[Printers] goedkope thuis-laser-printer

Pagina: 1
Acties:
  • 1.423 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-02 16:11
Hoi mensen, ik wil binnenkort een printer gaan kopen. Omdat ik bijna alleen maar in zwart wit afdruk wil ik een laserprinter. Omdat ik vrij weinig afdruk gaat dit een vrij goedkope laserprinter worden. Het viel me al meteen op dat er vrij weinig sites zijn waar deze printers vergleken worden. Ik heb eigenlijk geen goede site gevonden waar dit vergeleken wordt. Ik wil het gaan bestellen bij 4launch. Ik twijfel tussen de volgende printers:

HP LaserJet 1018 €72,00
Canon Laser Shot LBP2900 €89,50
Samsung ML-2010 €90,50
Brother HL-2030 €91,50

Hebben jullie ervaring met een van deze printers? Welke kan ik het beste kopen?

Verwijderd

Zelf heb ik de HP 1018 en ben er heel tevreden over. Hij print behoorlijk snel en is vooral heel erg klein. Van afbeeldingen en foto's moet je niet te veel verwachten maar voor gewone tekst werkt hij heel goed.

Verwijderd

Ik weet niet hoeveel je print, maar het is de moeite waard om te kijken wat de kosten per pagina zijn met nieuwe cartridges. Elke fabrikant heeft wel staan op z'n website hoeveel prints je met een vervangende cartridge kan maken, de prijs kan je in de pricewatch opzoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2007 14:24 ]

Verwijderd

Ik heb van de week zelf een Brother HL2030 aangeschaft. Zeer fijne printer, redelijk snel, goede kwaliteit prints en niet duur per print. Drum gaat 12K printjes mee en kost 70 euri = 0.6 cent per print. Een nameless nieuwe toner voor 3K prints kost 30 euri dus 1 cent. Totaal dus minus papier 1.5 cent per print.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb zelf een Samsung ML1210 die het prima doet (ding heb ik nu aan m'n broertje gegeven) omdat ik zelf een oude HP laserjet5 heb die ik hier in het netwerk kan hangen. De samsung heeft me destijds 100€ gekost (maar heb dat ding al iets van 5 jaar), die HP was 2e hands 5 tientjes.

Een vriend van me heeft de Samsung ML1610, die is al voor 6 tientjes te vinden en voldoet prima, ook als je niet veel print.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 15:36
Heb ook de Samsung 1210, prima ding!

Het is zo jammer dat die printertjes geen netwerkaansluiting hebben. Die zouden ze echt toe moeten voegen aan de budget printertjes!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
'k heb ook een printer uit de HP 1000 serie. Heb nu iets van 6000 prints gemaakt, nooit problemen mee gehad, en gebruik nu een name-less toner. Kwaliteit is vergelijkbaar met andere HP laserprinters. Maar erg klein en zeer snel, nadeel is dat je niet dubbelzijdig kan printen. Papier kan je trouwens in een bak water houden zonder dat de inkt uit loopt.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
djluc schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 14:36:

Het is zo jammer dat die printertjes geen netwerkaansluiting hebben. Die zouden ze echt toe moeten voegen aan de budget printertjes!
Netwerk aan sluiting zit vaak wel op de printplaat, maar connector moet je er zelf aan solderen...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

djluc schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 14:36:

Dan zijn het geen budget printertjes meer.

HP 1020 met ethernet kost ook meteen € 300,- terwijl de ethernet-loze variant rond de € 180,- zit.

[ Voor 49% gewijzigd door max op 07-04-2007 14:53 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• djluc
Brother heeft wel een leuke voor 200 euro: http://www.brother.nl/g3....22710/s_product/HL2070NU1 maar dat is in vergelijking tot de budget printers nog steeds kostbaar. Helaas is solderen e.d. in mijn geval geen optie.

Je zou toch zeggen dat dit wel moet bestaan, zeker nu er steeds meer draadloos gewerkt wordt met laptops en een netwerkprintertje dus ideaal is?

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:50
Als je zo graag een netwerkaansluiting wilt kijk je toch naar de 2070N? Eigenlijk een 2030 met netwerkmogelijkheden. Ik heb hem hier staan; geweldig ding.

Edit: iemand was me voor. :+
Edit2: desalniettemin al voor € 150 in de pricewatch.

[ Voor 21% gewijzigd door Z-Dragon op 07-04-2007 14:53 ]

^ Wat hij zegt.

