Wat voor VGA zit op een HP Compaq d530 moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.079 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:19

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Hi,

Ik ben voor een vriend een HP Compaq d530 SFF DG752A (P4 2,6 GHz Celeron, 40GB HD) aan het herinstalleren etc.

Het probleem is, het ding kon niet in Windows komen en ik heb dus geen moelijkheid gehad om te noteren welke hardware er precies in zit. Ik vraag mij nu dan ook af welke videocard- en soundcard-drivers ik moet downloaden en installeren.

Google heeft niet veel hulp geboden. Blijkbaar zijn er meerdere modellen d530 geweest. Sommige sites zeggen dan ook dat er een onboard Intel Graphics Extreme 2 in zit, en de HP website heeft drivers voor nVidia en nVidia Quotro. Idem ditto voor de geluidskaart drivers, sommige zeggen onboard Intel drivers en andere sites zeggen weer ADI.

Wie weet meer, en kan mij vertellen wat juist is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:54
Openschroeven dus..

Als er geen losse VGA-kaart inzit kun je er vanuit gaan dat het Extreme Graphics 2 is.
Geluidskaart is ook makkelijk, rechtsonder op het mobo zit de AC97 chip, daar staat wel op wat het is(waarschijnlijk ADI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Niet om het een of ander, maar hoe kan het tegelijkertijd een P4 en een Celeron zijn :S

En installeer gewoon windows opnieuw en gebruik daarna Everest Home om te zien wat voor hardware erin zit. Dit werkt ook als je nog geen drivers hebt geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:19

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
The_nv40_man schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 14:44:
Niet om het een of ander, maar hoe kan het tegelijkertijd een P4 en een Celeron zijn :S

En installeer gewoon windows opnieuw en gebruik daarna Everest Home om te zien wat voor hardware erin zit. Dit werkt ook als je nog geen drivers hebt geinstalleerd.
@ mad-dog:
Yup.. ik wou 't eigenlijk niet doen (open schroeven), maar als het moet...

@ The_nv40_man:
"Everest" - dat is de naam van het programmatje dat ik al zocht! Thanks.

Ter informatie (voor de Search), "Everest" geeft het volgende aan:
Moederbordnaam: Hewlett-Packard HP d530 SFF(DG752A)
Moederbord Chipset: Intel Springdale-G i865G
Video kaart: Intel Extreme Graphics 2
Geluidskaart: Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller [A-2/A-3]
Netwerkkaart: 3Com EtherLink XL 10/100 PCI For Complete PC Management NIC (3C905C-TX)

[ Voor 28% gewijzigd door lordsnow op 07-04-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Duidelijk. Everest had je in de PMG FAQ trouwens ook al kunnen vinden (alsmede de tip schroevendraaier ter hand te nemen)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.