Toon posts:

[C#.NET] 3GP Decoder / Converter

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben bezig een stukje software te schrijven waarmee ik van .3gp bestanden een framegrab kan maken. Ik heb momenteel een framegrabber die van de meest standaard bestanden een screengrab kan maken, maar ik wil juist van .3gp bestanden een screengrab maken.

Daarom ben ik op zoek naar een programma die ik vanuit de commanline kan aanroepen, of een library waarmee ik .3gp bestanden kan decoderen of converteren naar avi, wmv of een ander gangbaar video formaat. Als ik er direct screengrabs mee kan maken van .3gp bestanden is dit uiteraard ook goed.

Ik heb het programma ffmpeg.exe al geprobeerd. Deze voldoet niet omdat ik hier alleen 3gp bestanden mee kan encoderen. Daarnaast heb ik het hele internet afgestruind en nog niets gevonden.

Hopenlijk kan iemand mij helpen.

Groeten Niek

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 21:07
ffmpeg's broncode kun je bekijken. Als deze ze kan coderen, dan kun je aan de hand van deze code waarschijnlijk ook wel een decodeer algoritme maken.

• MrBucket
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-10-2022
cenix schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 16:28:
ffmpeg's broncode kun je bekijken. Als deze ze kan coderen, dan kun je aan de hand van deze code waarschijnlijk ook wel een decodeer algoritme maken.
Dat lijkt me haast onmogelijk.

Heb je ook gezocht naar C / C++ implementaties van een decoder voor .3gp? Deze kun je vanuit .NET aanspreken met PInvoke.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 20:42
Gewoon zorgen dat je een 3GP codec hebt geinstalleerd (ffdshow misschien zelfs?) en dan met DirectShow dat bestand decoderen. Er is genoeg op internet te vinden over hoe je een framegrabber voor directshow maakt, dus ook dat moet wel lukken :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.Het installeren vn de 3gp codec ging niet op, want dit had ik al gedaan en toen werkte het ook niet. Ik heb nog even verder gepield met ffmpeg en wat bleek, je kunt er wel screenshots mee maken van 3gp bestanden. Dus dat was de oplossing! Bedankt voor jullie hulp.