Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[ipaq 4700] USB charging in auto

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik ben in het bezit van de HP Ipaq 4700 en gebruik deze sinds kort ook voor navigatie in de auto. Nu wil ik natuurlijk dat mijn batterij niet leeg raakt, maar had geen zin om een dure karkit + adapter aan te schaffen, dus besloot ik dit gewoon te doen met mijn cradle waarvan ik de USB in een sigareten aansteker stak (usb out heeft dat ding). Dat levert 5V, net zoveel als de netadapter van de 4700. Ik heb dus USB charging (fast) ingeschakeld op de pocket pc (WM2003SE), maar hij laadt niet op. Sterker nog: hij loopt, weliswaar heel langzaam, leeg. Hoe los ik dit op? Slow charge misschien?

En als ik USB charging uit zet heeft hij dan genoeg stroom om te navigeren. (opladen is niet noodzakelijk)

Alvast bedankt!

Elwin

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik denk dat de autolader te weinig stroom levert om zowel de Ipaq te voeden als de batterij op te laden.
Mijn adapter levert bij 2A bij 5V dc (Ipac 5450), ik vermoed dat jouw autolader dat niet haalt :/
Als je hem op slow zet dan laadt ie waarschijnlijk nog steeds niet op.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Verwijderd

Topicstarter
Wel raar, want hij levert dus 5V...

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 18:06:
Wel raar, want hij levert dus 5V...
Maar hoeveel ampere levert ie?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:40
xtr3me schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 18:10:
[...]

Maar hoeveel ampere levert ie?
Variabel denk ik, hij levert wat de zekering in de auto toe laat. Dit is waarschijnlijk een amperé of 10.
@ TS, heb je ook op de polariteit gelet?

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPad schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 18:13:
[...]

Variabel denk ik, hij levert wat de zekering in de auto toe laat. Dit is waarschijnlijk een amperé of 10.
De zekering laat 20A toe. Als ik het contact aanzet, dan wordt de backlight sterker, dus met polariteit zal het wel goed zitten :)

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Misschien kan je op de autolader zien hoeveel stroom hij maximaal levert.
Dat hij 5V levert weten we nu wel, interessanter is hoeveel stroom hij kan leveren want de Ipaq is niet bepaald zuinig.
De voedings adapter levert bij dit model 10W, dat is dus 2A bij 5V.
Als de usb lader bijv. maar 1A levert dan loopt de batterij langzaam leeg.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

ThinkPad schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 18:13:
[...]

Je accu levert 12 tot 14 volt, de iPAQ heeft 5 volt nodig. Er zal dus een spanningsregelaar tussen zitten en die heeft ook een maximaal vermogen wat hij kan leveren.

offtopic:
De titel van dit topic is behoorlijk [tag]-misbruik :X

[ Voor 7% gewijzigd door Demo op 07-04-2007 20:09 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Demoniac schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 20:09:
offtopic:
aangepast :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Topicstarter
Demoniac schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 20:09:
[...]
Je accu levert 12 tot 14 volt, de iPAQ heeft 5 volt nodig. Er zal dus een spanningsregelaar tussen zitten en die heeft ook een maximaal vermogen wat hij kan leveren.

offtopic:
Vermogen zal inderdaad wel te laag zijn. Maar als ik mijn ipaq in rust aan heb staan op mijn laptop aangesloten, dan laadt hij wel op, niet al te snel, maar het gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Nu zie ik het, de USB sigartetten plug levert maar max 650mA :(. Niet genoeg dus om de ipaq draaiende te houden... :(
Jammer dat een autolader voor de ipaq 30 euro kost :(
Pagina: 1