Toon posts:

[hulp gevraagd] Soms geen internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hola iedereen,

Ik heb thuis een SMC + ADSL modem combi staan. Ik zal even het probleem uitleggen en dan mijn netwerk beschrijven.

Mijn probleem is dat ik wel gewoon internet heb maar dat als er een lange tijd een pc geen verbinding heeft gemaakt en deze word aangezet hij geen internet heeft (de andere pc's dan ook niet). Met andere woorden het lijkt erop dat de router zich ophangt als hij langere tijd geen pc heeft gehad welke het internet gebruikt. Als ik dan de router reset (softwarematig of hardwarematig) dan heb ik vervolgens wel weer internet. Als ik een pc opnieuw opstart direct nadat hij een werkende verbinding had, dan heeft hij ook internet. Soms is het zo dat de eerste pagina wel van internet word afgehaald (niet uit cache) maar dat ie daarna niet meer verder gaat (dus dat de router zich ophangt). Als ik eenmaal internet heb,d an draait alles stabiel. Nu is het geen groot probleem maar wel hinderend.

De router heeft al nieuwe firmware erop staan, maar datloste het probleem niet op. Op de router combi een UTP 100 Mbps netwerkje aangesloten bestaande uit een enkele PC die direct zit aangesloten op de router en een switch welke twee pc's voorziet van internet. Nou is die switch niet het probleem (vooral omdat 1 van die 2 pc's echt nooit aanstaat). De twee pc's die wel vaker aan staan hebben beide een static IP adress, maar een dynamic IP adress lost het probleem wat ik heb ook niet op.

Wie o wie kan mij verder helpen?