Toon posts:

Computer is traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik gebruik mijn computer nu ongeveer een jaar en het valt me op dat hij een stuk trager wordt. Ik ben op een site geweest met een programma Boost en daar werd aangegeven dat de computer wel heel erg traag is. Verder wordt ook regelmatig aangegeven dat er te weinig virtueel geheugen is. Wat kan ik doen om de vervuiling die is ontstaan te verwijderen en er geen problemen meer ontstaan met het virtueel geheugen?

Alvast bedankt

Jan

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-02 00:43
Van alles.

Start > Uitvoeren > msconfig
hier alle dingen uitvinken die niet op hoeven te starten

Hitman pro
hiermee eventjes scannen om alle spionwaar te verwijderen

Registry cleaner
eventjes alle overbodige keys uit het register verwijderen

Diskeeper
eventjes al je partities defragmenteren

CCleaner
alle temporaries en andere troep verwijderen

Dan kun je nog alle overbodige dingen handmatig van je hardeschijf wissen enzo, maar als je dit gaat doen kun je imo beter gewoon een format doen en dan windows eventjes opnieuw installeren.
Maar weet dat dit niet de manier is om een topic te openen op GoT.

[ Voor 96% gewijzigd door Avalaxy op 07-04-2007 14:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is veel maar het geeft niet aan wat ik als nerd concreet kan doen.

Jan

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

...en die site bood een goeiekoop stuk software aan die al je problemen in één keer zouden verhelpen zeker? ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ja !

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Als je zelf vind dat de computer traag is geworden zal je het volgende eens kunnen proberen :

- Spyware verwijderen , met bijvoorbeeld Ad-Aware
- Defragmenteren.
- Nieuwe Windows Instalatie
- Onnodige software verwijderen, dus software waar je nooit gebruik van maakt.

Ps : Doe niets op uit wat die site zegt :X Puur reclame, bij de nieuwste pc's zal die het ook zeggen.

Blij Met Wilco

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Woei, een wereldvreemde argeloze nerd :P

Geloof je nou zelf echt dat die site het beste met je voor heeft?

[search=windows optimaliseren]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Windows Installaties ( zeker als je met de tijd veel installeert ) hebben vaak na een bepaalde tijd last van "slack". Ik noem het slack maar ze worden gewoon langzamer omdat er zoveel geladen/moet gebeuren.

msconfig is een handige tool hier, daarmee kan je het woud van software die bij de startup wordt geladen verminderen. Ook helpt het om genoeg geheugen in een PC te hebben.

Ik moet wel zeggen dat als een website zegt dat mijn PC langzaam is ik die website afsluit...beetje een geval anti spyware software die zelf spyware is!

There is no place like ::1

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 14:48:
Dat is veel maar het geeft niet aan wat ik als nerd concreet kan doen.

Jan
Huh? Als nerd ken je toch bijna al die programmatjes al en Google je die ene die je nog niet kende er zo bij? :?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Defragmenteren? Windows opnieuw installeren? (Is vaak hopeloos vervuild als het een jaar intensief gebruikt is en niet onderhouden is...) Laatste drivers installeren?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-02 00:23
Birdie schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 14:53:
[...]

Huh? Als nerd ken je toch bijna al die programmatjes al en Google je die ene die je nog niet kende er zo bij? :?
Hij bedoeld natuurlijk Newb, Draai eens Hijackthis.

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Ha ha, en even opletten dat je niet iets belangrijks weggooit 8)

Dat is de belangrijkste reden dat (NOFI) onkundige computergebruikers dit over het algemeen beter niet zelf kunnen doen, dit in tegenstelling tot zelfbenoemde tweakers. al maken die er ook nog heel vaak een bende van >:)

Mijn advies, laat iemand met verstand er eens naar kijken, als je t graag zelf wilt doen, is google je "friend"

Tweakers is meer voor, dit programma(oid) werkt niet, ik heb dit en dit geprobeerd, maar ik kom er niet meer uit ....
Pagina: 1