5.1 digitaal soundcard

Pagina: 1
Acties:

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
ik zie even door de bomen het bos niet meer :P
ik zoek dus een geluidskaart die gewoon alles via een digitale uitgang uitspuugt naar welke termen moet ik dan kijken? dus dat muziek mogelijk is, spellen en films via de digitale uitgang in 5.1(6.1), inclusief EAX effecten e.d.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

digitaal is volgens mij nooit met EAX ? of tegenwoordig wel...dacht dat dat analoog op je geluidsboard ging. Wat ik heb genomen (2 jaar geleden, dus misschien wel niet up to date) is digital (optisch) en analoog. Digitaal voor films e.d. waarbij mijn externe decoder zorgt voor DTS e.d. en analoog voor spelletjes...werkt prima moet ik zeggen :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Barney
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09-2025

Barney

nee, ik kan niet darten

Zoiets?

Deze heb ik zelf ook in m'n pc zitten. Hij zet alles realtime om naar een DTS signaal en heeft twee digitale uitgangen, coax en optisch. Je moet natuurlijk wel een versterker hebben waar je dit signaal naar toe kan sturen. Deze kaart ondersteund overigens tot EAX 2.

[ Voor 6% gewijzigd door Barney op 07-04-2007 11:56 ]

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
dus ik zoek dolby digital live voor al het geluid wat bij 'gewone' kaarten er niet bij wordt gestuurdt?(digitaal natuurlijk)
ik heb even snel rondgezocht en die auzentech zou me 110 kosten(met 20 verzendkosten uit duitsland) is dit echt de moeite waard al doe je het toch digitaal? kan ik dan niet beter naar een 'goedkope' geluidskaart met een optische of coaxale uitgang waar men over verteld dat er goeie drivers opzitte? hoeveel beinvloed een geluidskaart het geluid nog als je de dac van je receiver gebruikt??

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:23
Ik heb zelf ook een kaartje met DDL en ik ben er zeer te vreden mee. Jammer dat ik niet zo veel meer game, waar die geluidskaarten voor bedoeld zijn.

Voor mee info over DDL [Soundcard] Nieuwe kaarten met Dolby Digital Encoding.

Zelf heb ik de "HDA Digital X-Mystique" en die doet het erg goed vind ik. Wat ik ook op forums gelezen heb heeft DTS connect weinig toegevoegde waarde boven DDL. Zeker in games maakt het weinig uit want de geluidsamples in games hebben al een lagere bitrate dan DDL, dus DTS is overkill.

Als je niet te veel geld voor een geluidskaartje met DDL uit wil geven moet je de Terratec 7.1 PCI kopen. Die zijn nog geen 50 euro en doen het ook erg goed, alleen de analoge uitgangen van die kaart zijn prut, maar die ga je toch niet gebruiken.

Dus als je veel gamed, zeker een kaartje met DDL of DTS connect kopen, vind je stereo geluid goed genoeg in games kun je ook gewoon een creative kaartje kopen.