Foto #1 en #3 hebben wel een zekere kwaliteit, al dan niet door de nabewerking.
maar helaas, een 'showcase' vind ik dit niet, eerder een testcase omdat je zelf duidelijk ook nog wat 'zoekende' bent
de rest heeft, met alle respect een hoog hobby-niveau karakter (waar verder niks mis mee is, maar het zijn niet echt professionele foto's en hebben geen specifieke échte kwaliteit anders dan een emotionele waarde voor de maker en/of afgebeelde(n))
Als je dat meisje als 'professioneel' model wilt zien en zo haar fotograferen, bv voor een portfolio... moet je volgens mij meer planmatig te werk gaan en ook bedenken op welke manier je haar wilt 'presenteren'.
een meisje zoals dat moet het hebben van een 'girl-nextdoor' uitstraling , een leuk, maar niet àl te mooi of welgevormd lichaam en uitstraling, die eerder 'vriendelijk' en 'normaal' overkomt...
Foto #1 voldoet hieraan geheel, evenenals Foto #5, alhoewel die vanuit de fotograaf gezien weinig bijzonder is, beeld je haar gezicht wel net en duidelijk af.
Foto #3 heeft wat meer 'vamp'-looks, maar juist doordat ze zo'n vriendelijk gezicht heeft blijft de uitstraling behouden (jammer vind ikw el de harde uitsnede onderop)
De foto's waar ze haar hand onder de kin houd zijn zeer kunstmatig en geposeerd en 'passen' niet bij haar.
verder is volgens mij het afbeelden van haar ogen belangrijk, zodra dr ogen wegvallen of er 'donker' eruikomen en er diepe schaduwen vallen, is de foto gelijk een stuk minder....
haar gezicht komt beter naar voren als haar ogen duidelijk uitgelicht, en hel zijn..
daarop zou je eigenlijk zowel met belichting als met de make-up moeten opletten, dat hiermee haar ogen juist 'uitgelicht' zijn.
Foto 3 heb je overigens tussentijds aangepast, naar eentje met een ietwat sterkere contrastwerking, ik vond de eerder 'zachtere' versie wat beter, deels ook door de 'lichte beigebruine rand die nu op de achtergrond erdoorheen verschijnt'
[
Voor 10% gewijzigd door
RM-rf op 07-04-2007 14:45
]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen