Toon posts:

Router instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste, mijn kennis over netwerken, routers, etc. is beperkt dus schiet me niet meteen af :P

Het gaat om het volgende. Een maand gelden heb ik bij mijn moeder een SMC wireless router geinstalleerd en alles werkt perfect (Casema internet, Motorola modem).
Een paar weken later ben ik overgestapt naar casema. Ik heb toen een WRT54G gekocht (big mistake!). Nu ben ik er achter gekomen dat er veel problemen zijn met de verbinding die wegvalt. Ik heb daar ook last van.

Als ik nu online wil spelen dan moet ik mijn pc rechtstreeks aan de modem hangen om te voorkomen dat de verbinding wegvalt.

Mijn vraag is alsvolgt. Bij de SMC van mijn moeder heb ik geen ip adressen of iets dergelijks moeten instellen in windows (automatisch IP adres laten toewijzen). Met de Linksys moet ik wel de ip adressen, gateway, etc. invullen.
Om te voorkomen dat ik mijn verbinding kwijtraak, sluit ik nu vaak mijn pc rechtstreeks op de modem, maar dan moet ik eerst wel al die instelling (ip etc) verwijderen. Als mijn vriending met haar laptop wireless op internet wilt, dan moet ik mijn pc weer op de router koppelen en weer alle ip instellingen invoeren. (volgen jullie mij nog).
Weten jullie waarom je met een SMC niets hoeft in te stellen en met de WRTG54 wel?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je de DHCP functie van de WRTG54 router uitgeschakeld. DHCP verzorgt het automatische uitdelen van IP adressen.

Het wegvallen van de verbinding kan te maken hebben met het wireless channel dat je hebt ingesteld, probeer is een andere.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Wat je ook eens kan proberen is andere software op die wrt54g zetten, Tomato of HyperWRT zijn goede alternatieven.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 16:34:
Waarschijnlijk heb je de DHCP functie van de WRTG54 router uitgeschakeld. DHCP verzorgt het automatische uitdelen van IP adressen.

Het wegvallen van de verbinding kan te maken hebben met het wireless channel dat je hebt ingesteld, probeer is een andere.
Klopt, dit staat niet aan. Dank je.

Ik heb channel 11 geselecteerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2007 16:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mishmash schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 16:37:
Wat je ook eens kan proberen is andere software op die wrt54g zetten, Tomato of HyperWRT zijn goede alternatieven.
Ik heb hardware versie 7, en volgens mij kan ik geen ander software draaien.