[iPod] Hoe te formatteren?

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Probleem

Mijn iPod heeft nu al enige tijd last van vastlopers. Soms doet hij het perfect voor een aantal uur/minuten, en dan opeens loopt hij weer vast. Als ik hem reset doet hij het weer even, maar na een tijdje krijg ik weer hetzelfde probleem, en moet ik hem weer resetten, en daarna weer hetzelfde verhaal... De iPod is overigens Mac-geformatteerd (oftewel, de liedjes zijn er via een Mac opgegooid).

Hoe komt het?

Deze problemen spelen zich pas af sinds ik bij een vriend een spel (een .iso) wilde meenemen naar huis. Het leek me onhandig om te branden, en ik had mijn iPod bij me. Ik sloot dus de iPod aan op zijn computer, en ik kopieerde de .iso van ~4,5GB naar mijn iPod via Windows verkenner. Perongeluk kopieerde ik hem naar een een of andere directory, ik denk echter dat dit niet veel uitmaakt.
Hiervoor deed hij het perfect, nooit problemen e.d..

Wat ik heb geprobeerd

Ik heb zelf geprobeerd de iPod te formatteren via de iPod zelf, dus via het Hoofdmenu>Instellingen>Reset All Settings. Als ik echter op Reset All Settings heb gedrukt, vraagt hij om confirmatie en ik druk vervolgens op "Yes" (andere optie is "cancel"). Hierna moet ik een taal selecteren, en juist bij dit scherm loopt hij weer vast! :(. Verder heb ik hem aangesloten op zowel onze Windows computer hier als onze iMac, beide 'computers' herkennen hem niet (de computer waarmee de liedjes erop zijn gezet staat bij mijn zus in Utrecht, maar hij moet toch herkend kunenn worden door elke willekeurige PC/Mac?). Hij laadt zichzelf op, iTunes en Windows/Macintosh reageren beiden niet :z...

Mijn vraag is nu: Weet iemand hoe ik mijn iPod definitief kan formatteren, het maakt niet uit als alles eraf gaat (backup staat op onze computers, ik wil gewoon dat hij het weer doet. Hij is immers van mijn moeder, dat maakt het alleen maar lulliger.
Heeft iemand dit misschien eerder meegemaakt? Je iPod als harde-schijf proberen te gebruiken en vervolgens loopt hij om het uur vast?
Als niemand iets weet moet ik waarschijnlijk naar de helpdesk/Apple Store.. zouden zij eigenlijk iets kunnen bijdragen? Ze kunnen hem moeilijk uit elkaar schroeven..

Ik hoop dat mijn TS duidelijk is en dat hij voldoet aan de eisen :) (stiekem hoop ik nog meer op een oplossing voor mijn probleem).

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 15:41
Ik zou hem helemaal leeggooien (via windows verkenner, wel ook verborgen bestanden aanzetten).
Daarna je originele firmware erop knallen en hij moet weer helemaal schoon zijn.

Vanuit daar kan je weer de nieuwste firmware erop zetten en normaal werken. :)

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Ikke_Niels schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 16:03:
Ik zou hem helemaal leeggooien (via windows verkenner, wel ook verborgen bestanden aanzetten).
Daarna je originele firmware erop knallen en hij moet weer helemaal schoon zijn.

Vanuit daar kan je weer de nieuwste firmware erop zetten en normaal werken. :)
Dat is dus het vervelende, Windows verkenner herkent hem niet (mijn USB geluidje 'piept' overigens wel..) :( .

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
Als je met de iMac eens Disk Utility opent, ziet die hem ook niet?
In Windows zou je eens naar Computer Management kunnen gaan en hier kiezen voor Disk Management.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Reset je iPod.

1. Toggle the Hold switch on and off. (Slide it to Hold, then turn it off again.)
2. Press and hold the Menu and Center (Select) buttons simultaneously until the Apple logo appears, about 6 to 10 seconds. You may need to repeat this step.

En dan zou ik vervolgens je Ipod even restoren:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
Heb je überhaupt wel de topic start gelezen? :)

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
tAnk,

Ik heb in Windows apparaatbeheer (ik neem aan dat je dat bedoelt) inderdaad een 'USB apparaat voor massa opslag' gevonden dat niet correct werkte. Ik heb hem verwijderd en vervolgens kwam er een popupje rechtsonder van 'nieuwe hardware: iPod, blabla' en nog stééds kan ik hem niet vinden in Windows verkenner en iTunes, heb het een paar keer achter elkaar geprobeerd.. :'(
In de iMac kan ik geen 'Disk Utility' vinden, maar ik vrees dat het daar hetzelfde verhaal is..

[ Voor 11% gewijzigd door Jedi_Pimp op 07-04-2007 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Laatst online: 21:18
Jedi_Pimp schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 19:39:
tAnk,

Ik heb in Windows apparaatbeheer (ik neem aan dat je dat bedoelt) inderdaad een 'USB apparaat voor massa opslag' gevonden dat niet correct werkte. Ik heb hem verwijderd en vervolgens kwam er een popupje rechtsonder van 'nieuwe hardware: iPod, blabla' en nog stééds kan ik hem niet vinden in Windows verkenner en iTunes, heb het een paar keer achter elkaar geprobeerd.. :'(
In de iMac kan ik geen 'Disk Utility' vinden, maar ik vrees dat het daar hetzelfde verhaal is..
Als je iPod echt mac formatted is, dan zal windows hem ook niet kunnen weergeven als verwisselbare schijf. Aangezien je al eerder bij een vriend via windows verkenner er wat op had gezet, zal hij wel gewoon fat32 zijn.
Maargoed, sluit je ipod aan op je mac en start itunes 7. Klik in de linker kolom op je ipod en dan op het tabblad algemeen. Daar zie je een knop "herstel", als je die aanklikt, wordt je ipod helemaal gewist en worden alle instellingen gereset.
Lukt het niet je ipod te herkennen in itunes, moet je hem ff in disk-mode zetten, dat doe je zo:
houdt menu+middelste knop ingedrukt, als je het apple logo in beeld komt houd je play+middelste knop ingedrukt. Je mac moet hem dan gewoon herkennen, evenals itunes.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
orillion schreef op zondag 08 april 2007 @ 14:59:
[...]

Als je iPod echt mac formatted is, dan zal windows hem ook niet kunnen weergeven als verwisselbare schijf. Aangezien je al eerder bij een vriend via windows verkenner er wat op had gezet, zal hij wel gewoon fat32 zijn.
Maargoed, sluit je ipod aan op je mac en start itunes 7. Klik in de linker kolom op je ipod en dan op het tabblad algemeen. Daar zie je een knop "herstel", als je die aanklikt, wordt je ipod helemaal gewist en worden alle instellingen gereset.
Lukt het niet je ipod te herkennen in itunes, moet je hem ff in disk-mode zetten, dat doe je zo:
houdt menu+middelste knop ingedrukt, als je het apple logo in beeld komt houd je play+middelste knop ingedrukt. Je mac moet hem dan gewoon herkennen, evenals itunes.

Succes.
Enorm bedankt (anderen ook), ik heb hem in Disk Mode gezet en mijn eigen Windows PC herkende hem gelijk (één schijf als FAT32 geformatteerd, weet niet of het uitmaakt). Met iTunes heb ik hem vervolgens geformatteerd, hij doet het nu weer zonder gebreken. Alleen nog even wat muziek erop gooien via de iMac van mijn zus, en dan is hij weer als vroeger.

Nogmaals bedankt _/-\o_

Pagina: 1