Toon posts:

HP remote control op andere laptop gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jongens

dit is geen luie vraag, want heb me er echt al suf om gezocht.. Ik zit met een klein credit-card-grootte afstandsbedieninkje dat bij m'n broers HP pavilion zd8015ea zat. De achterkant van het afstandsbedieninkje zegt me
HP rc1622301/00
3139 228 54551
RC6 ir
HK09 05449 006319

ik heb zelf een zepto znote 6214w http://specs.tweak.to/15252
met een IR poort
de drivers van de IR poort zijn fatsoenlijk geinstalleerd, maar ik krijg het koste wat kost NIET aan de praat op mn zepto laptop... terwijl het perfect werkt op de HP pavilion

nu vroeg ik me af, zouden er drivers voor moeten geinstalleerd worden? zijn er workarounds om de signalen toch te kunnen uitlezen? want nu krijg ik niks, nada, nihil reactie als ik eender welk knopje induw...

ook heb ik geprobeerd uit de recovery-CD van de pavilion iets of wat van remote drivers te zoeken, niks gevonden, wel geprobeerd quicklaunch buttons te isntalleren van hp op mn zepto, maar tevergeefs...

ook het internet biedt me niet direct een oplossing... nu vroeg ik me dus a of jullie een proggie/stuurprogramma/instelling kennen om die signalen toch te kunnen opvangen

alvast hartelijk dank voor enige hulp!
kzou het straf vinden mocht iemand me een oplossing kunnen bieden!

Musback

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Kort andwoord -> niet

Lang andwoord -> In die hp zit een chip die voor je computer een invoerapparaat is en die ontvangt die signalen.

Je kan proberen of je op je laptop (win)lirc met sir support werkend kan krijgen, daarmee kan je proberen de afstandsbediening werkend te krijgen. Alleen vaak worden de irda poorten in laptops niet ondersteund of geeft de afstandsbediening geen signalen die die poort kan ontvangen.

Verwijderd

Topicstarter
SA007 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 17:43:
Kort andwoord -> niet

Lang andwoord -> In die hp zit een chip die voor je computer een invoerapparaat is en die ontvangt die signalen.

Je kan proberen of je op je laptop (win)lirc met sir support werkend kan krijgen, daarmee kan je proberen de afstandsbediening werkend te krijgen. Alleen vaak worden de irda poorten in laptops niet ondersteund of geeft de afstandsbediening geen signalen die die poort kan ontvangen.
Damn!
sja, dan zal het beter zijn apart een nieuw mediacenter-RC te kopen of zo... want tis niet dat ik er nog vele uren in wil steken...

bedankt voor de info!