Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Belasting: voorlopige teruggaaf gedaan, nog aangifte doen?

Pagina: 1
Acties:

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 13:03
Zojuist schrok ik me een hoedje: ik kwam namelijk een brief tegen van de Belastingdienst dat ik voor 1 april aangifte moet doen voor 2006.

Nu heb ik echter al een voorlopige teruggaaf 2006 opgestuurd in november 2006. Deze is ook al verwerkt door de Belastingdienst De gegevens voor mijn aangifte zijn precies hetzelfde gebleven (nu nog aangifte doen zou dus betekenen: alles copypasten van VT2006 naar Aangifte 2006)

Moet ik nu nog aangifte doen of niet?

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Ja.

Juist als je een voorlopige teruggaaf hebt gehad, moet je aangifte doen. Maar niet getreurd, het komt allemaal wel goed. Gewoon nu doen. Als je 't voor de 15e niet hebt gedaan, krijg je een herinneringsbrief. Pas als je die ook negeert, krijg je een leuke aanslag op basis van een geschat inkomen, plus een boete.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Rekcor schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 13:32:

Moet ik nu nog aangifte doen of niet?
Ja, het zijn namelijk 2 verschillende dingen, en wat Pooh zegt dan moet je juist aangifte doen..

Elect a clown, expect a circus.

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 19:25
Ja,aangifte doen!

VT is een schatting, aangifte is volgens de uiteindelijke cijfers. Vind 't overigens wel vreemd dat je in november 2006 je VT voor 2006 aanvraagt :S Ik neem aan dat je bedoelt dat je november 2005 VT voor 2006 hebt aangevraagd :)

.....

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Sabelhout schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 17:24:
Vind 't overigens wel vreemd dat je in november 2006 je VT voor 2006 aanvraagt :S Ik neem aan dat je bedoelt dat je november 2005 VT voor 2006 hebt aangevraagd :)
Is toch niet zo raar? Als je plotseling geld terug kunt krijgen (huis gekocht, studiekosten, grote gift, etc.), dan vraag je die terug op het moment dat je ze maakt. (Of je wacht tot de eindafrekening een halfjaar later natuurlijk, maar de meeste mensen hebben hun geld liever eerder).

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 19:25
Ohw...ik dacht echt dat het het jaar ervoor moest....

My bad, ben de hele dag aan het schilderen geweest, zullen de dampen wel zijn :)

.....

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 13:03
Ok. Intussen heb ik het formulier ingevuld. Bedankt!
Pagina: 1