<RAID> verschillende raid systemen tegelijk

Pagina: 1
Acties:

• MauriceM
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10-2012
Een tijd geleden had ik ergens gelezen dat het met een bepaalde raid-controller
mogelijk is om bijv. 2 schijven op een raidcontroller aan te sluiten en deze in 2 partities
te verdelen om vervolgens partitie 1 als raid0 te laten werken en partitie 2 als raid1.

Nu kan ik daar niks meer over terugvinden, maar lijkt me een goedkope manier
om een deel van de schijven snel te laten werken en een ander deel wat veiliger voor data.

Kan iemand mij vertellen hoe dit systeem heet zodat ik er wat meer over op kan zoeken?

• Pinobigbird
  • Laatst online: 16:26

Pinobigbird

doesn't share food!

Je bedoelt de Intel® Matrix Storage Technology.
Deze vind je o.a. op de Asus P5B-E en de P5B Deluxe.

Je had het waarschijnlijk gelezen in Luuk1983 in "[Algemeen] Belangrijke punten bij Core 2..." of in Verwijderd in "Nieuw Stil Gamesysteem (€1100)"

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:15

Marc H

- - Is wakker - -

Intel Matrix raid. Zit geintegreerd op diverse moederborden. Intel P965 chipset, met de ihc8r controller, om er maar een te noemen.

Draai hier zelf een gecombineerde Raid0 + Raid 5 setup, met drie samsung 500 GB schijven. Moederbord: Asus P5B deluxe. (raid 0: windows + apps, Raid 5: Data)

[ Voor 75% gewijzigd door Marc H op 07-04-2007 11:38 ]

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• Pinobigbird
  • Laatst online: 16:26

Pinobigbird

doesn't share food!

In de Intel Matrix RAID Guide van Tech ARP staat het één en ander uitgelegd. Een handige tip die ze geven is om eerst een RAID 0 volume te creëren en daarna een RAID 1 volume:
First of all, you should create your RAID 0 volume before you create your RAID 1 volume. By doing it so, you will make sure that the RAID 0 volume gets the inner tracks of both hard disks. You will want it to be using the inner tracks because that is where the disk transfer rate is the fastest. And RAID 0 is all about speed alone. In fact, this is the volume where you will want to run your applications, paging files and scratch files on.
And once you setup your RAID 0 array, you can setup the RAID 1 array with the remaining space.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Etharion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:36
Dit is ook mogelijk met een aantal highpoint controllers (iig met de 2320). Draai daar zelf 2 raptors op half in raid0 en andere helft raid1.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Promise Supertrack serie kan het ook.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

En met software RAID. O-)

• MauriceM
  • Laatst online: 09-10-2012
Bedankt voor jullie reakties, matrixstorage is inderdaad wat ik zoek.
Binnenkort zit er toch een hardware upgrade aan te komen en oa de Asus P5B deluxe staat
op het verlanglijstje, mooi dat het daar op zit :)

Ik ga me even inlezen over performance en mogelijkheden.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

O.a. de 3Ware en Areca controllers kunnen dat. Bijv 3 schijven. Een gedeelte kan je dan in RAID-5 zetten en een gedeelte in RAID-0 :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:34

John2B

I Love RAID5..!!

Met Areca controllers is het mogelijk meerdere RAID levels over dezelfde disken/array te gebruiken.

title

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Pagina: 1