenne en/of accespoint plaatsen?
- Hoe sterk moet mijn antenne zijn? Ik dacht zelf voor goed signaal aan 18 dbi
- Wat is een geschikte antenne (merk e.d.) met een budget van ongeveer €100,-
Zelf dacht ik aan bijvoorbeeld deze: http://www.zercom.nl/index.php?p=35&f=1&a=25909

Ik hoop dat iemand antwoord weet op deze vragen

• NilsBokdam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-01 06:43
Ik heb niet erg veel verstand hiervan, maar houd er wel rekening mee dat de laptop ook maar een beperkt bereik heeft. Misschien zijn er dingen voor die het signaal versterken, maar er moet zeker een of ander kastje in het andere gebouw komen.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-03 12:03
2x een sd15 richtantenne (die bij beide gebouwen op het dak plaatsten ofzo)

dan 2x een wireless bridge

dan voer je 1x een utp in de brigde en die komt er aan de andere kant er weer uit

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
oke dat weet ik dat het zo kan maar dat is behoorlijk duur is het ook mogelijk als ik slechts 1 sterkere antenne aan de router hang en dan dat signaal weer opvangen met de laptop?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-03 12:03
zogezegd, de interne wlan antenne van de laptop is de zwakste schakel in deze verbinding..

en als die laptop belangrijk genoeg is voor het bedrijf dan doet menig bedrijf er niet moeilijk over om een degelijke oplossing te zoeken

200 meter "beamen" is heel wat he, een intern kaartje in een laptop mag je al blij zijn als je 20 meter komt

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi