Toon posts:

geen beeld na crash, Videokaart overhit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem:
Als ik mijn pc opstart krijg ik geen beeld (monitor blijft op stand-by). Mijn moederbord geeft 2 piepjes snel achter elkaar, gevolgd door 9 piepjes in een langzamer tempo. Ik kan momenteel niet echt opzoeken wat dit betekent. Dit gebeurde allemaal toen ik een spel aan het spelen was (Knights of the old republic 2) en ik een soort kleine plof in de buurt van of in mijn kast hoorde. Mijn systeem viel uit en sinds dien heb ik dit probleem.

Wat denk ik zelf?:
Aangezien ik wel iets vaker last gehad heb met mijn videokaarten deze behoorlijk warm voelde tijdens de crash (Nog aantal minuten daarna ook) vermoed ik dat het daarmee te maken heb.dat de monitor geen enkele reactie toont versterkt dit vermoeden dan ook alleen maar.

Wat heb ik geprobeerd?
Ik heb alle kabels nagekeken, onnodige randapparatuur afgesloten. memory modules 1 voor 1 eruit gehaald, dit werkt allemaal niet.

Systeemconfiguratie:
Cpu: AMD athlon 64 3000+ (socket 754)
Memory: 2 x 512 mb ddr 400 (van twinmos geloof ik of infeon)
moederbord: Asrock k8 1689 upgrade
Videokaart: Asus geforce 6800 le
harde schijf: maxtor diamond max 9 s-ata 160 GB

*Update*
Ik vind net uit dat als ik em aan laat staan en speakers aanzet, hoor je dat windows gewoon nog opstart daarna. Betekent dit dat het probleem ligt bij of mijn monitor of de verbinding tussen monitor en videokaart?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2007 13:40 ]

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-07 05:59

Raphaelo

boeiend!!

Ik denk dat, aangezien je een plof hoorde dat de videokaart mischien een klein stukje uit slot is gegaan. oftwel, haal hem er eens uit en zet hem er eens goed in, en probeer hem ook in een andere computer. Dat is de beste manier om een kapotte videokaart uit te sluiten.

originele signatures zijn top!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de videokaart al erin en eruit gedaan. morgen komt een vriend met een andere videokaart zodat ik kan kijken of het daar aan ligt, eerder kan ik dit niet doen.

Verder, het windows gewoon opstarten (te horen aan geluid) en het beschikbaar zijn van netwerkshares via de laptop geeft toch aan dat mobo, hd, cpu en memory in orde zijn? dan kan ik dit nl. uitsluiten

Verwijderd

Een plofje kan betekenen dat er een condensator gesprongen is. Bekijk of er condensatoren stuk zijn op je videokaart, of op je moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een oude agp kaart weten te lenen, hiermee doet mijn pc het gewoon, dus waarschijnlijk is die toch gewoon oververhit. Ik neem aan dat het nu gewoon afval is geworden of is er een manier om dit te fixxen?