Ik ben bezig met een casemod. Een oude DVD-speler ombouwen naar een HTPC. Om mijn probleem duidelijk te maken heb ik even een fototje geschoten:

Wat je op deze foto ziet is een Asus P4P800-VM met een Otiarc 7173A dvd brander. Ik heb al besloten het MB te vervangen door een Asrock 775i65G. Aangezien dit Socket 775 is en de Asus Socket 478 (en hij is 4cm korter). Dan heb ik ook niet zo'n last van die plastic koeler houder en er kan een nieuwere cpu op. Ik wil er trouwens 512MB (DDR400) geheugen in zetten (liever 1GB (2x512), maar dat wordt me waarschijnlijk te duur).
De afstand die je ziet tussen MB en dvd-drive is ongeveer 28mm (let wel dat de dvd-drive nog iets scheef staat door dat plastic ding van de proc.koeler).
De volgende problemen/mogelijkheden had ik in gedachte...
- Riser?
- ULP, waar?
- ECC, Reg. Mogelijk?
- (Koeling?)

Wat je op deze foto ziet is een Asus P4P800-VM met een Otiarc 7173A dvd brander. Ik heb al besloten het MB te vervangen door een Asrock 775i65G. Aangezien dit Socket 775 is en de Asus Socket 478 (en hij is 4cm korter). Dan heb ik ook niet zo'n last van die plastic koeler houder en er kan een nieuwere cpu op. Ik wil er trouwens 512MB (DDR400) geheugen in zetten (liever 1GB (2x512), maar dat wordt me waarschijnlijk te duur).
De afstand die je ziet tussen MB en dvd-drive is ongeveer 28mm (let wel dat de dvd-drive nog iets scheef staat door dat plastic ding van de proc.koeler).
De volgende problemen/mogelijkheden had ik in gedachte...
- Geheugen kantelen met een soort riser (niet gevonden, alleen echte risers, die niets kantelen. Verder vraag ik me af of er genoeg plaats voor is en de gewonen risers zijn al duurder dan geheugen zelf)
- ULP geheugen 0.8" (18mm). Zou moeten werken lijkt me. Maar alleen gevonden op engelse sites en ERG duur (dat het duur is begrijp ik, maar dit was me te...) Ik zoek dit dus op nederlandse webshops. Het is bovendien ook niet te vinden in de Pricewatch aangezien er nergers low profile/ULP o.i.d. bij staat. En op de pagina van een fabrikant de types zien te vinden is me ook alleen nog maar (een beetje) bij kingston gelukt.
- Ik had wel ergens ECC, Registered geheugen gevonden dat ULP was, maar nu weet ik dus niet of dit ook in een gewoon MB te gebruiken is? (bv. De Kingston hier)
- En ookal ben ik me nu meer op het geheugen aan het richten, ook voor de proc. zal ik nog iets moeten vinden. Ik wil er alleen een koelblok opzetten (wil een Celeron D 3ghz gaan draaien) en vervolgens een kunststof fandukt gaan maken. Maar als iemand al ideeen heeft...
- Riser?
- ULP, waar?
- ECC, Reg. Mogelijk?
- (Koeling?)