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:36
wij in de zaak verkopen het liefst van die brother 2030, we hebben er het minst van al problemen mee en is ook gebruiksvriendelijk.
niet dat ik reclame wil maken of zo.

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je zou ook voor 50 euro een wireless printserver kunnen overwegen: pricewatch: Sweex Wireless USB Printserver (54 Mbps, 100Mbps, USB) . Nu weet ik niet hoe fijn Sweex samenwerkt met bovengenoemde printers, dus dat laat ik in het midden.

Zelf heb ik een Laserjet 1020, ben heel tevreden over de resultaten. Tot nu toe zo'n 2500 printjes gemaakt in een jaar tijd en werk nog altijd met de originele toner.

Edit:
Bovengenoemde printserver werkt in ieder geval samen met alle geteste modellen uit de 1000 serie: http://www.sweex.com/documents/PR110/2/Compatibilty_List.pdf .

[ Voor 14% gewijzigd door b19a op 07-04-2007 14:55 ]

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:37

bonzz.netninja

Niente baffi

Terw_Dan schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 14:29:
Ik heb zelf een Samsung ML1210 die het prima doet (ding heb ik nu aan m'n broertje gegeven) omdat ik zelf een oude HP laserjet5 heb die ik hier in het netwerk kan hangen. De samsung heeft me destijds 100€ gekost (maar heb dat ding al iets van 5 jaar), die HP was 2e hands 5 tientjes.

Een vriend van me heeft de Samsung ML1610, die is al voor 6 tientjes te vinden en voldoet prima, ook als je niet veel print.
idd, ik heb ook de 1610 van sumsung en die bevalt me heel erg goed. Het enige suffe is dat hij geen dubbelzijdig programma heeft (ook niet dat ik eerst alle a kanten print en dan het hele stapeltje opnieuw invoer voor b). Dat moet je dus handmatig doen en dat stoort me wel

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:23

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Als een netwerkaansluiting nuttig voor je is: Lexmark 120N voor 80 euro.

Klein, best snel (19 ppm), goedkoopste laserprinter met netwerkaansluiting. Heb hem zelf ook, doet het perfect.

[ Voor 7% gewijzigd door Gizz op 07-04-2007 15:11 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-02 21:05
Ik heb hier de Brother 2040 staan, zelfde als 2030 maar hier zit een parralelle poort aan zodat hij op mijn printerserver kan. Ik vind het een superprinter, kwaliteit is goed en niet duur. Enige nadeel is dat er niet veel papier in de 'uitrolbak' kan liggen.

• RuntimeError
mensen, bedankt voor de vele reacties. Ik ben nu aan het uitreken wat de kosten per pagina zijn.

• RuntimeError
RuntimeError schreef op zondag 08 april 2007 @ 01:16:
mensen, bedankt voor de vele reacties. Ik ben nu aan het uitreken wat de kosten per pagina zijn.
Ik heb even wat onder elkaar gezet... Ik kom bij de meeste printers op €0,02 uit, behalve de canon. Ik denk dat ik voor de brother ga omdat die een gesloten papierbak heeft... mijn slaapkamer is nogal stoffig..........

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Tweedehands niks? Een tweedehands laserjet 4000 kost op Marktplaats een euro of 50, en print voor minder dan €0,01/vel (de helft met namaaktoner).

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 21:25
Terw_Dan schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 14:29:

Ik heb zelf ook een Samsung ML1610 en ben hierover zeer tevreden. De toner kost net zoveel als de printer zelf, maar de printkwaliteit is prima en kan er veel blaadjes mee afdrukken. Hoeveel precies weet ik niet, gezien ik niet de enige gebruiker ben.

Ik zou niet anders meer willen!

En zover ik weet is de ML-2010 een nieuwere printer, dus zal net zo goed werken als de ML-1610.

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:00

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Is tweedehands geen optie?

Heb zelf voor 50 euro een HP Laserjet 4000 N gekocht, met netwerk aansluiting, 17 PPM, en 16MB geheugen. Print als een gek en de toner kan dacht ik 40000 pagina's aan, dus ookal koop je hem half leeg dan kun je nog een hoop printen.

