Toon posts:

vraag over LCD verbinden met PC

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort een lcd tv gekocht; de samsung LE32R3.
ik wil deze graag verbinden met mijn pc via een vga kabel om dat ik gehoord heb dat dat een duidelijk beeld geeft.

als ik mijn pc opstart dat krijg ik direct beeld op mijn televisie maar zodra ik in windows kom dan is mijn beeld op de tv weg. ik heb al gekeken of dit aan de resolutie kan liggen maar ook die heb ik goed gezet. de video kaart die ik gebruik is een geforce 7600 GT.

weet iemand mischien hoe dit probleem op te lossen is?

groeten raimon :)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:06

DarkSide

theres no place like ::1

vaak heb je een toetsen combinatie (FN + ????) om te switchen tussen beeld op laptop, beeld op extern (bv tv), beeld op beide.
Probeer dat eens.
ps de ???? toets is meestal een F-toets en er staat een icoontje op van een beeldscherm.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:29
Probeer je monitor/TV eens op 60 of 70 Hz te zetten (in het window waar je de resolutie veranderd >geavanceerd > beeldscherm > vernieuwingsfrequentie).

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dit ook al geprobeerd maar zonder sucses helaas.
op mijn tv verschijnt ook de tekst ''geen signaal'' zodra ik in windows kom.

Verwijderd

1024x768 resolutie op 60 Hz?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2007 12:53 . Reden: (dukey's laatste zin in post = interessant weetje) ]

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

De Samsung ondersteunen alleen maar bepaalde resoluties, jij probeerd een resolutie te forceren die hij niet aan kan. Pak even een andere monitor erbij (liefst CRT) en stel de juiste resolutie (jij hebt als het goed is 1280x768 meen ik, check je manual even) in op je pc, koppel dan de LCD-TV eraan.

Ik had hetzelfde toen ik switchte van een 1280x768 scherm naar mijn huidige Samsung 40F71 die 1920x1080 heeft, ik kreeg eerst geen beeld omdat hij 1280x768 niet ondersteund. Vervolgens opgelost door de oude monitor aan te sluiten en 640x480 in te stellen, toen lcd-tv er weer aan en toen had ik wel beeld. Daarna de goede resolutie instellen.

VOOR en tijdens windows boot wordt 640x480 gebruikt, dus daarom werkt dat wel.

[ Voor 42% gewijzigd door Dukey op 07-04-2007 12:59 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-02 10:14

Mojo

The Power Within

Ik denk dat je 1360x768 moet pakken.. die werkt sowieso op een 27" samsung. 1280x768 weet ik zo niet zeker.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
dit staat ook in mijn handleiding, maar ook als ik dit probeer dan krijg ik geen beeld.
zou dit niet een instelling op mijn tv kunnen zijn?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 12:59:
dit staat ook in mijn handleiding, maar ook als ik dit probeer dan krijg ik geen beeld.
zou dit niet een instelling op mijn tv kunnen zijn?
Enigste wat je moet doen is hem op het juiste kanaal zetten uiteraard. Al eens met een andere pc geprobeerd? 640x480 werkt zeker, daarna kun je windows spelen totdat je de juiste resolutie hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Dukey op 07-04-2007 13:02 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem nu ook op die lage resolutie geprobeerd en ook dan krijg ik geen signaal.
ik denk dus dat ik ergens anders een foutje heb gemaakt in een instelling.

heel raar vind ik het dat ik als ik mijn pc opstart gewoon beeld heb.

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 13:10:
ik heb hem nu ook op die lage resolutie geprobeerd en ook dan krijg ik geen signaal.
ik denk dus dat ik ergens anders een foutje heb gemaakt in een instelling.

heel raar vind ik het dat ik als ik mijn pc opstart gewoon beeld heb.
Als je pc opstart, heb je nog niet meteen de resolutie die je in Windows ook hebt. Dus daarom denken we hier dat het toch iets met de resolutie of het aantal hz te maken heeft ;) . Welke resoluties en hz ondersteunt je LCD volgens je handleiding? :)

Edit: Heb het al zelf even opgezocht, volgens de handleiding is 1360 x 768 bij 60 hz de juiste resolutie toch echt. Heb je wel geprobeerd deze resolutie te forceren met behulp van Powerstrip?

[ Voor 19% gewijzigd door heracles op 07-04-2007 14:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is gelukt ik heb nu deze resolutie en hz aangepast en de pc opnieuw geinstaleerd en eindelijk werkt het.

bedankt voor jullie hulp _/-\o_
Pagina: 1