Toon posts:

[Sitecom] Probleem met bekijken streams

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds enkele dagen heb ik hier een ADSL 2+ Modem Router Annex A (DC-224) staan. Ik heb Windows 2000. Op de router is de nieuwste firmware geïnstalleerd. Vooralsnog is er nog maar één computer op aangesloten. Toch heb ik daarmee al een probleem. Het internet werkt namelijk prima, maar als ik een stream heb bekeken (bijvoorbeeld van uitzendinggemist.nl) kan ik daarna geen andere stream meer openen. De Windows Media Player geeft dan de foutmelding:

Kan dit bestand niet afspelen. Maak verbinding met het Internet of plaats de verwisselbare media waarop het bestand zich bevindt in het station, en probeer vervolgens het bestand opnieuw af te spelen.

Als ik daarna weer op internet ga, verschijnt af en toe de melding "Er is momenteel geen verbinding met het Internet beschikbaar", waarbij je dan moet kiezen tussen Off line werken of Opnieuw. Als ik dan op Opnieuw klik, wordt de pagina trouwens meteen geladen.

Als ik de computer opnieuw opstart, kan ik wel weer één keer een stream bekijken, maar als ik daarna weer een andere wil zien, moet ik dus weer opnieuw opstarten.

Ik heb op internet gezocht, maar het enige wat een beetje op mijn probleem leek is dit: http://forum.computertota...2/viewtopic.php?p=1187431
Op dat bericht zijn helaas geen reacties gekomen.
Al het andere dat ik gevonden heb m.b.t. problemen met routers en streams (ook hier op het forum) gaat ofwel over zelf streamen, ofwel over streams die het "een beetje" doen (bijv. heel langzaam of maar tot de helft), maar bij mij openen ze dus helemaal niet.

Daarom vraag ik jullie om raad: heeft iemand misschien een idee waarom ik maar één stream kan bekijken en daarna opeens niet meer? En hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Bij voorbaat heel veel dank!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik het probleem al opgelost, kinderlijk eenvoudig: in de Media Player moet in het menu Extra - Opties, tabblad Speler het vinkje "Verbinding maken met het Internet (negeert andere opdrachten)" aanstaan..