Handleidingen van 200 pagina's poept ie zo uit. Heeft een 500 pagina ladebak, kan nog een van 500 onder. Verder kan er ook een duplex unit op (schaars, ik zoek er ook nog een :P ), en een evolope feeder. Heeft ook een handinvoer (handig voor kerst kaarten )

Verder heeft hij 2 uitbreidings sloten. 1 voor netwerk een andere voor een hardeschijf (?) bijvoorbeeld.

Afbeeldingslocatie: http://www.math.hmc.edu/computing/support/printing/heidi/heidi.jpg

...

• talat
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-02-2021
Misschien ter overvloedde, maar bij 2e-hands bakken wel ff checken hoe het met de fuser is en of de rollertjes nog een beetje in orde zijn. Een herstelkit kost aardig, als je de fuser moet vervangen kun je twee nieuwe "goedkope" laserprintertjes kopen!

TT

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:54
je kan ook kijken op www.copieroutlet.nl, daar heb ik de mijne ook gekocht. (Ik werk toevallig ook bij Nashuatec, waar dat bedrijf weer bij hoort).

Dat zijn machines die vroeg terug zijn gekomen bij klanten vandaan en daarna weer opnieuw zijn opgebouwd.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mijn advies... alles behalve een brother.. Vandaag ook weer aan het kloten geweest met hun service desk en brakke driver ondersteuning (tot geen voor win2k3.. want server-versies doen we niet).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:07
Gizz schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 14:54:
Als een netwerkaansluiting nuttig voor je is: Lexmark 120N voor 80 euro.

Klein, best snel (19 ppm), goedkoopste laserprinter met netwerkaansluiting. Heb hem zelf ook, doet het perfect.
Ik zie toch echt € 130,- staan :?

• djluc
relonky schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:07:
[...]
Ik zie toch echt € 130,- staan :?
Er stond een foutje in de pricewatch, welke ik gemeld heb, en welke nu dus weg is. 130 euro klopt dus. 80 Euro klopt voor dezelfde printer zonder netwerkaansluiting.

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:55
Net als enkele andere posters in dit topic, ben ik ook een (nu ~1 jaar) 100% tevreden gebruiker van de Samsung ML-1610.
Nog goedkoper (toendertijd voor 75 euro) dan de andere opties je zelf al in de TS noemt, en doet zijn werk zonder problemen en in goede kwaliteit (tekst).

Er zit ook een 'stofkapje' over het papier heen, die niet totaal sluitend is, maar iig wel voorkomt dat er stof op het papier zelf komt.
Het duurt paar seconden voordat ie opwarmt, en daarna gaat hij hier dikwijls over de 20ppm heen :)

We hebben hier een goedkoop Etech routertje staan met optie om een USB printer aan te sluiten en daar heeft de Samsung ook een tijdje op gefunctioneerd (nu niet meer nodig, aangezien de rest van huishouden inktjet gebruikt).
Een hele verademing t.o.v. de vele inktjet printers die ik hiervoor had, al was het maar dat het apparaat zelf nooit raar doet of weigert :*)

• RuntimeError
Cyberpope schreef op woensdag 11 april 2007 @ 00:05:
Mijn advies... alles behalve een brother.. Vandaag ook weer aan het kloten geweest met hun service desk en brakke driver ondersteuning (tot geen voor win2k3.. want server-versies doen we niet).
Op de brother site staan voor deze printer wel gewoon drivers voor w2k3

• Amdk6II
  • Laatst online: 05-02 11:40
Voor de ml-1610 zijn ook onofficiele cartridges te vinden die (dacht ik uit mijn hoofd) 5000 pagina's halen. Ze zijn ook nog eens goedkoper dan de originele en de afdrukkwaliteit is volgens de sites hetzelfde. Weet zo alleen niet meer bij welke sites die te vinden waren, maar met een beetje googlen heb je ze zo te pakken.

Zo'n cartridge ga ik iig kopen als mijn meegeleverde originele leeg is (helaas laat die originele nu strepen achter... maar een nieuwe cartridge = nieuwe fuser!).
AvanCade schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 00:15:
[...]

Ik heb zelf ook een Samsung ML1610 en ben hierover zeer tevreden. De toner kost net zoveel als de printer zelf, maar de printkwaliteit is prima en kan er veel blaadjes mee afdrukken. Hoeveel precies weet ik niet, gezien ik niet de enige gebruiker ben.

Ik zou niet anders meer willen!

En zover ik weet is de ML-2010 een nieuwere printer, dus zal net zo goed werken als de ML-1610.
Pagina: 1