Toon posts:

Error bij het branden!

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een cd brand, krijg ik alleen maar errors en het maakt niet uit met welk programma ik die cd brand.
Als ik het branden ga simuleren doet ie het perfekt, maar zodra ik echt wil branden krijg ik een Write Error.

Wie kan mij helpen?

Oh ja ik heb trouwens een IDE brander.

Verwijderd

Sorry ik kan je niet helpen.. Ik heb hetzelfde probleem :( Ik had al geprobeerd aspi drivers te updaten maar dah wil niet (gezeik met 'no scsi adapters found')

Verwijderd

Wat voor drivers gebruik je??

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo "Welke Drivers?"?

Ik hoef verder geen drivers te installeren

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Heb je al een nieuwe writer geprobeerd?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:02
Probeer een ander merk cd r's of brand eens op lagere snelheid.

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
* zucht * De gebruikelijke vraag maar weer: "wat is het merk & type?"

...With a touch of magic¿

Verwijderd

vriend van mij had ook een brandprobleem. als er in zijn gewone cdrom nog een ceedeetje zat dan ging het branden altijd fout... raarrrrrr

is misschien bij jou ook het geval???

Verwijderd

Heb een HP cd-writer 9100 IDE

Simulation gaat perfect(op alle snelheiden).. Branden gaat fout (op alle snelheiden)

kan evt een nero loggie copy-pasten

Verwijderd

Heb je laatst je config. veranderd..? kijk dan goed of -ie als slave of als master gejumpered staat, heb ik een keer meegemaakt, deed -ie precies hetzelfde als die van jou!

Verwijderd

Topicstarter
MNM: Het merk is een Sony CDU928E

Hadez: De recorder staat als slave ingesteld.

Verwijderd

zit je brander op de eerste ide achter de hd geslaved? kan een probleem opleveren. Je kan je brander het beste op de 2e bus gemastered hebben, en de hd op de eerste master. Levert het minste problemen op.
een evt. 2e cd-drive NOOIT op de zelfde bus zetten. is een zware afrader.
owja, ik gebruik zxelf altijd fuji cd-s (en zips en tapes en disks) is het minste mee aan de hand.

Verwijderd

Heb hd op eerste master, de brander op 2de master.. (en ook zo ingesteld)

Nero geeft een 'scsi target error'

Verwijderd

heb je eraan gedacht om je dma uit te zetten voor je fikker?

Verwijderd

als dat van de schoenmaker ook niet werkt ben je mij kwijt zeg maar... (met die brander specifiek heb ik ook geen ervaring)

• Captain Pervert
  • Laatst online: 26-02 17:43
een evt. 2e cd-drive NOOIT op de zelfde bus zetten. is een zware afrader.
Waarom? Ik heb het ook en mijn ding fuckt ook. Heeft echter wel 1,5 jaar perfect gewerkt, moet ik zeggen.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

capt. Perv:

KAN problemen geven met het clonen van disken. (van E: naar F: ofsow) De meeste fabrikanten raden het af, dit omdat je maar een scheet hoeft te laten en het is mis. Als je echt probleemloos wil branden, moet je gewoon scsi nemen. nooit wat mee aan de hand

• Captain Pervert
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ik heb geen SCSI centen...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

had bij m'n vorige pc altijd de write cache voor HD en CdRom uitstaan!! anders kon ik gewoon niet fikken
nieuwe pc: geen probs
en dan of het op master/slave primary/secundary moet.... maakt geen kont uit! heb allerlei setups gezein bij mensen, en werkt allemaal (van sommige vraag je je echt af hoe het komt dat het gewoon werkt)

Verwijderd

nouja, IK heb er nogal wat last mee gehad. wil idd niet zeggen dat dat voor iedereen geldt...
(maar toch raad ik het af. ;))

• MNM(tm)
  • Laatst online: 04-09-2025
...mijn idee! 't Is idd aan te bevelen om je HDD als pri. master te zetten, je CD-ROM speler als pri. slave, en je CD-bakker als Sec. master. Dit is ALTIJD de meest optimale situatie!
't kan trouwens óók zijn dat de DOS-driver van je CD-ROM speler roet in 't eten smijt: dat gebeurt bij AOpen CD-ROM drivers (AOATAPI.SYS) i.c.m. Philips CD-bakkers. Atijd ellende. Na 't verwijderen van de CD-ROM driver uit CONFIG.SYS waren in de meeste gevallen de problemen opgelost.
Nóg een oorzaak kan idd de BusMaster IDE-driver van windows zijn (apparaatbeheer...)
- dubbelklik op 'vaste-schijfcontrollers'
- dubbelklik op 'Intel 82371AB/EB PCI Bus Master IDE-controller
- klik op tabje 'Stuurprogramma'
- klik op knop 'Stuurprogramma bijwerken'
- klik op 'Volgende'
- selecteer 'Een lijst van alle stuurprogramma's...'
- klik op 'Volgende'
- Selecteer 'Standaard dubbele PCI IDE-controller'
- klik op 'Volgende'
- klik op 'Volgende'
- klik op 'Voltooien'
- ff, op advies van Windows, opnieuw opstarten en KLAAR! :)

Als deze mogelijkheden geen resultaat opleveren, kun je er vrijwel zeker van zijn dat je brander naar de knoppen is...

Succes!

...With a touch of magic¿

Verwijderd

als ik on the fly een cd copieer zegt nero (voorzover ie kan praten) bij mij ook dat het niet goed is om de brander en de cdrom op dezelfde bus te hebben. omdat er dan dus te veel verkeer is op een bus ofzo. (toch?)
dus ik dacht, ja dat is mooi, dan gaat mijn vriend cdrom toch even zoef zoef naar mijn hd, maar....als ik dan wat van mijn cdrom naar mijn hd copieer, waarom geeft dat dan geen teveel verkeer??

Verwijderd

Ik heb een HP 8100I.
deze zit als master rechtstreek op het moederbord.
Als ik fik, kopieer ik de boel naar de HD
Scandisk + defrag er overheen. en fikken maar.

Tot op heden mislukt minder dan 1% :)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dus ga branden dan gaat het de eerste 40 seconden goed en dan krijg ik ineens een error
Pagina: 1