Toon posts:

waarom loopt q3 wel geil op mijn comp en ut niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ok, heb sinds vorige week eindelijk mijn nieuwe systeem binnen: asus a7v + t-bird 900, asus v7700 pure, 256 mb 133mhz ram,etc.
Dacht hoe moet ut wel niet lopen nu? Nou viel dat even tegen, haal met res op 1024 x 768 en 32-bit kleuren en details op medium, maar gemiddeld 20 a 25 fps :z.

Het ligt aan unreal, want bij q3 heb ik alle details op hoog, res op 1600 x 1200, 32 bits kleuren, en dat loopt echt te geil :9~ . Ik weet niet hoeveel fps ( hoe meet je dit eigenlijk bij q3, maar ik gok toch zeker meer dan 80. Hoe kan dit verschil tussen q3 en ut zo groot zijn?

Oh ja, mij OS is windhoos 2000, en unreal versie is 436. en ik heb ook de nieuwste detonator driver geinstallerd voor mijn videokaart en ook direct x 8.0

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:54

Wildfire

Joy to the world!

Zelf heb ik een PIII-700@882, 128 meg PC100@126 RAM en een GeForce DDR. In 1024x768x32-bits met alle settings op max haal ik gemiddeld tegen de 60 fps... dus bij jou klopt er inderdaad iets niet.

Ten eerste: je zegt de nieuwste Detonators te gebruiken. Indien je hier de 7.xx reeks met bedoelt, wegsmijten die handel! Die blijken in veel gevallen de prestaties toch danig te verlagen! Zelf gebruik ik naar tevredenheid de 6.67 Detonators.

Ten tweede: DirectX 8 levert bij veel mensen prestatieverlies op, zo ook bij mij. Terug naar DX7.0a dus.

Ten derde: hoe draai jij UT? In OpenGL of Direct3D? UT Moet echt in Direct3D als je een GeForce-based kaart hebt, OpenGL presteert slechter.

BTW, erg knap als jij zo uit de losse pols de framerate van Q3 kunt bepalen. Zodra je het hebt kunnen meten ben ik wel benieuwd of je met die 80fps in de buurt zat... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-09 16:22

BitByter

Prutst dit forum

je kunt op 2 manieren in q3a je framerate meten

1, (meestgebruikte methode) is een demo afspelen

tik in je console /timedemo 1 en speel dan een demo af, als hij klaar is, kun je je gemiddelde framerate zien

wat je ook kunt doen is /cg_drawfps 1 intikken in de console, en rechtsboven krijg je een framerate teller te zien

Verwijderd

ga eens op zoek naar loki's gl blijkt een goede opengl driver voor ut te zijn.

ikzelf heb een v dus speel ut wel heel tof omdat ut gewoon het best draait op een v kaartje.

weet iemand toevallig waarom de timedemo niet werkt bij mij? als ik /timedemo 1 doe zegt de console timedemo is disabled for cheating ofzo als ik via het hoofdmenu een timedemo slecteer en op play druk springt ie weer terug naar hoofdmenu

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 februari 2001 14:01 schreef Brian Dickens het volgende:
Zelf heb ik een PIII-700@882, 128 meg PC100@126 RAM en een GeForce DDR. In 1024x768x32-bits met alle settings op max haal ik gemiddeld tegen de 60 fps... dus bij jou klopt er inderdaad iets niet.

Ten eerste: je zegt de nieuwste Detonators te gebruiken. Indien je hier de 7.xx reeks met bedoelt, wegsmijten die handel! Die blijken in veel gevallen de prestaties toch danig te verlagen! Zelf gebruik ik naar tevredenheid de 6.67 Detonators.

Ten tweede: DirectX 8 levert bij veel mensen prestatieverlies op, zo ook bij mij. Terug naar DX7.0a dus.

Ten derde: hoe draai jij UT? In OpenGL of Direct3D? UT Moet echt in Direct3D als je een GeForce-based kaart hebt, OpenGL presteert slechter.

BTW, erg knap als jij zo uit de losse pols de framerate van Q3 kunt bepalen. Zodra je het hebt kunnen meten ben ik wel benieuwd of je met die 80fps in de buurt zat... :)
ik draai ut uiteraard al in direct 3d, de andere twee opties zal ik eens proberen.

hmm, misschien was ik bij q3 idd iets te enthousiast, is erg moeilijk uit de losse pols te zeggen, maar het loopt ook zo geil! >:)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Met UT draai ik met een Asus TNT2 32 Mb TVR al 30-35 fps gemiddeld op 1024 bij 768 32 bit op een Celeron 466, 128 Mb, Asus P3B-F (BX)...:):)
Heb je wel UT lekker geupdate naar 4.32 of liever nog 4.36??

Verwijderd

Topicstarter
jep dat heb ik gedaan, versie 4.36 draai ik, ik vind het ook echt vreemd, want op mijn vorige pc (p2 400, 128 mb, tnt 2 32 mb video), haalde ik met dezelfde instellingen ook 25-30 fps. wel onder windows 98, misschien maakt dat uit, maar ik ga eerst nog maar eens wat andere drivers enzo proberen

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Oeps, niet goed gelezen over die versies en zooo :o

• Wildfire
  • Laatst online: 22:54

Wildfire

Joy to the world!

Tsja, Win2000 kan eventueel ook nog de prestaties hinderen... maar bij gebrek aan Win2000 kan ik dat dus niet met zekerheid zeggen. Maar aangezien het een Microsoft-product is... >:)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:17
sorry, hier stond onzin!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• drZymo
  • Laatst online: 02-11 11:09
[flame mode] Ut is gewoon een zwaarder spel[/flame mode]

Wat hier boven ergens gemeld is, dat dx8 en det7.17 niet goed zijn is dus bullsjit. Onder win2k is dit zo'n beetje de enige conbinatie die het snelste draait. Dit uit eigen ervaring en die van anderen. Je kan proberen wat te gaan Tweaken in UT. Triple buffering aanzetten, vsync uit enz. Doe dit met ~ en dan preferences. Dan bij rendering, direct 3d.

Ander moet je eens proberen op OpenGL te testen. Ben zelf d3d fan dus ik doe dat niet :).

Voor de rest... geen idee

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-10 09:22

Clay

cookie erbij?

Vsync zou ik niet uit zetten, dan krijg je dus tearing. Heb zelf een amd 1100, met een Geforce2 v7700 pure, en als ik vsync uitzet krijg ik vet veel meer frames dan de refreshrate van mun monitor -> geen gezicht.

Ik had eerst ook 20 frames in D3D, maar dat was omdat agp op 0x draaide :\ lekker dom.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Topicstarter
beetje laat, maar ik wou toch nog even de oplossing met jullie delen, ik draai het nu in Open GL, en haal nu 50-60 fps in 1280 x 1024, details high, 32 bit kleuren. :9~
een ongelooflijk groot verschil dus met direct 3d

• Theeboon
  • Laatst online: 05-11 07:37

Theeboon

theebonen bestaan!

Op dinsdag 06 februari 2001 19:48 schreef drZymo het volgende:
[flame mode] Ut is gewoon een zwaarder spel[/flame mode]
Moehoehahahahahaha....

Nee maar serieus: gewoon de Detonator3 drivers installeren...

"I sit in my room and imagine the future."

Verwijderd

UT zuigt

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Op zondag 25 februari 2001 18:06 schreef Shi het volgende:
UT zuigt
Kijk, daar heb je wat aan..|:(

Verwijderd

ook probleem met ut, q3 speelt knetter lekker.
vsync uit- of juist aanzetten?
Pagina: 1